D
dekeroos: Hej! Finns det någon som har byggt eller skall bygga ESPÅS från GÖTENEHUS? Är oerhört intresserad av både bilder & erfarenheter. Vi har vart i kontakt med götenehus säljare i Lidköping, hade ett bra första möte men när vi frågade efter ritningar/planlösningar så svara han inte på vår önskan. Vi tänkte ändra lite i planlösningen och ville ha en planlösning att skissa
0 svar · 2,9k läst
S
samba: Vet inget om Sävsjö, men vi är i alla fall väldigt nöjda med vårt G-hus. Det är väl egentligen upp till snickaren hur bra huset blir i slutändan och det G-hus har gjort är konstruktionen och materialsatsen. Tillvalen gör att man får det där lilla extra som höjer nöjdhetsfaktorn ytteliggare. Glöm bara inte att ta en rejäl funderare om uppvärmningen innan ni beställer något hus.
7 svar · 1,8k läst
M
miaa1970: Vågar inte säga säkert, men jag har för mig att det för oss (som bygger ett Myresjöhus, Prästgården) skulle kosta drygt 50 000. Nu har vårt hus mansardtak, så det är ju ganska mycket pannor som skall läggas... /Mia
1 svar · 3,9k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: Vi fick ett pris på 79.000, invändig målining och tapetsering, tapeter ingår i det med 150 kr per rulle. Detta för ett hus på över 200 kvadrat. Om det var ett bra pris eller inte vet vi inte men vi valde i alla fall bort det.
1 svar · 956 läst
K
Klaus_Schoenhoff: Jag köpte för snart 2,5 år sedan en nyckelfärdig VärsåsVilla i Norrköping. Huset är fortfarande in färdigt. Jag är mycket besviken på VärsåsVillan och deras entreprenörer. Finns det någon som har erfarenhet av VärsåsVillan? Har ni haft samma problem att huset inte är färdigställd coch vad har ni vidtagit för åtgärder. Skulle bli tacksam om någon hörde av sig. MVH Klaus
0 svar · 2,6k läst
T
tygrrress: Åh, det låter ju jättebra =) Alltid skönt att höra från nån annan vad de tycker, de skriver ju en del illa om LB just nu här, men ALLA kan ju inte ha problem =) Tycker oxå deras hus är jättefina, med lite annorlunda planlösning! Lycka till!
6 svar · 3,8k läst
lier
lier: Ik73 på forumet bygger ugglan 135 finns säker fler. Han har även en hemsida men jag tror inte han har kommit så långt ännu. :)
1 svar · 826 läst
F
Familjen: Låter lite farligt i mina öron. Känns som att man lätt kan bli ganska blåst.
1 svar · 6,1k läst
L
linda_fbg: [citat] Har själv varit inne i flera hjältevadshus och har även hört att det går fort när väl papperna är skrivna tills man får flytta in. Men så ser man ju också alla skarvar från "byggblocken" (eller vad det nu heter). Dem gör ju allt i en stor lokal så som tapsering, målning, sätter t.o.m upp handfat osv och sedan körs det till tomten för resning. Är lite skeptiskt till
12 svar · 3,0k läst
N
Nytt_hus: Är det någon som har lite foton på Trivselhus modell Solvik 621 att dela med sig av? Vi skulle vara jätte tacksamma då, Vi gillar planlösningen men inte utseendet(tycker att det liknar en kyrka alt församlingshem:-) Per & Carolina :)
0 svar · 1,7k läst
G
goblin: Hej, Ang move Beställ av M-sjö hus eller ladda ner från hemsidan.. Jag är ute efter bilder på Lidingö hus som inte är från Move. Intresserad av hur standardtrappen och vardagsrummet ser ut standard "planlösning alternativ 1" från hemsidan, om någon har bilder på det vore jag tacksam!! /J
4 svar · 3,0k läst
K
Kmark: Hej! Är det ngn som byggt Findomo smart start hus som har några erfarenheter samt om Beijers byggnads paket som man kan välja till...
0 svar · 3,8k läst
A
Anneli: [citat] Om du söker lite här så finns det MASSOR av trådar i ämnet. Även ganska bra info ang standard osv... Några som jag kommer på direkt är: Älvsbyhus Hjältevadshus Smålandsvillan
1 svar · 2,3k läst
J
Jarppan: Ja du Baggio. Frågar du mig så har det varit en mycket krokig väg för våran del. Sök på forumet, tex http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted3/177#177 Mvh Jari
2 svar · 1,7k läst
F
funkisplaner: Vi går och drömmer om att bygga ett funkishus i Göteborgstrakten. Än så länge är vi bara på drömstadiet, men hoppas kunna hitta något med öppen planlösning, mycket ljus OCH som vi kan ha råd med. Tomter häromkring är ju kanske som bekant inte så billiga. Just nu tycker vi att Modulenthus Synkop verkar som ett attraktivt alternativ. http://modulenthus.se/husprogram/?id=49&menu=
0 svar · 1,1k läst
F
Familjen: Får man fråga vilka lokala byggare ni har använt?
