Byggahus.se

GH endast skal!

1. M
    Medlem Nivå 1
    Hej!
    Är det någon som har köpt endast skalet ifrån GH eller ifrån någon annan husleverantör. Alltså endast väggar och innerväggar + grund. Ingenting invändigt.

Vore väldigt tacksam för svar då våran säljare säger att man inte kan lösa detta pga att dom inte jobbar på detta sätt enligt henne. Enligt mig känns det som hon endast är ute efter pengar. >:(

// Martin

2. N
    Medlem Nivå 5

Re: GH endast skal!

Ring till Svenskamodulhus de kan bygga stommen till vilket hus du vill.
    Vi har köpt våran stomme av dem stomrest.
    Vi har tagit ideer från olika hus och ritat själva så vi fått det precis som vi ville ha det och det blev mycket billigare än att köpa en stomme av Götenhus.
    Vi fick pris på en stomme av Götenehus först som var lite mindre men dyrare.

Häls Niclas ;)

3. lbg
    Medlem Nivå 6

Vad lustigt, har bestämt för mig att vår säljare berättade att det finns kunder som endast köper stommen. Vilket säljkontor har du varit i kontakt med? Hur de ligger prismässigt jämfört med andra på själva stommen har jag dock ingen aning om.

4. M
    Medlem Nivå 1

Hej!
    Vår säljare sa att det inte var så dom jobbade, men bara några dagar tidigare så hade jag fått ett pris på hur mycket det skulle skilja mellan att bara ta stommen för att sedan ändra sig till att säga att det inte var så dom jobbade. Märkligt! >:( Ska till dom imorgon igen och prata med dom. Prismässigt så sa säljaren att det skilde ca 300´ mellan att bara köpa stommen utan inredning emot att köpa stomme och all inredning.
    I mina öron låter det alldeles för billigt att det skulle skilja så lite. Jag vill ju köpa inredningen själv då jag idag jobbar på en stor bygghandel och där jag kan få bra priser. Varför betala mer än vad man behöver, plus att jag kan välja precis vad jag vill.

5. N
    Medlem Nivå 5

300t kan stämma det var ungefär så för oss, vi ville köpa stommen till lervik och de drog av ca 300t på 1,500t.
    Men vi fick en egenritad stomme som är större för 790t från Svenskamodulhus.

Häls Niclas

6. M
    Medlem Nivå 1

Hade Svenskamodulhus en tomt till som dom sålde eller hade ni en tomt redan innan som ni köpt själva?