Vi är en två-barns-familj som har planer på att bygga ett Älvsbyhus i Gävletrakten. Vi står i valet och kvalet mellan tre olika hus;Tor, Trym och Ymer (det sistnämnda väljer vi nog tyvärr bort pga av det lilla vardagsrummet). Är det någon som kan dela med sig av sina erfarenheter av de här husen skulle vi bli tacksamma! Det kanske till och med är någon som har bilder från interiören?!
 
Hej vi håller på att bygga ett Ägir, men ska använda det som kontor det kommer vecka 26 det ska bli så spännande- lycka till och hoppas ni blir nöjda!
 
Jag och min sambo har beställt ett trym som kommer v39... Om jag hade haft 2 barn så hade jag starkt funderat på att lägga till ett extra rum, 3 rum räcker ju inte så långt... I övrigt verkar trym vara ett fint hus, vi har vart och kikat hos 1 familj och ett par och dom var båda väldigt nöjda med sina hus... :)
 
Min granne ska ha besiktning på sitt Tor om nån vecka, jag var inne förra veckan och kollade, mkt bra storlek på rummen måste jag säga, skulle jag valt enplans hade det blivit ett Tor (Bor själv i ett Höner sen 3 mån tebax)
 
Tack för tipsen! Vi har nu äntligen bestämt oss; det blir ett Trym. Är det någon Trym-ägar (eller någon annan)som har tips och råd att komma med får ni gärna höra av er!
 
Vi har ett barn på G o vårt Ymer hus kommer V20 2009!
Hoppas vi inte kommer ångra oss då vi egentligen ville ha ägir men det fick inte plats på ett bra sätt på tomten i med att jag ville ha ett garage på 55kvm också!
126 Ymer är ju bara en 4 rummare tyvär
 
N Nimbuspimbus skrev:
Tack för tipsen! Vi har nu äntligen bestämt oss; det blir ett Trym. Är det någon Trym-ägar (eller någon annan)som har tips och råd att komma med får ni gärna höra av er!
Hej, äger du fortfarande en Trym hus i Gävle. Vi har också en Trym från Älvsbyhus och vi bor också i Gävle. Svår att hitta inspiration på nätet. Det är ganska ska öppen plan och man vet inte hur ska man göra med golvet nu när det är dags att byta. Vi vill ha parkett, men köket då? Och hur har ni gjort i hallen med elementet? Har ni klinkers? Golvvärme? Har du bilder?
 
PatriciaRuiz PatriciaRuiz skrev:
Hej, äger du fortfarande en Trym hus i Gävle. Vi har också en Trym från Älvsbyhus och vi bor också i Gävle. Svår att hitta inspiration på nätet. Det är ganska ska öppen plan och man vet inte hur ska man göra med golvet nu när det är dags att byta. Vi vill ha parkett, men köket då? Och hur har ni gjort i hallen med elementet? Har ni klinkers? Golvvärme? Har du bilder?
Finns två fb-grupper där Älvsbyhusägare utbyter erfarenheter och tips. Tror du kommer få bra svar och en hel del inspiration om du skriver där.
 
  • Gilla
PatriciaRuiz
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.