H
hakwa: PO.Sundgren, det räcker bra med mailen. Mailar bilder , tankar, idéer mm så fort det finns några.
11 svar · 1,9k läst
S
Stenbacken: Jag och min fru går i nybyggardrömmar och har fastnat lite för LB-hus Jordugglan. Vi har vid jämförelse med andra hustillverkare tyckt att det är relativt mycket hus för pengarna (1 387 500:- NF i Gävleregionen). Nu skulle vi bli glada om ni andra som byggt Jordugglan ville dela med er av era erfarenheter och tips. Exempelvis undrar vi om isoleringen i ytterväggar och under plattan
0 svar · 913 läst
S
Simmaren: Är intresserad av Vipan. Är det någon som byggt?? Vad blev slutpriset exl. tomt?? Var det nyckelfärdigt??
0 svar · 970 läst
N
navgha: [bild] [bild] [bild] [bild]
0 svar · 1,3k läst
B
Bridge: Hej! Har precis (juli) köpt stora katthult, huset är byggt 2000. Vi är väldigt nöjda med planlösningen som finns i detta hus. Jag tror att vår gästtoalett i hallen inte ingår som standard, detta utrymme är avsett för trappan till övervåningen. När det blir aktuellt får vi se hur vi löser detta. Men som sagt - planlösning mycket praktisk.
2 svar · 2,9k läst
H
Hawken: [citat] .... 6 inlägg?
6 svar · 1,3k läst
M
miaandreas: Har också tittat på kvadratvägen, men inte fått något pris. Vi ska iofs bygga i norrland, men det skulle vara roligt att få en liten hint om priset. Vad fick du för pris?
3 svar · 1,1k läst
J
jerkaa: Jag och min sambo är väldigt intresserade av att bygga FH Orren, är det någon som har gjort det och kan dela med sig av sina erfarenheter? Vi skulle jätte gärna vilja se några bilder på det bygget! Kostnader? Tillval? //Jerry
0 svar · 3,7k läst
M
miaandreas: Vi har fått hem Anebyhus katalog, och vill gärna höra lite röster ang. dem. Har mailat för att få en prisindikation ...men det vet ni nog hur det gått.. Har fastnat för huset Kvadratvägen (2-plan), och tänker bygga i Norrbotten.
0 svar · 2,1k läst
Ella
Ella: Om jag hade haft en tomt så hade jag gjort en egen ritning och specifikation på vad jag vill ha (isolerade innerväggar, centraldammsugare, ryggåstak i vardagsrummet, fullhöjdskök, önskad isoleringstjocklek...) och skickat denna med prisförfrågan till ett antal hustillverkare. Ni behöver ju inte lägga hur mycket krut som helst på detta offertunderlag, utan kan ta ett hus som ni gillar
8 svar · 1,9k läst
·
M
mr_pluto: Vi kalkylerar med 2,1 miljoner. Vår tomt kostar 270 000. Hus med våra tillval860 000 kr Byggmontering260 000 kr Grundmontering130 000kr El montering70 000 kr VVS montering100 000 kr Mattläggning110 000 kr Garage 130 000kr Pantbrev 35 000 kr Målning (utföres själv) 35 000 kr Markarbeten - upppackning100 000 kr
4 svar · 3,0k läst
H
Hassellunden: [citat] det var med allt dvs markarbete + grunden men vi behövde inte spränga eller dylikt.. tycker grunden är dyr
6 svar · 1,2k läst
Ella
Ella: Jag är uppväxt i ett hultsfredshus! Men den planlöningen finns i flera hus jag har hittat på nätet. Har du en planlösning så kan du ju be nästan vilket husföretag som helst att bygga som du vill ha det. Men du ville kanske se hela katalogen för att få tips? Annars tycker jag inte att det är någon brist på planlösningar; bara att leta på olika husföretags sidor och kanske göra om
1 svar · 20,0k läst
S
Simmaren: Fortfarande i vilselandet och tittar runt för fullt. Kanske att Falken är något för oss?? ::)
0 svar · 1,4k läst
K
Kaxa: Vi fick vänta i fyra månader på vårt bygglov... Höll på att smälla av till slut! Men nu så...
