matbr107
matbr107: aceli: Du har ett PM!!
7 svar · 6,7k läst
E
e98haj: Hej Någon som byggt Stjärnvik från Eksjöhus. Kommer förmodligen bygga detta själv. Tips, ideer, erfarenheter?
0 svar · 1,9k läst
C
christerl: Hej. Jag letar efter någon som byggt Trivselhus Greenline 766 // Christer
0 svar · 7,5k läst
G
G: Har bott i ett Eksjö Lövhaga i 3 år drygt, har IVT495. Jag värmer 130 m2 i enplan samt garage på 50 m2 till 21 grader, golvvärme hela ytan, bor i Småland. Total förbrukning inkl hushållsel har under de 3 åren legat konstant på 12.000 kWh/år, har inte orkat att trimma anläggningen utan kör med temostaterna samt kurva 3,5 . (Då har jag även en kylanläggning installerad som i
9 svar · 4,1k läst
S
Skruffsen: Jag har sett Svärtingetråden men trodde att den dött ut.... lovar att försöka blåsa liv i den igen ;-)! Hur trivs ni i Svärtinge? Ganska mycket barnfamiljer va? Vi hoppas på det, för vi har en liten tiomånaderspojke som vi hoppas skall hitta lekkamrater när vi väl kommer dit (vilket väl iofs kommer dröja ett bra tag till...)
5 svar · 4,3k läst
F
frasse: Kan haka på ang. VallsjöHus, vi köpte en stomme från dem enligt egna ritningar och det var bra kvalitet på det mesta. Vi jämförde med flera leverantörer som anses ligga i mellan till hög klass (Kungshus, Sävsjö, Karlsson, Lövsta, Rörvik osv) varav några inte ens ville svara, andra ville göra förändringar för att passa deras produktion. Vallsjö var öppna för alla förslag och
12 svar · 3,4k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: [citat] Eller så har jag väldigt bra chanser om man tänker efter. Husföretagen ska skära emellan med sin marginal för sitt arbete med upphandling eller för att få något för att kunna erbjuda dig ett större urval. Denna marginal behövs inte när man förhandlar själv. [citat] Väljer man totalentrepenad har man ingen möjlighet att välja individuella entrepenörer på samma sätt.
9 svar · 1,7k läst
-Primus-
-Primus-: [citat] Du har PM!
4 svar · 1,6k läst
F
foken: http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/59875-nagon-som-byggt-bygger-borohus-rymd.html?highlight=borohus http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/33029-erfarenheter-av-borohus.html?highlight=borohus http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/33142-erfarenhet-av-borohus.html?highlight=borohus
1 svar · 1,7k läst
R
Rolle: Någon som byggt parhus nyligen? Vilken leverantör? Var landade ni prismässigt? Tar tacksamt emot all information vi kan få!
0 svar · 1,9k läst
B
Bindgarnsbyggaren: Bygger med Derome just nu och överlag tycker jag att det har fungerat mycket bra. Vad är problemet i ert fall?
2 svar · 2,2k läst
M
MarieMarie: Hejsan! Vi funderarpå att bygga Myresjöhus Öresund. Någon som har byggt detta hus?pris? Ändrat något i planlösningen?
0 svar · 2,2k läst
volvo
volvo: Många husförtag bjuder på de första skisserna tills man skrivit på hos dem. Därför behöver du inte rita själv. Däremot bör du tänka igenom vad som är viktigt för just dig. Antal rum, funktioner som skall vara med, byggnadsstil, trä/betong stomme, uppvärmning etc.
1 svar · 927 läst
FamiljenT
FamiljenT: [citat] Hur mycket räknar ni komma upp i totalt? Gör ni resten själv?
