Skulle gärna gjort en hemsida med en blogg men saknar både bredband och kunskap. Denna tråd får bli ett enkelt substitut för vårt husbygge.

Hej!

Jag kunde inte heller ngt om hemsidor, men se på vår hemsida vad man kan åstadkomma med ett enkelt program! (mallar och sånt)

En blog är ännu enklare, tror jag.

För inget av dessa krävs bredband. Däremot krävs tid att underhålla en hemsida, blog.
Tid har man inte alltid då man är mitt i ett husbygge...

Men men, jag håller ett öga på tråden här och följer ert bygge med spänning.

Ikväll ska vi snörslå hela hallen och köket, för imorgon ska vi sätta vårt vackra klinkers! Plattsättaren som gör våra badrum ville inte åta sig det jobbet, för det var för svårt, så vi får göra det själva.... :o

Jag har ju kunskapen och Pär har ju tålamod - så den kombinationen bäddar ju för ett lyckat resultat!

Återkommer med bilder på hemsidan i helgen ;)

// Snäckan

Ok. Min okunnighet på detta område har blivit än tydligare..

Var får man tag i ett sådant program med mallar o dylikt?

Ja, det finns väl att köpa där du köper övrig multimedia... ::)

Mitt program heter Fusion8, men det finns massor att välja mellan och så finns det säkert en hel del att ladda ner själv.

Däremot tror jag att en "blog" är billigare, för den sponsras med reklam.
Då har du en färdig mall att fylla i på nätet.

Hör med Robert och Maria på www.husihelvete.se hur de gjorde!

// LYcka! Snäcka

ps. det är jätte kul med hemsidan, att se att så många besöker den, lämnar komentarer och så är det kul för tjocka släkten och vänner att läsa om bygget.

Du kan använda blogspot som vi gör, det är jättesimpelt det är ungefär som att jobba i ett Word dokument. Man skriver vanlig text och så laddar man upp bilder. Man behöver inte programmera någonting.

jessicaodanne skrev:
Du kan använda blogspot som vi gör

Vore kul om ni uppdaterade den! 8-)

Något måste ju ha hänt sedan 2/10.... :o
eller?

// Snäckan - och säkert många med mig.

ps. blogen är jättefin.

jessicaodanne skrev:
Du kan använda blogspot som vi gör, det är jättesimpelt det är ungefär som att jobba i ett Word dokument. Man skriver vanlig text och så laddar man upp bilder. Man behöver inte programmera någonting.
Aha, nu öppnade sig en ny möjlighet som jag inte haft en aning om att den fanns!
Det där ska jag verkligen ta mig en titt på i helgen.

Snäckan skrev:
Vore kul om ni uppdaterade den!  8-)

Något måste ju ha hänt sedan 2/10.... :o
eller?

// Snäckan - och säkert många med mig.

ps. blogen är jättefin.
Tack för att ni uppskattar den. Vi har uppdaterat den, men strukturen är kanske inte så bra, får kanske ändra den. Uppdateringar är gjorda under bygglov och markarbeten :)
Får kanske börja skriva i dagboksformat.
Vi följer er blog oxå det är jättekul :D

Sylvester skrev:
Aha, nu öppnade sig en ny möjlighet som jag inte haft en aning om att den fanns!
Det där ska jag verkligen ta mig en titt på i helgen.
Kolla ocksa www.blogg.se

Tog mig 30 minuter att satta upp. Lite trixande.........Voila!!!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.