10 svar · 3,6k läst
N
navgha: jag har precis avslutat byggandet med Kvalitetshus och det har varit problem från dag ett fram tills idag. Jag betraktar de som oseriösa, oprofessionella och på senare tid också otrevliga. Om jag skulle ha haft möjlighet hade jag valt ett annat bolag. listan över alla små och grova fel som begåts är lång och jag kommer inom kort att lägga ut det så får ni själv avgöra... jag har
10 svar · 1,2k läst
S
Simmaren: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1127891705;start=0]Hustillverkare[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 1,8k läst
M
moc: Fick offert därifrån men det var jättesvår att kontrollera vad som ingick eftersom vi bara ville ha stomrest. Företaget blev bortsorterat ganska fort av oss när jag tyckte han verkade besvärad av mina frågor.
2 svar · 1,4k läst
S
Stig-Rune: Lyfter tråden.
6 svar · 2,5k läst
A
annann: en mil utanför Enköping, ute på landet.
3 svar · 1,4k läst
Langbein
Langbein: Tar visst 10.000/m2 för ett skalhus...
2 svar · 2,2k läst
U
Ullisojonas: Så länge vår fabrikant var i stadiet att man "lade beställningar för tillverkningen" gick det bra att ändra fönster och altandörrar liksom plåtrännor etc. När MSH väl beställt prytlarna från sina underleverantörer hade det nog suttit hårdare åt...
3 svar · 1,1k läst
P
perstent: Jag tror att du kan se ett hökenhus om du snackar med killen i ängelholm på lbhus..
5 svar · 960 läst
HM
HM: Som jag skrev några trådar uppåt så fick vi prisuppgift på Jordugglan 1538000:- i Stockholmsområdet.
1 svar · 587 läst
J
Jenna: Vi visste vilket hus vi ville utgå ifrån, därefter bestämde vi våra tillval skickade offertförfrågan till det ftg som egentligen har huset i sin katalog och även till Mjöbäcksvillan. Det om jag rätt upp o ner kan säga skiljer i standarden är att på Mjöbäcksvillan är det standard med parkett i vardagsrum och laminat i de andra rummen, på det andra ftg är det standard med parkett
6 svar · 2,4k läst
G
GoeranHelena: Ok, -Modul med yttervägg= 2.92m bred,  yttervägg = 36 cm tjock. -Modul utan yttervägg= 2.56m bred, dvs. modul som placeras mellan moduler med  yttervägg. En annan fråga; hur tjock är isoleringen i golv resp. tak? Samt höjden på modulen ?
2 svar · 2,1k läst
M
Mastermind: Till Mjau: Vi gjorde inlägg i den här tråden för att vårt namn nämndes och gav två tips som vi hoppas kan göra att andra slipper råka ut för det vi råkat ut för. 1. Vi kollade referenser, men vårt tips är att själva försöka hitta egna referenser på byggare så att man inte bara går till just dem som husföretaget vaskat fram. Sådana referenser är alltid nöjda även om
20 svar · 4,0k läst
C
copello: Jag har byggt av Dolena från Lituaen. www.dolena.lt Kvalitén, priset och servicen översteg mina förväntningar. Sebastian
5 svar · 1,1k läst
kalleanka70
kalleanka70: Lannaholm kostar 1,5 MSEK själva hussatsen utan tillval mm. Finns ett utförligt Aftonbladet reportage på www.gotenehus.se.' Kolla där!
1 svar · 2,2k läst
A
Annsie: Ååå det känns så bra med all positiv feed-back om Myresjöhus!! Vi har inte bestämt oss ännu men det lutar åt dem. Jag är också skrämd av alla historier man hört här på forumet och känner att totalentreprenad är vad vi ska ha! Trots att säljare säger att generalentrprenad är lika bra men billigare så tror jag inte att det är så (jo, bara om allt flyter på och går bra men
6 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.