Byggahus.se

Fiskarhedenvillan

1. A
    Medlem Nivå 1
    Hej!

Vi funderar på att bygga ett Fiskarhedenhus, Svalan eller Ärlan.

Någon som byggt med dem och har bra eller dåliga erfarenheter?

Vi har tänkt oss att köpa byggsatsen med stommontering, någon som vet hur lång tid det tar för dem att stomresa deras hus?

Ha det så gott och lycka till alla som planerar/bygger sitt drömhus.

2. G
    Medlem Nivå 3

Re: Fiskarhedenvillan

Hej Annischka !
    Har samma funderingar, fast vi funderar på att bygga ett Domherren. Väntar på en offert där vi har förlängt huset med 1.2 m och takvinkeln är 34 grader (22 grader i ryggåsen).

/Peter

3. A
    Medlem Nivå 1

Hejsan igen!

Var ska ni bygga någonstans?

vi ska bygga i Kopparberg, 8 mil norr om örebro.

Vet du/någon om det finns ett visningshus någonstans och var i såna fall?

// Annichka

4. G
    Medlem Nivå 3

Vi ska bygga i Finspång, 3.5 mil väster om Norrköping. Det finns ett Domherren i Kil (Värmland) som är snart klart, ska ev titta på det om 2-3 veckor. Sedan finns det ett Domherren i Falun som också är nästan klart. Ring annars och prata med Fiskarheden om det finns något närmare er.

/Peter

5. T
    Medlem Nivå 1

Hej!!
    Vi har byggt ett lövsångaren från fiskarhedenvillan, flyttade in i november 2005 Vi valde att bara ta själva huset från fiskarheden (stommen) och sen fick en annan firma sätta upp den. Jag kan bara säga possitiva saker om deras hus, och deras vänliga bemötande, vi ringde runt och pratade med andra som har byggt deras hus och jag har inte hört nån som har haft något större problem.

Själva så bygger vi i Arboga, om ni har vägarna förbi så är det bara komma och kolla!

/Sofia

6. M
    Medlem Nivå 1

Hej

Vi bygger ett ärlan från fiskarhedenvillan, Vi har valt att bara ta själva huset från fiskarheden (stommen). Ska börja med resning av innerväggar i dag
    Jag kan bara säga possitiva saker om deras hus, och deras vänliga bemötande, vi ringde runt och pratade med andra som har byggt deras hus och jag har inte hört nån som har haft något större problem.

Vi bygger i örebro

7. snackan68
    Medlem Nivå 6

Hej,

kan inte annat än starkt avråda från Fiskarheden. Extremt oproffesionella och okunniga. Låt dig inte luras av deras relativa låga priser. Många överaskningar kommer i offertstadiet. Det var vad vi råkade ut för. Säljaren kunde inte läsa ritningarna (inte ens räkna rätt på antalet fönster), vilket gav upphov till en hel del pristillägg.

8. S
    Anonym

Hur mycket kostade byggsatsen?

/Steelis

9. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22

Ärlan 4-5 rok exkl. garage 437000:-
    Ärlan 4-5 rok inkl. garage 506000:-

10. B
    Medlem Nivå 1

En släkting till mig bygger med dom nu..och hon är inte nöjd, det har tillkommit en MASSA kostnader som hon inte hade räknat med + en j...la massa byggfel varav ett grovt som inte går att rätta till >:( smart!

Hon är mäklare själv och sa till mig lägg på 1.000.000 på deras pris där har du huset...och det stämde :-[ jag ringde och hörde med dem.

11. A
    Medlem Nivå 3

Vi har också tittat på Fiskarheden och är nyfikna på Era erfarenheter!

12. A
    Medlem Nivå 2

Vad är det för kostnader som har tillkommit?
    Vilka är det som reser huset? Fiskarheden har ju inga egna snickare vad jag vet.

Jag vill gärna veta, ska kanske köpa deras hus

mvh Andreas

13. B
    Medlem Nivå 1

Det var fiskarheden som reste deras hus...Det var bla någon kostnad för spånskivor till golvet som gick på 50.000.

14. A
    Medlem Nivå 2

Ingår inte det i grunden som man ska ordna själv? var det ett 1-plans eller 1/2 plans hus? isf i mellanbjälklagret ingår det 22mm golvspånskiva

det låter som om din kompis trodde att hela huset inte skulle kosta mer än byggsatsen från Fiskarheden. 1000 000 + byggsatsen = 1,5-1-6 mille, normalt pris för ett hus

15. A
    Medlem Nivå 2

Vi tänker bygga ett Domherren när vi har hittat tomt.
    vart ska ni bygga?
    vi vill bo i Ängelholm men här finns inga tomter.

vi var och tittade på ett trasten igår som en kompis håller på att bygga, ska bli roligt och se hur det ser ut när det är färdigt