7 svar · 3,6k läst
Chamade
Chamade: Den braskaminen som är inräknat i totalkostnaden är en Contura 450 men vi vill hellre ha en Contura 550. Gillar när de är runda. Vi ska åka runt och kolla lite i butikerna innan vi bestämmer oss men det lutar nog åt att ta med den på en gång. Byggstädning och liknande är ju ett bra sätt att spara lite pengar, tack för rådet Snäckan! :)
13 svar · 5,1k läst
pitufina
pitufina: Någon här som har erfarenhet av X-house? bra eller dåligt? Jag hade inte hört talas om dem förän jag såg en monter på bomässan. Men timmerhus låter ju miljövänligt och bra iallafall. X-house
0 svar · 4,4k läst
K
Hansochhennes: [citat] Säljarna brukar ha massor utav bilder. hör med din säljare vettja. Vår hade massor utav bilder på västervik och när vi köpte så var västervik ganska ny husmodell
2 svar · 4,1k läst
Björn & Linda
Björn & Linda: Första gången på det här foruet. Funderar på BASIC #3 i Stävie/Furulund. Någon som vet om man får bygga 1-plans på deras "nya" område. Är oxå väldigt interesserad av bilder om någon lyckas få tag i det. //B
38 svar · 5,0k läst
H
hempularen: vilken typ av golvproblem?
14 svar · 3,7k läst
snackan68
snackan68: [citat] Rent ekonomiskt så var det en bra affär. Vi jämförde med fler leverantörer och kom att få vårt hus till samma pris som kataloghus EXKLUSIVE deras tillval. Så jag förstår egentligen inte varför folk bygger kataloghus. Vi specade huset pecis som vi ville ha det, vilken typ av kvalitet på dörrar, innerväggar, trappa mm. Sedan var det inte så svårt att jämföra offerter. Allt
5 svar · 3,4k läst
G
Grovis: Är det någon som har byggt bra hus i västerås? Skulle vilja veta hur det har fungerat med deras hantverkare under byggets gång. Vi funderar på att bygga Sundborn. Tacksam för svar!
0 svar · 3,7k läst
sandhall
sandhall: Om det känns som att ork/pengar tagit slut, vad tror du att du har för möjligheter att utkräva några garantier? Och om ingen slutbesiktning skett har du ingen försäkring att luta dig mot heller. Låter som ett högriskprojekt. Om jag ens skulle överväga ett köp så skulle jag kräva ett extremt bra pris. Man köper aldrig hus obesiktigat f.ö. Om säljaren inte erbjuder möjlighet att
1 svar · 3,7k läst
A
annanders: 1 382 000 har jag fått för NNF i Umeå, gäller för "Hus,materielsats"
15 svar · 5,5k läst
T
tomsan: Jag har fått priser snabbt av Modulenthus, Götenehus och Ekebyhus. Götenehus körde faktiskt och lämnade både katalog, priser på aktuella hus/tomter och kalkyler till min sambos arbete... Ekebyhus bokade in en tid till dagen efter och hade bästa pris per prestanda.
15 svar · 11,3k läst
P
peram: Från leveransavrop till slutbesiktning hade Vi drygt 3 månader, vilket är ganska skapligt om man jämför med andra. Det negativa med Modulent är ju att dom vägrar (stenhårt) med direkt kundkontakt, vilket kräver att säljaren kan varenda spik i konstruktionen. Det kan ju inte många säljare, vilket gör att den enklaste fråga kan ta en vecka att få besvarad. Annars är standarden i
5 svar · 4,0k läst
D
Dark_Helmet: Ja, det går bra att bygga på krypgrund också. Vi har byggt ett Ekängen på krypgrund men standard är som sagt platta.
5 svar · 4,7k läst
haddirajan
haddirajan: Lovad det genom Eksjöhus?
6 svar · 4,4k läst
danny_falun
danny_falun: [citat] http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/33029-erfarenheter-av-borohus.html http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/33142-erfarenhet-av-borohus.html http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/33172-re-en-plans-med-fem-sovrum.html http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/33510-borohus.html Här kanske det finns något att läsa !
1 svar · 1,6k läst
Spiderman
Spiderman: [citat] Varsågod och lycka till!
6 svar · 4,8k läst
H
hemvandare: Missa inte Villa Varm när ni tittar på alternativ. De har olika husförslag med möjlighet till egna förändringar och bygger energisnålt. Vi tycker att de verkar väldigt prisvärda och har genomtänkta byggnadslösningar. Om man tänker sig att ett hus ska användas i ca 100 år så innebär det att den enskilt största posten vad gäller miljöpåverkan är husets energiförbrukning.
11 svar · 2,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.