3 431 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Götenehus?
Någon som byggt med Götenehus i trestad och kan ge referenser?
Är intresserad av Skogås varianten. Är det verkligen ingen som har byggt ett Götenehus i trestad?
Jag har sett huset på deras hemsida..ser väldigt fint ut. Men när jag har pratat med många nybyggare här i trestad så förstår man att det är viktigt att kolla hur det funkar just här. Har man otur så kan man ju bli blåst på många sköna tusenlappar.
Jag tror inte du ska oroa dig alltför mycket vad gäller Götenehus och huruvida du kan bli "blåst" på pengar då de har totalentrepenad. Deras uppgift är ju att följa upp sina hantverkare. Givetvis kan du också följa upp deras arbete, för visst hänger det mycket på dem om bygget/ytfinish blir bra, men att du skulle bli "blåst" på pengar verkar inte troligt. I sådana fall måste hela Götenehus gå i konkurs först.BjorndalenTHN skrev:
Lycka till!
Du har rätt lbg, man måste kolla i förväg så att bygget blir bra. Sedan kan man bli lurad om det är en lurig säljare, tänk på alla tillval osv. Fördelen är självklart att det är totalentreprenad.
Hej, håller på att bygga ett modifierat Dalsäter med GH i Uddevalla.
Kan verkligen rekomendera GH-kontoret i Trollhättan har varit oerhört hjälpsamma och tillmötesgående.
Huset restes i ve 08 och hittills har det inte varit några som helst problem. Skall vara inflyttningsklart till ve 25.
Skulle inte tveka att bygga med dem en gång till om det blir aktuellt.
/Daniel
PS kolla gärna fotona på www.sunningen.blogspot.com
Kan verkligen rekomendera GH-kontoret i Trollhättan har varit oerhört hjälpsamma och tillmötesgående.
Huset restes i ve 08 och hittills har det inte varit några som helst problem. Skall vara inflyttningsklart till ve 25.
Skulle inte tveka att bygga med dem en gång till om det blir aktuellt.
/Daniel
PS kolla gärna fotona på www.sunningen.blogspot.com
Klicka här för att svara