Ja, en liten omröstning angående er som byggt med Älvsbyhus.

* Om du väljer "Jag har byggt och är missnöjd" skriv då gärna lite kort i tråden vad du inte är nöjd med.

* Skriv vilket hus ni har byggt samt vad hela kalaset slutade på, vare sig ni är nöjda eller ej.

:)
 
Väldigt nöjda med Ähus :D ...

... men otorligt besvikna och missnöjda med säljaren >:(

(Tur att man kude sköta affären med Ähus direkt, annars hade det inte blivit något)
 
Nu börjar det vara rätt många som byggt ett ä-hus och är nöjda men ingen verkar skriva i tråden vilket är lite tråkigt. Man vill veta vilket hus som byggts och vad det har kostat med _allt_ ;D
 
Har byggt ett trym med fristående dubbelgarage! Notan slutade på ca: 1650000 ink tomt för 92000! Då hade vi plussat på en del tillval som trägolv, andra köksluckor inbyggnadsugn, fönster innerdörrar, bubbelbad, badrumsskåp klinker hall, andra lås mm! Helnöjd med huset!
Det ska sägas att jag inte har så mycket till övers för deras säljare!
 
Vi har byggt Oden SX paket, vidbyggt dubbelgarage, kupa, isolerad öv + en del andra tillval. Totalt ca 2.1 milj inkl tomt.

Är i stort sett nöjd.
Badrumsgolvet anser vi har för dålig lutning, då vatten rinner från väggen under badkaret inte går ner i golvbrunnen utan rinner brevid. Men enl. Ä-hus så är det standardlutning på golvet...Hmm
Kasst också att man inte fick välja pivåhängda fönster på övervåningen

Ja, förutom detta har allt funkat perfekt och just nu pågår jobb med att fixa iordning övervåningen.
 
Vi har byggt på källare och är himla nöjda! :)
Ca 250kvm totalt. 8-)
 
Vi är helnöjda med vårt Trym. Som Strixx skriver hade det inte blivit någe om det inte vore för huvudkontoret i Älvsbyn. Där är de helt suveränt smidiga. Vår säljare kan jag inte nog beskriva hur ointresserad och nonchalant han var, speciellt efter vi hade skrivit på kontraktet.
I september har vi bott ett år och ingenting har gjorts för att åtgärda det som ska åtgärdas enligt slutbestiktningsprotokollet. Dåligt. :-?
 
vi har byggt ett mimer med ett V21 garage och är helnöjda. kalkylen har stämt väldigt bra och allt har gått smidigt. garanterad inflyttningdag som stämde. väntar nu på några fel som ska åtgärdas. totalkostnad ca 1.4 mkr. ska bara målas nu om vädret bara tillåter :o
 
Vi har bygt ett Ägir. Vi är KANON nöjda med huset!!!!! Efter besiktningen hade vi 7 fel som skulle åtgärdas i efterhand och nu en månad senare har de åtgärdats, (de har två månader på sig att åtgärda "felen") Det var inte heller några större fel några lister som saknades en bräda på utsidan som inte fanns med i leveransen..

Vårat hus har landat på 2,8 miljoner med en tomt på 750 000. Men då har vi valt ett annat kök för 200 000 samt ett lösvirkesgarage för 250 000 samt hela tomten planerad (1100 km). Vi har i denna kostnad även flyttat på en vägg samt satt upp en extra vägg för att få en klädkammare, elanslutning, flertalet tillval mm.

Våra snickare var SUPER duktiga!

Karin

 
Silverkatt skrev:
Vi har bygt ett Ägir. Vi är KANON nöjda med huset!!!!! Efter besiktningen hade vi 7 fel som skulle åtgärdas i efterhand och nu en månad senare har de åtgärdats, (de har två månader på sig att åtgärda "felen") Det var inte heller några större fel några lister som saknades en bräda på utsidan som inte fanns med i leveransen..

Vårat hus har landat på 2,8 miljoner med en tomt på 750 000. Men då har vi valt ett annat kök för 200 000 samt ett lösvirkesgarage för 250 000 samt hela tomten planerad (1100 km). Vi har i denna kostnad även flyttat på en vägg samt satt upp en extra vägg för att få en klädkammare, elanslutning, flertalet tillval mm.

Våra snickare var SUPER duktiga!

Karin
I vilken del av landet bygger du?
 
Det är rätt otroligt att Älvsbyhus kan skapa sådana hatkänslor hos mäniskor som dom hittar på sådant.

Varför? Är det så att folk irriterar sig på att andra byggt till halva priset och ändå är helnöjda med vad dom fått som stör så mycket?

Jantelagen i ännu en skepnad... :-/
 
Vi har byggt ett TYR och är nöjda! Tycker att allt gick enligt planerna.
Kika gärna in på vår hemsida!

/Mia
 
Vi har bestämt oss för Ägir. Är det någon somm har något att säga om detta? ::)
 
Det var visst rätt många nöjda kunder, och de som verkar "lite" missnöjda så handlar det bara om säljaren.
Trevligt att veta ;)
 
ACC, bygger du i Täfteå?

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.