Hustillverkare
Baggio: [citat] Jag puffar upp din fråga då jag tror att den försvann i allt annat. Vore intressant att få veta. Jag håller med dig fullt ut, visst finns det en risk att huset blir för 70-80tal med tegel. Men om man väljer ett slätt tegel med en fog i snarlikfärg så borde det väl bli rätt stilrent ändå? Är det någon som har lite bilder på nybyggda hus med tegelfasad? Då vore jag jätte
josefinm: Hej Vi funderar på att bygga ett fritidshus och är inte riktigt säkra paå om vi ska bygga lösvirke eller kataloghus. Vi kom i kontakt med ett kataloghus foretag som är baserade i Söderåkra. SD hus. Är det någon som använt dem eller vet något om dem? Har ni fått bra hjälp etc?
Familjen: [citat] Kan tillägga att vi fick prisuppgift på grunden 175 000. Om man kan tänka sig ett hus utan några extra finesser (värmegolv, kamin, klinkers, slipbart parkettgolv etc) så är det nog inga problem att hitta något för under 1.5.
Zsolt: Hej Håller på att bygga Pärlugglan i Öjersjö. Vi har inte kommit igång med själva bygget, men än så länge har vi inget att klaga på. Besök gärna våran hemsida : http://hem.bredband.net/szazso/
linda_fbg: Hej! Jag och min sambo är väldigt förtjusta i Myresjöshus harmoni och skulle vilja veta om någon fått in ett pris på det. Sedan skulle vi också vilja veta om någon vet priskillnaden på Harmoni och Mästergården? Tacksamma för alla svar....
linda_fbg: Hej! Var bara lite nyfiken om ni fått något pris på mästergården? Jag och min sambo är också väldigt förtjusta i det huset. Var ska ni bygga någonstans?
freeman: Har ett höner som jag målade förra sommaren. Mitt tips är att du köper nordsjö tinova vx. Med den färgen slipper du grunda och behöver därför bara måla två gånger. Den tränger in djupare i trät en vad vanlig grundfärg gör och täcker husväggen enormt bra.Håller med bohlin när det gäller färgåtgången. Det blir helt enkelt billigare att köpa tinova vx trots att den är lite
JENS_ALBINSSON: Vill bara tacka Värsåsvillan o deras gubbar som kom till oss o fixade köks taket på vårat Björkebo hus när inte våran lokala byggfirma som stommade huset inte klarade av att få taket rätt .... Mvh Jens Albinsson
stefanz: Jag ska bygga ett Älvsbyhus modell Lodur med vattenburen värme. Undrar om någon har satt in vattenmantlad pelletskamin för att minska elkostnaden, Hur mycket har man sparat och vart bör man sätta den?
stefanz: :)Det finns ett alternativ till att byta luckor. Man kan ta kontakt med företag som byter luckor t.ex. HärjedalsKök.
gavle: Hej, funderar starkt på Spoven från fiskarheden, har någon byggt eller bygger det? Tyckte att Doppingen var för litet. Har ni några erfarenheter ?
abcd: [citat] Vi kommer att beställa trappan separat från en trapptillverkare så det är ju en kostnad som tillkommer (men det hade vi självklart med i beräkningarna). I "hussatsen" vi köpte från lilla snickeriet ingick färdiga väggblock, tak och sen allt virke för innerväggar, golv, farstukvist och isolering. Dörrar och fönster ingick också, men vi fick själva välja dom från
goblin: Hej, Vi funderar på Myresjöhus Lidingö. Är det någon som har interiörbilder? Jag är speciellt intresserad av bilder där man kan se vardagsrum och trappa. Den planlösning som är mest likt vårt Lidingö är "alternativ planlösning 1" på http://www.myresjohus.se/ eller bifogad (om det funkar). Tacksam för svar!
Sartsa: Hej, såg i någon annat tråd att vi inte är de ända som fundrar på ett hus från Rosendahl. Skulle jätte gärna vilja höra erfarenheter från de som har byggt sånt obestämd Om ingen i Sverige så kan kanske våra östra grannar upplysa oss Hälsningar //Sartsa Le - tomten är äntligen hittad Le
Arkitekt: Söker information om en hustyp som lanserades i början på 90-talet som kallades Vision 90, ett 1-planshus vinkelhus, valmat tak, garage inkl. carport, platta på mark och Legaletts golvvärme. Tillverkare var Hultsfreds Hus.
70185: Vi har en kall/fuktig (fuktig under plasten) torpargrund med brister i "skadedjursgaller".
p_jonsson: Hej! Undrar om nån bygd eller vet nån som byggt Fiskarhedenvillan Sidensvansen. Skulle gärna vilja ha bilder på ett sådant. Mvh Peter
Anneli: [citat] Min uppfattning är att Sjödahlshus och deras serie Royal är i Amerikansk stil... http://www.sjodalshus.se/royal.html Men alla har kanske inte samma referensramar för Amerikanskt som mig! :D
lk73: [citat] http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted4/4#4
Kantarellen3: [citat] Lysande analys av verkligheten... Till alla som tror att det händer "inte oss" .... tänk för f-n om.... Husleverantörerna har ett system att jobba efter och det är noga genomtänkt från deras sida.... = Inte till fördel Kunden. Alla husägare borde vara mer uppmärksamma på sin investering..... om ni planerar att ni ska bo och leva där ....kanske lite längre än 3 år..... Det
adam32: Hej jag har för mej att fängelse interner bygger ellement till dessa hus ..... jag kan ha fel men jag har iallafall hört det...... på en anstallt utanför Västerås... mvh :) Det har igentligen inget med ämnet att göra....
mvir72: Hej! vi funderar på att bygga ett lösvirkeshus med hjälp av Rejnäsvillan! är det någon som har erfarenhet från dem?
Duvan: Kan någon upplysa mig om vad det är för utomhusfärg som Smålandsvillan använder. Det står att det är Tinova V men det står inte om det är Trägrund+Täckfärg eller om det är VX man använder. Och vilken kollektion är det man använder. :-/
Martin_Lorentzon: Hej! Undrar om det är någon som har lite privata bilder att visa ifrån GH Näsbyholm då vi idag är väldigt intresserade att köpa ett sådant hus. Har sett fotografier på husets utsida som finns på GH egna hemsida, men jag skulle gärna vilja ha lite fler bilder och gärna innefrån. // Martin
NicklasWall: [citat] Angående fönster... Vi har beställt pivåhängd fönser överallt (till vår Sleipner) men har inte blivit erbjudna av Älvsbyhus att ändra storleken på fönstren. Någon som vet mer om detta..?