D
dekeroos: Vi har haft kontakt med kontoret i Lidköping, MEN har får känslan av att man inte riktigt vet vart man har dem, svårt att få raka svar på de frågor man har. Garaget va det minsta med föråd, kosta 180 000:- inkl grund.
7 svar · 3,7k läst
K
k5054: Ingen som i mälardalstrakten byggt ett Skidstahus?  Eller kanske någon annanstans i mellansverige?   :-/
1 svar · 2,5k läst
S
skane67: Prutade 40.000 på ett trivselhus.
6 svar · 2,1k läst
lier
lier: EKP vart skall ni bygga i vilket Län?? ::)
3 svar · 2,1k läst
saturnus
saturnus: Hoppsan, det är sådan man i efterhand undrar kunde hända, hade han glömt stödbenen eller underskattade han vikten? Synd på båten, kanske tur att ingen befann sig i närheten, annars brukar sjösättningen följas av familjen.
4 svar · 765 läst
snackan68
snackan68: Jomenvisst! Tycker ni ska ringa säljaren. Vi har fått pris på nyckelfärdigt, då med alla arebten inkluderade, platta, källare till "tutti" fixat. Allmoge säljer endast stommar, men det är säljarna som agerar byggledare och kan ordna entreprenader. Det gjorde vår säljare i alla fall. Ring säljaren och boka ett möte! ;) Vi skriver kontrakt på lördag och huset levereras redan om 8
0 svar · 2,7k läst
snackan68
snackan68: Hej, låter som prickad mark, kan bli knivigt... Det är ju inte bara kommunen som "bestämmer" utan över sig har de ju PBL (Plan och Bygg lagen) som måste följas. Skulle rekommendera att ni går upp till byggnadsnämnden och pratar med dem. (I vår kommun, Nacka, har de öppet varje dag för drop-in frågor) ta med nybyggnadskartan och era ritningar. De är ju där för att hjälpa er och de
4 svar · 1,5k läst
snackan68
snackan68: hej! E rätt konnstruerad torpargrund ska det inte vara några problem med! Dessutom är det snyggt då huset lir resligare med en sockel på! Vi kommer att ha torpargrund under 1/3 av huset och resterande källare. Jag är byggingenjör till yrket och inte ett dugg orolig. ;) Fördelar med gjuten platta dock, är att du kan gjuta in golvvärme direkt i plattan och slipper kostnaden för
7 svar · 2,8k läst
L
lolinda: Finns det någon som bygger en västkustvilla? Vi är inne på att bygga deras hus och skulle vilja jämnföra lite priser, hur kalkylerna hållit mm. Har varit i kontakt med säljare på husknuten i gbg.
0 svar · 1,0k läst
H
hempularen: Som ni ser i artikeln så handlar det om att påvisa vårdslöshet. Och ett träd som är i rimligt gott skick och inte står på uppenbart dålig mark (typ direkt på en stenbumling) är det inte vårdslöst att ha kvar. Vårdslöshet kan det möjligen bli tal om om trädet är uppenbart murket eller liknande.
3 svar · 2,4k läst
A
Aquaman: Kul och fullt möjligt ! 50000 kr i en aktie för 10 kr st som nu står i ca 200 kr. Det blir pengar det. Har dock inte kommit ur ännu. B&M Impex kan nog också dubbla sig den med på ett par år. Har frågat dem om man kan få rabatt på hus som aktieägare men har inte fått svar. :)
6 svar · 3,6k läst
L
Lindhardsen: Fråga får man alltid göra - men det är jo inte samma som att man får svar ;) Jag håller gärna lite igen i kalkylen, men jag har pm'at dig detaljerna! /J
8 svar · 4,3k läst
M
Martin_Lorentzon: [citat] Hade Svenskamodulhus en tomt till som dom sålde eller hade ni en tomt redan innan som ni köpt själva?
