Byggahus.se

A-hus, Edsviken

1. S
    Medlem Nivå 1
    Jag och min sambo var för några veckor sedan till Husexpo i Sköndal, sthlm, för att se på Hjältevadshus. Vi blev väldigt besvikna men hittade istället A-hus visningsvilla Edsviken. Vi har haft kontakt med säljare och nästan bestämt oss för detta hus.

Jag är nyfiken om det är fler som är i köp-byggprocess med a-hus och särskilt Edsviken. Är den öppna planlösningen bra eller dålig i längden? Och de stora fönstren, är de bra eller dåliga?

Jag har sett att en del har haft negativa erfarenheter av a-hus, men det finns väl alltid folk som råkar illa ut antar jag...

2. K
    Medlem Nivå 2

Re: A-hus, Edsviken

Är det oss du syftar på med "folk som alltid råkar illa ut"....

Tro mig.. allt som glimmar är inte guld.

Vi litade helt och fullt på A-hus och deras säljare när vi bestämde oss för att bygga...

Missa inte Uppdrag granskning i morgon:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2232&lid=Uppdrag_granskning

läs mer från vår byggdagbok ...www.husforum.se under Larsson/Gustafsson

Bilda er en uppfattning om hur ni vill att er framtid ska se ut ....

Bygga A-hus eller inte Bygga A-hus ....valet är ert

Vi byggde A-hus.....och det kan vi inte ändra på i efterhand.

Så tänk efter en extra gång ....Det är en STOR AFFÄR som man gör.

Peronligen så kan jag/vi inte rekomendera A-hus.

/R
    ps: Handlingar rörande vårt fall är offentliga och finns på Örebro tingsrätt.

3. S
    Medlem Nivå 1

Vi skall definitivt titta på Uppdrag Granskning den 4 april, eftersom vi också är intresserade av A-hus modell Edsviken. Men finns det inte någon i hela detta land med goda erfarenheter av A-hus och i första hand Edsviken???

4. M
    Medlem Nivå 1

Vi bygger A-hus i Nyköping. Vi är mycket nöjda med vårat husprojekt. Det har inte varit några oväntade problem och vår säljare gör ett bra arbete. Jag tror generellt att en viss procent hamnar i problem. Vi verkar har tur och hoppas det ska lösa sig för de som inte har haft en bra resa med A-hus.

:)

5. J
    Medlem Nivå 5

Citerar Melki -Jag tror generellt att en viss procent hamnar i problem.

Jag kan nog säga att kvällens program inte handlar bara om A-Hus, utan den vissa %èn är ganska hög när det gäller försäkringen på nybyggda hus.... så vi/alla nybyggare betalar plenty pengar för en försäkring som inte hjälper när det skulle behövas. Då menar jag att vissa %èn blir plötsligt typ 100 för det drabbar typ nästan alla.

Melki titta på programmet så förstår du vad jag menar.......

Mvh
    Jari

6. B
    Medlem Nivå 4

Vi har nyligen skrivit på för ett A-hus Skärhamn som kommer byggas i Spånstad utanför Halmstad. Givetvis har vi ännu långt i från facit i hand, men so far so good. A-hus säljare är mycket bra och mån om att vi ska bli nöjda. Visserligen ska han själv bygga i samma område och är väl mån om grannsämjan ::), men som sagt, hittills har vi bara goda erfarenheter. Men A-hus liksom de flesta andra hustillverkare, biltillverkare, köksföretag eller vad som helst har ju ett stort antal säljare som alla är enskilda individer. Klart att det finns rötägg inom alla branscher och märken....

7. L
    Medlem Nivå 1

Vi har byggt ett Edsviken från A-hus. Och vi är super nöjda. Både med huset, snickarna och säljaren.
    Visst vi har fått problem under byggets gång som alla har fått hjälpas åt och lösa.
    Vi har följt bygget med lupp ochupptäckt fel som har kunnats ådergärdas innan slut besiktningen.
    Huset är ett riktigt drömhus. ;D

8. S
    Medlem Nivå 1

Jag och min sambo har nu upprättat ett köpekontrakt med A-hus och inväntar tomtbesked. Köpekontraktet var en formalitet för att försena prishöjning som skedde 1 april.

Vi talade med säljaren om Uppdrag granskning och fick klara och raka besked. Jag är inte avskräckt av A-hus och bygger gärna med dem. Jag hoppas att fler gör det. Det mest upprörande i Uppdrag granskning var ju att den tvingande byggfelsförsäkringen inte gäller om du vill bygga själv på huset. Om försäkringen inte gäller om du vill bygga själv på huset är den ju värdelös... Och då borde du inte tvingas köpa den!