med Kvalitets-Hus ;D!

Nu börjar en än mer spännande tid. det är ganska skönt att ha bestämt sig för leverantör och hustyp. Nu kan man börja koncentrera sig på 'finliret' (fast det kanske är många av dom större besluten kvar, vad vet vi... ??? ). I vilket fall så blir det till att fira i helgen. Dessutom hinner vi få in bygglovshandlingarna innan jul så det vinner ni förhoppningsvis en del tid på.

///H

GRATTIS!!! ;D ;D och lycka till, jag förstår lättnaden!

Vi ska få papper m.m av kvalitetshus idag, skriv gärna och berätta lite.

Mvh :D

Grattis ;D
Vi har lämnat ritning till Kvalitetshus och får svar vilken dag som helst vad det skulle kosta att bygga.
Vad bygger ni för hus och var?
Har allt fungerat bra med Kvaliteshus för er än så länge.

Häls Niclas & Ella

Heej!

Har ni ritat eget hus? Vi fick pricis offert från K-hus. :D

Mvh

mjau skrev:
Heej!

Har ni ritat eget hus? Vi fick pricis offert från K-hus. :D

Mvh
Ja vi har ritat ett eget hus som deras arkitekt har justerat lite för att det ska bli lättare byggnadstekniskt.
Blir intressant när vi får kostnaden för huset väntar med spänning.
Vilket hus har ni fått offert på?

hejsan,

Tack för gratulationer... ;D

Vi ska bygga en variant av Villa Tallbacken. Det vi har förändrat är måtten, bla på burspråket som vi har gjort till 2,70. dessutom har vi tagit bort balkongen och låtit burspråket fortsätta på övervåningen för att få lite sekelskiftes känsla. Vi kommer också att bygga en stor altan så vi insåg att vi inte kommer att vara speciellt mycket på balkongen. Sen har vi ändrat planlösningen en del för att få mycket öppna ytor på bv.

Måste säga att det (hittills) har fungerat jättebra med K-hus. Dom har varit snabba med ritningar och har förstått vad vi vill och menar. Bara det att dom har kommit med fullständiga ritningar vid varje ändring har kännts bra (istället för taffliga, av säljaren, handritade ritningar fårn vissa andra).

Slutligen har vi fått förtroende för dom plus att jag känner personer som har byggt med dom och är jättenöjda. En del a beslutet gick på känsla och jag hoppas (och tror) att det är rätt

:D

Vi fick offert på villa skövde 177m2 matrialsats 1168500:- + allt annat...ska bli spännande och höra hur utfallet blir på egenritat! Det är en heldel som vi vill ändra på i skövde och då kanske ett annat prisläge...

ett stort grattis,

Vi var under lång tid i kontakt med kvalitetshus och de ritade fram vårt hus- som gick till Trivsel. (skrev på för 2 veckor sedan)

Jag har fått mycket bra bemötande från huvudpersonerna i företaget, och priset låg väldigt bra till i förhållande till andra husföretag.

Tyvärr stupade de på att det gick över en månad och de hade inte fått entreprenadspriserna (vilket ligger utanför deras kontroll). Vi ville inte skriva på (materialsatsen) i blindo med uppskattade värden...och kunde inte vänta längre eftersom vi ville ha huset klart till sommaren 2005.

Du får gärna återkomma och berätta hur processen fungerar...

/Navgha

Hej navgha!

Är det mycket extra kostnader för att rita lite själv? Och i så fall hur mycket, ska till trivsel på måndag men det är långt dit...

Mvh

Nu har det rivstartat!

Vi skrev kontrakt för en vecka sedan och idag åker KvalitetsHus till kommunen för att lämna in bygglov. Dom gör det personligen för att få rätta stämplar och att det hamnar hos rätt person vilket förhoppningsvis skyndar på processen. Det känns verkligen som om dom bryr sig om oss (K-Hus alltså, kommunen vet jag inte men hoppas... ;D) och dom är verkligen snabba. Dom verkar vilja hålla en kommunikation med kommunen för att allt ska bli rätt utan onödigt dröjsmål. Det känns jättebra!!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.