Hej!
Jag och min sambo har börjat fundera lite på att bygga nytt och har surfat runt lite på olika hustillverkarsidor och fastnat lite för Ekohus. Har även pratat med en där som verkade trevlig och fötroendeingivande, men jag tänkte höra med er om någon av er har erfarenheter av dem och deras hus?

Tacksam för svar

Ingen som har någon erfaranehet av ekohus?

Hej!

Vi har bestämt oss för att beställa av EkoHus. Vi kommer att få ett väldigt sunt och prisvärt hus (vi kommer att göra ganska mycket själva) som passar vår tomt och våra behov. Säljaren som jag har haft kontakt med har varit väldigt bra att ha att göra med.

Vad spännande, tycker också att säljaren jag pratade med var trevlig. Vilket hus ska ni bygga och vågar man fråga vad det kommer att kosta?

Vi har fått anpassa en EkoVillan102 totalt enligt våra önskemål. Burspråket är borttaget, men i övrigt gäller ytterväggarnas mått. Vi köper en byggsats enligt EM2004-2 utan vitvaror, sanitetsporslin, kök och golv. Vi ska ha en takkupa med balkong (som på deras hus Vagnsby). De håller på att räkna på ett slutgiltigt pris, jag återkommer...

Nu har vi fått ett pris på vår lösning - 763 tkr. Vi kommer att skriva kontrakt inom kort.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.