2 452 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Eksjöhus - Egna hem
Vi har inte byggt något än, men har idag pratat med en säljare på Husknuten i Göteborg.
Vi fick ett ca pris för Lyckan och det var 1,5 miljoner och ca 50 000 extra för Lyckan med vinkel. Dessa priser var för nyckelfärdig.
Camilla
Vi fick ett ca pris för Lyckan och det var 1,5 miljoner och ca 50 000 extra för Lyckan med vinkel. Dessa priser var för nyckelfärdig.
Camilla
Vi har byggt ett Lyckan med vinkel. Kan bara säga att jag är supernöjd med vinkeln. Funderar man på Lyckan ska man absolut ta med vinkel, gör att hela huset känns större. Lättare att möbler och skönare med ett lite luftigare vardagsrum. De smala sidoföntern som sitter i vardagsrummet satte vi på vinkeln i stället. Blir mycket trevligar så.
Klas
Klas
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
Om du söker på Eksjöhus här i forumet så kommer du att hitta en mängd av problem som Jarpan och en del andra haft med Eksjöhus.
Det handlar både om fel från Eksjöhus och från de entrepenörer som de anlitar (eller får er att anlita). Men framförallt om deras sätt att (inte) hantera problem som uppstår.
Det handlar både om fel från Eksjöhus och från de entrepenörer som de anlitar (eller får er att anlita). Men framförallt om deras sätt att (inte) hantera problem som uppstår.
Vi har byggt med Eksjöhus och vi hade inga problem. Jag har en granne som byggt ett hus med annan leverantör och de har haft problem i fyra år dvs. de har inte flyttat in i huset ännu. Hela entreprenören underkändes vid besiktning.
Jag tror att alla husleverantörer har haft något eller några problem med sina husleveranser och entreprenörer, visst ska man lyssna på varningar och vara uppmärksam, men jag tror att man ska välja och bygga det hus man fastnar för.
Jag tror att alla husleverantörer har haft något eller några problem med sina husleveranser och entreprenörer, visst ska man lyssna på varningar och vara uppmärksam, men jag tror att man ska välja och bygga det hus man fastnar för.
Jag tror också att det är viktigt att ta referenser på den lokala säljaren och även på de snickarna, elekrikerna och vvs-arna som ska bygga just ditt hus.
Vi frågade runt andra Eksjöhusbyggare i vårt område om det var nöjda och även om det var något speciellt man skulle tänka på.
Vi fick många bra och tacksamma tipps på det sättet.
Det gör ju att man vet vad man ska ha ögonen på.
/TLA
Vi frågade runt andra Eksjöhusbyggare i vårt område om det var nöjda och även om det var något speciellt man skulle tänka på.
Vi fick många bra och tacksamma tipps på det sättet.
Det gör ju att man vet vad man ska ha ögonen på.
/TLA
Klicka här för att svara