7 540 läst ·
20 svar
8k läst
20 svar
Problem med Faluhus
Hej!Abuquir skrev:
Jag har fått svar och uppgift står mot uppgift på i princip samtliga punkter. Nu anklagar de mig för förtal av företaget och av VD'n personligen. Det förstår jag inte. Han kanske syftar på det jag jag sagt i ett tidigare inlägg att jag uppfattar honom som en "hårdför typ (av person)"? Det gör jag. Det är väl han som är företagsledningen?!
De måhända ha rätt om ritningarna. På en punkt har de mjuknat. De säger att de inte har något emot om jag lämnar in de skisser jag gjorde och använder dem om jag går vidare för att bygga med någon annan.
Men nu har det gått så lång tid så jag kommer troligen inte hinna bygga huset och flytta in senast 2 maj 2006, för där går gränsen för när man måste skatta fram tidigare uppskjuten realisationsvinst, vilken för min del är avsevärd.
Nu går jag på visningar för att köpa en lägenhet för att slippa skatta fram vinsten. Jag har starka funderingar på att sälja tomten. Jag är verkligen besviken på hur detta har utvecklat sig.
Med vänlig hälsning
Husdrömmar
Hej hej,
Jag & min sambo har tittat på Faluhus Kaptensgården & ska på möte med säljaren nu i veckan. Det är bra att det finns forum som detta då man kan läsa om problem som uppstått, och sist men inte minst så kan jag säga att jag helt plötsligt inte alls är säker på att vi vill bygga med Faluhus.
Vi har även tittat på lite olika husföretags modeller och det finns väldigt många som är bra lika Kaptensgården.
Husdrömmar, var i Sverige hade du tänkt att bygga innan det "sket sig"?
Jag & min sambo har tittat på Faluhus Kaptensgården & ska på möte med säljaren nu i veckan. Det är bra att det finns forum som detta då man kan läsa om problem som uppstått, och sist men inte minst så kan jag säga att jag helt plötsligt inte alls är säker på att vi vill bygga med Faluhus.
Vi har även tittat på lite olika husföretags modeller och det finns väldigt många som är bra lika Kaptensgården.
Husdrömmar, var i Sverige hade du tänkt att bygga innan det "sket sig"?
Vi har precis flyttat in i vårt Faluhus och för oss har det fungerat jättebra! Bara för att det gått snett i ett fall behöver det ju inte göra det för alla. Så jag tycker nog att ni ska träffa säljaren och i alla fall fundera på saken. Om det inte är så att ni bor i samma område och har samma säljare som Husdrömmar, förstås!Insane skrev:Hej hej,
Moderator
· Stockholm
· 57 846 inlägg
Även de allra sämsta företag (oavsett bransch) har sannolikt en majoritet någorlunda nöjda kunder.
Det som är intressant framförallt i "sällanköpsbranscher" är ju hur leverantören sköter sig när något går snett. Ett företag som hotar sina kunder med polisanmälan och stämmningar har nog inte riktigt förstått sin roll.
Det som är intressant framförallt i "sällanköpsbranscher" är ju hur leverantören sköter sig när något går snett. Ett företag som hotar sina kunder med polisanmälan och stämmningar har nog inte riktigt förstått sin roll.
Jodå, vi ska träffa honom och se vad de har att erbjuda. Allt som "lovas" ska jag ha skriftligt, men det gäller vilken hustillverkare vi än väljer.Kixarn skrev:Vi har precis flyttat in i vårt Faluhus och för oss har det fungerat jättebra! Bara för att det gått snett i ett fall behöver det ju inte göra det för alla. Så jag tycker nog att ni ska träffa säljaren och i alla fall fundera på saken. Om det inte är så att ni bor i samma område och har samma säljare som Husdrömmar, förstås!![]()
Klicka här för att svara