Hustillverkare
volvo: Som jag tolkar vite så har ni rätt till de 5000 kr oavsett om ni haft utgifter eller ej. Om era utgifter överstiger 5000 kr så får ni rätt till de verkliga kostnaderna. Altså kan ni inte hoppas på 8000 om ni har kosnader på 3000 om det inte står uttryckligen i avtalet att ni har rätt till vite + övriga kostnader. Så fort ni tagit huset i besittning så är det mer tveksamt om ni ska
Johan&jossan: Hej ! Undrar lite vilka av er här som har som har byggt i jönköping helst på totalentrepenad. Husföretag : Hur har det funkat : Positivt och negativa kommentarer.
AMW: Vi är i färd med att bygga ett Sandhamn i Uddevalla! Skulle gärna ta del av dina bilder och erfarenheter!!! Mvh A Köpt tomt Huset ritas i skrivande stund
AMW: Hallå! Vi skall inte göra några ändingar inne mer än större fönster (till golv) i vardagsrum samt ett liggande fönster i stället för stående på vardagsrummets kortsida. Pris i grundutförande ca 1950000 kr inkl grund och schakt. Bra standard. Centraldamsugare ingår, ekparkett i hela huset etc. Vi skall välja annan ytterdörr och silvermetallic rännor och tegelpannor i grafit. Sedan
StinaT: Är det någon som byggt Greenline 735 eller vet om det finns att beskåda någonstans? Bilder?
evagreta: [citat] Hej igen Mitt låter dyrare men det är nog för att jag glömde det dyraste tillvalet:-) Dubbelgaraget /Evagreta
team31: Det är inte ritningarna de vill ha betalt för då? Alltså att ni har ombett ett specialritat hus (omritat?) och att de därför måste rita upp nya ritningar för detta? Vi fick betala ungefär 10 000 för våra ritningar, men det var ju senare i skedet när vi väl bestämt oss och ritat om huset en massa.
Patrik_Lotta: Var finns din kontakt? I stockholmsområdet? Mvh Patrik
matbr107: Vi byggde en soutterrängare med Vallsjöhus och är mycket nöjda, Vet inte vad du menar med stort hus men vi har 4 sovrum med plats för 5 på 180 kvm. Kolla in vår hemsida om du vill följa ett "sluttningsbygge" från skogsbacke till inflyttningsfärdigt hus! Vart ska du bygga förresten??
FamiljenT: var inte smålands villan billigare? läste på en annan tråd att rönnebo låg på 2,6 mille?
FamiljenT: hej Jag är ute efter ett funkishus, ganska stort, och helst 1-plans. och så billigt som möjligt... Har kollat Skidstahus, och även balticvilla och massa andra så allt bara snurrar.:eek: Kan någon ge mig lite tips? tacksam för svar. :)
hempularen: Här låter det som att avtalet redan är påskrivet, då är det bara att vänta och se. Vad har ni förresten för typ av avtal, totalentrepenad?
tittisonesson: [citat] OK - det förklarar saken för mig också ;-) Det jag funderar på är inte så mycket VAD man kan göra själv - utan hur mycket man tjänar på det egentligen. Om det är inte ger fullt avdrag för jobb/material så tror jag knappast det lönar sig - eller någon med andra erfarenheter? Såg ett skräckexempel på kök monterat av hantverkare i Smålandsvillan - i stort sett inget var
naresjo: Hej Är det någon som vet nått om Larssonhus? Dom säljer timmerhus, ALL information är av intresse. Tack på förhand för hjälpen
funkis4ever: [citat] Vart tog ni vägen? Vore jätteroligt att öra lite om era tankar och ideér.
Stellemark: [citat] Jag har fått ett på ca 3500 men minns inte om det var med eller utan moms OCH då var det helt oinrett så 5100 låter inte helt otrimligt...
Helena72: Hej! Bestämde Ni Er för Mölle? Vi är inne på att bygga Mölle i Ljungby kommun men har framfört önskemål om att få se huset innan. Vart åkte Ni för att titta på Mölle? Mvh Helena [citat]
thj: någon som byggt hus med EBP-European Building product skulle vilja ha lite referenser . har tittat på ett en o enhalvplans i vinkel. verkar vara riktigt bra inredning o standard i husen.. skulle vara roligt o höra om någon annan byggt med detta företag..
Sofiee: Hej! Har nu tittat runt på väldigt många hussidor och fastnat för ett antal hus men frågan är ju alltid: kommer vi att ha råd med detta hus. Den senaste kandidaten är sandhem från eksjöhus. Är det någon som vet vad detta hus kostar nyckelfärdigt samt vad som ingår i begreppet "nyckelfärdigt" hos eksjöhus (vi bor i Eskilstuna förövrigt). Om det är någon som har tips på
Helena72: Hej! Vi funderar på att bygga Mölle, finns det någon som har erfarenhet av denna hustyp eller A-hus överhuvudtaget? /Helena
jessicaodanne: [citat] Om du frågar oss, så nej vi bygger inte med Allmoge, men vi hade kontakt med dem när vi letade husleverantör, så det var mest den erfarenheten jag delade.
funkis4ever: Dessutom kostar ju den lösningen med kök och allrum i samma yta ca 100.000:- extra mot den trad. lösningen. Så det kanske är den varrianten man skall jämföra med ugglan 135:an för att vara i samma klass. Samtidigt är kanske 100.000:- en liten summa i det totala priset, när det handlar om att man ska trivas i det hus man byggt. Fick jag välja fritt skulle jag behålla Ugglans sovdel,
Lövgård: Jag vet att det är vattenburen golvvärme men vad är det som värmer upp vattnet? Frånluftsvärme pump? Någon som vet? Ska ringa och höra med säljaren men vi satt o funderade här ikväll... Är i övrigt intresserad att komma i kontakt med någon som ska/har byggt hus med dom m v h :)
team31: [citat] hehe, nästan, vi bor dock mer ute på landet. Vid Lagga, Högby. Nära väderkvarnen om du känner till den?
Goran65: Jodå, det mest gick bra. Anmärkningarna var mest typ "smuts flcäkar" på väggar. Lite saker som ska kompletteras, typ någon list etc. Det mesta fixades dagen efter. Vissa saker ute finns kvar, väntar bara på bättre väder. Men PEab tycks vara intresserade att fixa allt så snabbt det bara går.
allinrep: För standardutförande betalade vi: Åtagande 1:84 250 kr Åtagande 2:70 250 kr Åtagande 3:42 500 kr El: 62 000 kr Vvs: 139 000 kr Pernilla