4 693 läst ·
43 svar
5k läst
43 svar
Hus i Önneröd Landvetter
Det slutar nog med att vi gräver själva... Du och jag kan väl hjälpas åt?! Två spadar gräver bättre än en!! ;D
För platta på mark kan du räkna ca. 1100:-/kvm byggarea. Då förutsätter jag 20cm isolering och nedgjutna värmeslingor.
Maskintimmeskostnad ligger väl på runt 700:-
Det är inte klokt vad det går åt pengar redan innan huset är på plats ???
För platta på mark kan du räkna ca. 1100:-/kvm byggarea. Då förutsätter jag 20cm isolering och nedgjutna värmeslingor.
Maskintimmeskostnad ligger väl på runt 700:-
Det är inte klokt vad det går åt pengar redan innan huset är på plats ???
Produkter som diskuteras: "värmeslingor"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Hallå!
Nej, jag har inte fått något från Bengan Boyz... Problemet för mig är att jag är inte beredd att offra 100ksek på grävning av min plana tomt!! Tänker kolla lite lokalt efter nån anna grävare så får vi se.
Har du lämnat in bygglov ännu? Jag lyckades äntligen få tag på bygglovsritningarna igår. Lämnade in dom till bygglovskontoret igår e.m.
Nej, jag har inte fått något från Bengan Boyz... Problemet för mig är att jag är inte beredd att offra 100ksek på grävning av min plana tomt!! Tänker kolla lite lokalt efter nån anna grävare så får vi se.
Har du lämnat in bygglov ännu? Jag lyckades äntligen få tag på bygglovsritningarna igår. Lämnade in dom till bygglovskontoret igår e.m.
Hej,
100' utan platta för din tomt låter onekligen hysteriskt, jag drömmer mardrömmar om mina offerter. Jag lämade in mitt bygglov imorse. Det var väl inte helt komplett (garageritningar saknades) men jag lämnade in det ändå. Jag har telefonnummer till en grävare som byggde bortanför oss för någon vecka sedan, vill du ha det så hör av dig. /Rickard
100' utan platta för din tomt låter onekligen hysteriskt, jag drömmer mardrömmar om mina offerter. Jag lämade in mitt bygglov imorse. Det var väl inte helt komplett (garageritningar saknades) men jag lämnade in det ändå. Jag har telefonnummer till en grävare som byggde bortanför oss för någon vecka sedan, vill du ha det så hör av dig. /Rickard
Jag hade inte det helt komplett. Har gjort lite ändringar på fasad och fönstersättningar. Det tänkte jag lämna in för slutgiltig bedömning nästa vecka. Verkade som om de hade börjat få mycket att göra nu på bygglovskontoret. Dessutom var det ett par nya förmågor som var under upplärning :-/
Vem är grävaren?? Lokal förmåga?
Vem är grävaren?? Lokal förmåga?
Hallå Grannar!
Ni skall nog inte vara rädda för de nya förmågorna på bygglovskontoret. Efter att ha tampats med "di gamle i gamet" där nere så kan det nog bli bättre i många fall
Har ni förresten hört med han som gräver i området nu?
Skickar dir-medd till er med hans namn.
/bebben
Ni skall nog inte vara rädda för de nya förmågorna på bygglovskontoret. Efter att ha tampats med "di gamle i gamet" där nere så kan det nog bli bättre i många fall
Har ni förresten hört med han som gräver i området nu?
Skickar dir-medd till er med hans namn.
/bebben
Hej,
Han som grävde jobbade för någon som heter Patrick, har ingen aning om vem han är. Han gräver på tomten bortanför oss (bakom bebbens hus) där det skall sprängas. Lägger tel på direktmeddelande i alla fall. Banken sa idag att dom trodde att elanslutningen i området skulle kosta 70 000. Snälla ni kan väl dementera detta annars blir jag helt galen. >
/Ricky
Han som grävde jobbade för någon som heter Patrick, har ingen aning om vem han är. Han gräver på tomten bortanför oss (bakom bebbens hus) där det skall sprängas. Lägger tel på direktmeddelande i alla fall. Banken sa idag att dom trodde att elanslutningen i området skulle kosta 70 000. Snälla ni kan väl dementera detta annars blir jag helt galen. >
/Ricky
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden