J
Jonta: Tack för era snabba svar. ;D Nu är det bara att slå till.
5 svar · 2,7k läst
J
Jenny_W: Hej Vi är mitt uppe i vårt bygge med MB, flyttar in om en månad. Allt har gått bra, vår säljare har vart duktig o lättillgänglig, snickarna har varit bra (bygger i småland). Gå in på vår hemsida www.munken20.se och titta så får du se hur det ser ut. Vi har förresten gjort dom Monika i tidigare inlägg: tagit hus från annan lev katalog - ritat om det, begärt offert och valde då
2 svar · 1,0k läst
B
BjorndalenTHN: Varför inte skapa en sida där alla huskunder kan lämna in åsikter angående sitt husbygge, husleverantör och hantverkare. Byggaren får registera sig och vart han/hon har byggt. Detta skulle underlätta enormt för oss som skall bygga. Då slipper jag och tjejen gå runt och fråga alla husbyggare :D Gar-bo behöver vi ingen information om, det räcker med uppdrag granskning och detta forum
0 svar · 999 läst
S
sampu: ok tack så mycket
2 svar · 2,1k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: Jag skulle söka här i forumet, läsa allt som skrivits om företaget i fråga, kontakta några av de berörda parterna och sedan ta mig en allvarlig funderare.
1 svar · 1,7k läst
jessicaodanne
jessicaodanne: Vi ska bygga i Huddinge och står just nu mitt i alla val så all hjälp med val är så välkommen. Har du några tips på tillval som ni gjort (eller inte gjort) men som ni skulle rekommendera?
15 svar · 1,8k läst
P
peterman: Någon som vet vad Sjödalshus Backsippa kostar? Är det mycket dyrare än Gullviva? Vi behöver 4 sovrum.
3 svar · 909 läst
L
Lindhardsen: [citat] Inte jag heller!!! :o Såhär långt har har det varit enkelt - bara skicka faturan till banken, och inte bry sig så mycket... Men det var då det ::) faktum är att vi har sparat en del på vissa grejor, för att kunna lägga mer pengar där det "syns" och där vi har mest använding av det ;) Hade besiktningen igår, och det enda som var, var våra klagomål på tapeten
8 svar · 1,0k läst
C
catig: Hej! Är det fortf ingen i detta avlånga land som har byggt eller funderar på att bygga hus Vindö från Myresjöhus? Vill gärna ha lite tips o ideer. MVH Cina! ::) Vad tycker ni om detta hus?
0 svar · 699 läst
Benny_o_Lina
Benny_o_Lina: Jag hade nog inte sagt så mycket då... Sålänge jag visste om det i förväg så att jag skulle kunnat ställa bilen tillgänglig ändå. Alt. frågat någon annan i närheten om man fick parkera där över en natt.. Nä bara dela ut tydliga och informativa lappar i god tid om det som ska hända. Förhoppningsvis har grannarna förståelse för detta eftersom det bara rör sig om en dag. Skriv
11 svar · 1,4k läst
·
Bart
Bart: Den som söker skall finna... ;) http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=34294/13#13 http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=34108/0 http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=34294/12#12
1 svar · 1,9k läst
Myresjohus
Myresjohus: Hej, utgångsstandard på Myresjöhus Kullavik är träpanel. Puts eller tegel är tillval. Myresjöhus, Marknadsstöd Magnus Brusefält
1 svar · 1,9k läst
M
Marisen: Hej! Vi har beställt ett Sleipner, men jag tycker att köket är helt okej. Vi har valt de vita spårade luckorna, men vi tänkte byta handtagen och bänkskivorna, de är i bok, och eftersom att vi ska ha ekparkett i hela huset kändes det inte så fint att blanda. Om man inte är nöjd med luckorna finns det ju företag som tillverkar luckor efter stommarna i ens befintliga kök, IKEA har ju
10 svar · 2,5k läst
E
elias7: Hej! När jag söker hittar jag bara positiva erfarenheter av Götenehus, vilket ju känns bra, men inget (mer än ett gamalt pris) just på Saltö. Vi funderar just på detta med ljud, men tycker att det är så himla snyggt med bjälklagsöppningen. Skulle jättegärna se er skiss, Daniel! Vet du kanske hur högt huset blir? Hoppas att det inte blir ett problem i vårt villaområde.
3 svar · 1,8k läst
B
bajan: Vi har beställt ett höner med oinrett badrum som vi ska kakla själv, så det går bra att göra så.
1 svar · 849 läst
A
anemon: Visst vågar man det! Det gäller att ha ordning och reda på kontakter med myndigheter, men annars gäller konsumenttjänstlagen (den går inte att avtala bort även om en del husleverantörer försöker få konsumenten att tro att det är ABS 95 som gäller vid fel uatn att ta in svensk lag). Ta det lugn, träffa olika husleverantörer, fundera på vad som är viktigt. Tomten är viktigare än
24 svar · 5,5k läst
B
Baggio: Hej! Jag kan tyvärr inte hjälpa er med bilder eller tips, utan jag tänkte bara passa på att fråga vad ett Lyckan med vinkel kostar nyckelfärdigt. Då menar jag utan tillval. Och så undrar jag vad ni får ge för ett garage ifrån Eksjöhus? Tack på förhand Baggio
1 svar · 1,0k läst
Mellis77
Mellis77: Det stämmer. Jag har lite bilder. Ge mig din e-mail adress så ska jag skicka lite bilder till dig ;)
3 svar · 3,1k läst
B
benganman: Vår Uggla är snart färdig.
24 svar · 2,5k läst
G
Gunilla_Johansson: Vi har köpt ett Ekefors Ekonomen och börjar med grunden inom 2 veckor. Vi tycker standarden håller bra klass. Vi har gjort lite förändringar såsom stort burspråk i köket, byte av 2 fönster mot dörrar och flyttat vårt badrum. Priset för huset inkl grund hamnar på ca 1,9 msk men då ingår borrning av brunn samt eget avlopp. Det ingår även lite sprägning då vi bygger på ett berg.
16 svar · 11,9k läst
B
bjornmarie: Förlåt admin, postade detta i fel avdelning. sorry :-[
1 svar · 1,1k läst
F
fredde594: någon som har bar/dåliga erfarenheter av ett sådant här #budgethus"? vet ju att man får tapetsera lägga gölv o klistra in köket själv... men något mer?? tacksam för svar!! letar nämligen efter ett billigt hus med kanske lite sämre standard o detta var ett bra pris! mvh fredde
0 svar · 2,2k läst
lier
lier: Sommargyllingen NF 2 014,800kr I Umeå Ugglan 117 NF 1 412,100kr
2 svar · 794 läst
K
Kantarellen3: A-hus ingår i Derome gruppen www.derome.se Mårten Lilja var Stats sekreterare som medverkade i studion efter inslaget om byggfelsförsäkringen som uppdrag granskning sände 2006-04-04 / Robert Larsson
2 svar · 3,7k läst
I
impossible: Tackar! :)
6 svar · 849 läst
P
patric: Är det någon som har erfarenhet av Sidensjöhus ? Vi har planer på att bygga deras hus Bogården.
0 svar · 1,4k läst
A
Andreas28: [citat] Hejsan har ni bestämt er för ett Domherren? eller ni har kanske redan börjat bygga det!? Själv så träffade jag säljaren igår och pratade om priser o dyl. Fick en rejäl trave med broschyrer att plöja igenom. Vi har till 99,9% bestämt oss för ett Domherren, nu är det bara en tomt som fattas ;) Skriv gärna och berätta hur det går för er mvh Andreas
47 svar · 16,6k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: [citat] Man kan också välja att jaga bästa pris/prestanda hos olika entrepenörer för varje stor del och tjäna 200-300´ till.
22 svar · 7,0k läst
lier
lier: Dom har platta på mark. Vet inte om man kan välja en annan grund. Men plattan e standard ;)
1 svar · 1,7k läst
H
husloppan: Nån som kan svara på hur många års garanti man får på avfuktaren och värmepumpen från Älvsbyhus? Undrar även hur mycket elförbrukningen ökar med avfuktaren?
0 svar · 2,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.