9 svar · 1,8k läst
fubar
fubar: [citat] Det är nog inte A-hus som är det stora problemet, utan en säljare. A-hus på andra orter kan ju ha andra sorters säljare... En granne byggde a-hus med samma säljare och var väl lite missnöjd med uppföljningen. Men det kan ju vara så oavsett vilket hus man bestämmer sig för. Det gäller att träffa rätt person.
5 svar · 2,4k läst
S
salisa: Jag och min sambo har nu upprättat ett köpekontrakt med A-hus och inväntar tomtbesked. Köpekontraktet var en formalitet för att försena prishöjning som skedde 1 april. Vi talade med säljaren om Uppdrag granskning och fick klara och raka besked. Jag är inte avskräckt av A-hus och bygger gärna med dem. Jag hoppas att fler gör det. Det mest upprörande i Uppdrag granskning var ju att den
7 svar · 2,5k läst
T
thomas_sofia: Hallå, frugan och jag funderar på att bygga Lilla Katthult, Smålandsvillan. Skulle vara roligt och intresssant om det är någon som kan dela med sig om sina egna erfarenheter och synpunkter på just Katthult. Finns tyvärr inte så mycket att läsa om huset här på forumet (eller någon annanstans på nätet). :-/ Mvh Thomas
0 svar · 1,3k läst
U
underhill: [citat] Vad har ni betalt för att få extraisolerade innerväggar? Har ni bara extra isolerat dem eller även satt in en osb skiva?[/quote] Jag tror vi gav ca 7.000 för att isolera alla inneväggar (ingen osb). Det fick vi köpa direkt av snickaren.
7 svar · 1,4k läst
kalleanka70
kalleanka70: Jag skickar dig ett PM i stället..... ;) /C
3 svar · 1,9k läst
Mellis77
Mellis77: Är det någon som har byggt Porsnäs som har lite bilder att skicka? Har fått ett pris på ca:900.000Kr i stomrest byggsatsutförande. Någon som kan säga vad ni har betalat för hela kalaset Färdigbyggt med tillval exklusive tomt
0 svar · 889 läst
O
oderbeck: Byggföretagen bryr sig inte om det blir försenat. De faktiska kostnaderna för dig blir små summor i sammanhanget. Starta förhandla omedelbart. Vi hade avtal om 5.000 kr/försenad vecka. Det var alldeles för lite för att de skulle bry sig. Dock var det dubbelt så mycket som var sagt från början. Det gjorde dessutom att vårt hus blev färdigt före grannens, som inte hade något vite
2 svar · 2,5k läst
I
isblomma: Om du valt ett Mimer med förhöjt väggliv kostar takkupan 55630:-  :'(
22 svar · 4,4k läst
K
kobban: Hej! Har för mig att vi fick ett pris på ca 15-20tkr när vi räknade på ett pilegården.
38 svar · 9,8k läst
N
Nelly83: Tack! :)
5 svar · 951 läst
B
brma: Jag ska bygga nytt och tycker att Borohus har vettiga hus till bra priser, är det någon som har erfarenhet av dem? Jag har sökt på forumet men inte fått en enda träff. Vi ska bygga i Malmö. Tacksam för tips.
0 svar · 1,6k läst
M
Mercafreak: Hade jag varit dig så hade jag sagt till äsjaren -"Vill du sälja ett hus så gör du klokt i att ge mig tillvalslistan med priser" Typ..... ;)
3 svar · 3,4k läst
M
miaa1970: Det stämmer som många här har skrivit. Avdraget man får om man väljer bort de vitvaror som ingår täcker vitvaror man köper själv bara om man köper billigaste billiga... Då har man ju bytt ned sig eftersom Siemens (som är det som ingår) är ett bra märke med hög kvalitet. Vårt stilpaket kostade 25 000. Visst är det mycket pengar, men man får en hel del extra för pengarna:
15 svar · 4,5k läst
B
Baggio: [citat] Jag puffar upp din fråga då jag tror att den försvann i allt annat. Vore intressant att få veta. Jag håller med dig fullt ut, visst finns det en risk att huset blir för 70-80tal med tegel. Men om man väljer ett slätt tegel med en fog i snarlikfärg så borde det väl bli rätt stilrent ändå? Är det någon som har lite bilder på nybyggda hus med tegelfasad? Då vore jag jätte
5 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.