WOW!
Det är ju superbra!
Lycka till med ditt hus!

*Sandra*

Ps. kent68, du har ett meddelande från mig... Ds.

Verkar som om alla får sina hus tidigare...Ingen som fått vänta längre än planerat?

Vi har inflyttning preliminärt v 25 2005 och skulle helst se att huset kom förra veckan :)

Hej, vi fick framflyttat från v.47-05 till v.6-05 då vi har sålt våran bo.rätt till ett par som i princip kunde flytta in med 3 mån framförhållning. Vi förklarade detta för vår säljare i gbg och efter ca: 1 vecka ringde han med v.6 som förslag. Vi kollade med alla beröda och det var ok, så nu har vi börjat beställa vitvaror badrums.m, mm

Vårt hus kommer ca 2 månader tidigare än planerat. Och vi är överlyckliga över det eftersom vi vantrivs med att bo mitt inne i Göteborg...massa avgaser och störande grannar. Den 24/1 är det dags....då kommer vårt efterlängtade hus=)
;D ;D ;D ;D ;D

Tänk om man kunde få samma positiva besked snart :)

Beställde precis ett Älvsbyhus och nu har dom 1 1/2 års väntetid. Beställd sep 2005 levernas Mars 2007. Känns ruskigt långt bort.

Huugha!! Så länge vill inte vi vänta. Känns som att det får bli ett Smålandsvillan istället de har 30 v leveranstid.

Japp, 1½ års väntan. Det känns länge, men samtidigt är det bra för oss att inte måsta jäkta fram alla beslut ang. tomten osv.

Vi beställde i augusti och har inflyttningdag i februari 2007, MEN säljaren sa att det sett likadant ut förra året och då hade han kunnat flytta inflyttningdagen för alla som var intresserade av det. Vi kan nog rikta in oss på att det blir att fira jul 2006 i det nya huset! :)

Var bygger ni? Vi ska ställa vårt hus utanför Skellefteå.

Beställde i Juni leveransdatum v.3 2007 huuaah :-[ hoppas det går snabbare ! Bygger utanför Umeå.

hej! jag undrar varför ni ska vänta till 2007 innan ni får ert hus, det låter ju befängt, det går ju fortare att bygga ett från grunden med lösvirke!Är det speciellt för norrland? ???

Personligen tycker jag att man ska räkna själva inflyttningsdatumet och inte leveransdatumet. Vi byggde i ett helt nytt område där de flesta skrev kontrakt med diverse husföretag under samma period. Vi fick ett inflyttningsdatum drygt ett år efter. De grannar jag pratade med under den tiden tyckte att det var på tok för lång tid. De hade fått ett "leveransdatum" som var mellan 3 mån och 8 mån. Men som sakt var så var det grunden som kom då. sen skulle den stå några månader och brinna. Därefter kom väggmodulerna och takstolarna. Och sen blev det semester och byggena blev stående i ca en månad. Vidare på det så skulle elen dras samt att det skulle spacklas och målas......då hade vi redan flyttat in.

ps. det är inflyttningsdagen som räknas och inte startdagen på bygget....anser jag i alla fall.

Ha det bra!

"..är det speciellt för Norrland?"
Går det fortare söderöver? Ni som inte bygger i Norrland (eller kanske snarare Norr- och Västerbotten, för det är väl vi som har samma säljare?) - hur lång leveranstid har ni?

Vår säljare förklarade att hans "förturslista" (hur många hus han förbokat som han förväntat sig att sälja under året) var överfull och det därför blir så långa leveranstider. Så fort det blir någon lucka pga avhopp el. dyl. får nästa på tur besluta sig för om de vill hoppa på (om allt är klart med bygglov etc).

Så de har kanske sålt mer än förväntat i Norrland, men i södra Sverige har det gått enligt planerna?

Förmodligen går det fortare än 1 1/2 år, men det är den tiden Älvsbyhus ger, för enligt dom är det betydligt trevligare att meddela köparen att leveranstiden blir tidigarelagd än tvärtom.
Tillverkningen i finska fabriken går tydligen bätre än väntat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.