18 327 läst ·
129 svar
18k läst
129 svar
Hjälp angående tillverkare Umeå
Vi har nu fått vårt bygglov godkänt så det enda som fattas för oss nu är färdigställandeförsäkring och byggfelsförsäkring så kan vi förhoppningsvis komma igång snart.dovienya skrev:
Min lilla oro att de skulle vara hårda på plan och miljökontoret var obefogad, plus att handläggningstiden var förvånandsvärt snabb, tog bara 2 veckor... fast å andra sidan är det inget skumt hus vi bygger.
Var ligger ni i byggfasen nu? Har ni hittat någon tillverkare?
/Fredrik.
Hej Dovienya vad kul att ni kommit till skott med val av leverantör.dovienya skrev:
""En liten fråga, priserna ovan är det ink tomt och inredd övervåning?
Om inte så måste jag säga att finns andra alternativ som är betydligt mer prisvärda och mycket högre standard.
Kan oxå säga att i LB hus ugglanserien har du bara en kökslucka att välja på, det är en körsbärslucka, ska du byta lucka så får du lägga till mellan 5-20tkr beroende på lucka. Så kolla lite noggrannare vad du verkligen får innan du bestämmer dig. Ett tips bara. """
I Ugglan serien är det inte alls bara en lucka at välja mellan, släta vita med körsbär, bok och nåt mer runtl isterna, det finns släta med spegelfräsning i två olika varianter och med flera olika färger. Åtminstone nu, vi skrev på ett kontrakt för två månader sedan och vi hade då så. Däremot får vi betala till om vi vill ha fullhöjd på luckorna.
/Eva-greta
Om inte så måste jag säga att finns andra alternativ som är betydligt mer prisvärda och mycket högre standard.
Kan oxå säga att i LB hus ugglanserien har du bara en kökslucka att välja på, det är en körsbärslucka, ska du byta lucka så får du lägga till mellan 5-20tkr beroende på lucka. Så kolla lite noggrannare vad du verkligen får innan du bestämmer dig. Ett tips bara. """
I Ugglan serien är det inte alls bara en lucka at välja mellan, släta vita med körsbär, bok och nåt mer runtl isterna, det finns släta med spegelfräsning i två olika varianter och med flera olika färger. Åtminstone nu, vi skrev på ett kontrakt för två månader sedan och vi hade då så. Däremot får vi betala till om vi vill ha fullhöjd på luckorna.
/Eva-greta
Klicka här för att svara