ACC skrev:
Hmmzi, ingen som "råkar" sitta på en prislista från myresjöhus, kostnad NNF/NF?

Jag har en kalkyl på nyckelfärdigt från Myresjöhus på Mästergården och ett till men kan just nu inte komma på vilket.
Nått särkilt du är intresserad av?

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
Villa växa serien

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
ACC skrev:
Villa växa serien
Ok. Har tyvärr ingen offert på den serien....

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
Anneli skrev:
Ok. Har tyvärr ingen offert på den serien....
Synd, hade varit intressant, planlösningarna var ju inte alls så tokiga på dom :)

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
dovienya skrev:
står det nåt på nybyggnadskartan?

Jajustja, minst 4 meter från vägen, typ.

Tror det om pardörrar var standardgrejer angående handikappanpassning... (hon mumlade nåt om kunna vända på toan med rullstol också) .. faktum är att hon inte verkade ha koll alls; vilket känns tryggt ?
Vi har nu fått vårt bygglov godkänt så det enda som fattas för oss nu är färdigställandeförsäkring och byggfelsförsäkring så kan vi förhoppningsvis komma igång snart.

Min lilla oro att de skulle vara hårda på plan och miljökontoret var obefogad, plus att handläggningstiden var förvånandsvärt snabb, tog bara 2 veckor... fast å andra sidan är det inget skumt hus vi bygger.  :)

Var ligger ni i byggfasen nu? Har ni hittat någon tillverkare?

/Fredrik.

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
Vi väntar på bygglovshandlingar nu!

Vad bra att det inte tog så lång tid att få bygglov. Hade väntat mig runt 6-8 veckor...

Skidsta blir det för oss!

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
dovienya skrev:

Vad bra att det inte tog så lång tid att få bygglov. Hade väntat mig runt 6-8 veckor...

Va roligt att ni har en blogg. Ska följa den med stort intresse! :)
Såg att ni hade en länk till ett par kompisar som bygger i Ersmark. 8-)

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
dovienya skrev:

Hej Dovienya vad kul att ni kommit till skott med val av leverantör. :) Är det huset ni har haft under planlösningar eller blev det nått annat hus. :) Hur går det för er andra?? Nån fler som bestämt tomt och hus??

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
japs huset under vi haft under planlösningar...

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
""En liten fråga, priserna ovan är det ink tomt och inredd övervåning?
Om inte så måste jag säga att finns andra alternativ som är betydligt mer prisvärda och mycket högre standard.
Kan oxå säga att i LB hus ugglanserien har du bara en kökslucka att välja på, det är en körsbärslucka, ska du byta lucka så får du lägga till mellan 5-20tkr beroende på lucka. Så kolla lite noggrannare vad du verkligen får innan du bestämmer dig. Ett tips bara. """

I Ugglan serien är det inte alls bara en lucka at välja mellan, släta vita med körsbär, bok och nåt mer runtl isterna, det finns släta med spegelfräsning i två olika varianter och med flera olika färger. Åtminstone nu, vi skrev på ett kontrakt för två månader sedan och vi hade då så. Däremot får vi betala till om vi vill ha fullhöjd på luckorna.
/Eva-greta

• Gilla
Jan Lahti
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.