5 svar · 3,3k läst
lier
lier: När vi kollade på LB hus Ugglan 159 så skulle vi få med rostfria vitvaror. Men det var allt. Han var snål som bara attan. Försökte förhandla till mig fönsterspröjs och centraldamsugare men icke sa nicke. :( Nu gick vi aldrig så långt så vi skrev något kontrakt kanske går att pressa lite mer då. Lycka till och ge er inte ;)
13 svar · 3,7k läst
C
carlssoni: Om man inte är nöjd med en besiktning och ABS 95 eller konsumenttjänstlagen/ ABS 05 ligger till grund för kontraktet kan man begära överbesiktning. En sådan begäran skall ställas till entreprenören inom en månad efter det man fått del av det besiktningsutlåtande man inte är nöjd med. För att undvika diskussion huruvida begäran skett i tid bör denna göras i rekommenderat brev
1 svar · 777 läst
V
Villa_Aria: Hej Jo då vi har bestämt oss för Aria och kommer som er att inreda övervåning själva lite senare när det finns behov. Pressa priset... nja inte direkt men det vanliga, röjt tomten själv och sätter upp garaget i lösvirke själva. Det hade varit dyrare att låta M-H göra detta. Annars tycker jag bara att vi lagt till pengar. Har dock valt std luckor i kök och försökt hålla nere
2 svar · 2,0k läst
volvo
volvo: De kanske har gått en kurs....... Skämt åsido. Entreprenörer och företag som bygger åt privatpersoner har en långtgående bevisbörda. Om kunden uppfattat innebörden av en överenskommelse på ett annat sätt än entreprenören så har kunden tolkningsföreträde. Dvs. det är kundens uppfattning som gäller tills entreprenören kan bevisa motsatsen. Enda sättet att kunna bevisa detta
4 svar · 2,7k läst
lier
lier: Svalan kostar NF ca 1 979 600kr Men priserna kan ha gått upp något och dessa priser gäller Umeå NNF 1 805 400kr SM 1 439 000kr Tillval då får du nog säga vad du tänkt dig Tillval och ändringslistan e på 11 sidor.
1 svar · 1,3k läst
F
fredwel: [citat] Det skall tydligen finnas ett tillval där ma kan få kakel & klinkers uppsatt, men då försvinner väl mer av de där 100' man sparar... Vi valde nyckelfärdigt, dels därför att vi inte kunde se någon ekonomi i att välja NNF. Betänk att kostnaden för kakel, klinker och all färg och tapet tillkommer för NNF /FW
6 svar · 1,5k läst
A
anitaka: Hejsan! Är det någon som vill visa upp sitt spoven fr. fiskarhedenvillan? I närheten av göteborg, kungälv. Åker gärna en bit för att se ett live. Skulle gärna vilja ha lite råd och dyl fr. ni som byggt ett sådant. Anita
0 svar · 858 läst
D
daniel_soderlund: Hej, håller på att bygga ett modifierat Dalsäter med GH i Uddevalla. Kan verkligen rekomendera GH-kontoret i Trollhättan har varit oerhört hjälpsamma och tillmötesgående. Huset restes i ve 08 och hittills har det inte varit några som helst problem. Skall vara inflyttningsklart till ve 25. Skulle inte tveka att bygga med dem en gång till om det blir aktuellt. /Daniel PS kolla gärna
6 svar · 3,4k läst
M
monky: hej ska också bygga torgrim, Vill också ha bilder! tack :D m.johansson32@telia.com
10 svar · 3,1k läst
A
-ah: Enkelt, snabbt, torrt byggd (!), billigt och nyckelfärdigt är Myresjöhus lillasyster Smålandsvillan. Finns ett antal varianter, och samtlig inkl den extra utrustning ni kunde önska ryms inom 2 Mkr. www.smalandsvillan.se (Själv bor jag i ett murat 1800-talshus, men skulle jag bygga nytt trähus idag skulle jag inte tveka. Jag har som elektriker deltagit i montaget av ett stort antal typhus)
9 svar · 929 läst
M
Martin_Lorentzon: Hej! ;D Vi funderar på att köpa en byggsats (broholmhus) ifrån GH. Jag undrar om det brukar ingå grund i byggsatserna eller är det något man får lösa själv? Undar om det någon som har köpt en byggsats tidigare. Undar också om det är någon som bara har köpt skalet ifrån GH. Utan inredning, kök, badrumsmöbler m.m. Alltså endast ytterväggar och innerväggar. //Martin
0 svar · 795 läst
A
Alfrida: Hej ! Jag är intresserad Vinga 143, tacksam för pris. Har du även pris med putsad fasad.
4 svar · 6,9k läst
S
salisa: 2,40. 2,70 emot tillägg.
1 svar · 4,1k läst
B
Bombibitt: Oki Doki! :o
4 svar · 1,2k läst
E
elias7: Vi ska få pris på detta hus på onsdag, men undrar om andra har fått prisuugifter och i så fall vad det skulle kosta. Har någon byggt det och är ni i så fall nöjda? Om inte vad är ni mindre nöjda med?
0 svar · 1,4k läst
M
miaa1970: Vi bygger med Myresjöhus och dom har tyvärr inte något så smart som Vårgårda-hus - alltså att man får en tillvals/frånvalslista med specade priser... Man får fråga om allt, allt om det handlar om att ändra från standard. Vi bytte fönster från de som var inritade på vårt hus - det blev minus 16 000 kronor. Det gjorde att vi kunde välja lockläktpanel som kostade +9000 och som vi
1 svar · 1,5k läst
L
lk73: Värmerör är väl aldrig rör i rör ?! - då blir det ju en luftspalt mellan det vattenfyllda röret och btg-plattan. Däremot utförs troligen vattenrör (kall- o varmvatten) med rör i rör. /L.
2 svar · 2,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.