7 262 läst ·
17 svar
7k läst
17 svar
Eksjöhus i Helsingborg
Sida 1 av 2
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Med tanke på Eksjöhus agerande i en del andra fall som beskrivs här, så är det inte konstigt om dom lyckats få dig att tro att deras nyckelfärdiga lösning är totalentrepenad.
Fundera lite på vilka ytterligare kunskaper om husbyggnad som ni fått av deras säljare (eller från någon hussäljare överhuvudtaget) och dubbel och trippelkolla uppgifterna innan ni tror på dem.
Fundera lite på vilka ytterligare kunskaper om husbyggnad som ni fått av deras säljare (eller från någon hussäljare överhuvudtaget) och dubbel och trippelkolla uppgifterna innan ni tror på dem.
Vår granne har arbetat som grovsnickare åt en firma som bara uppför Eksjöhus åt helsingborgskontoret . Han har stor yrkesstolthet och han säger att det inte är ofta de fått någon anmärkning vid någon besiktning. Snickarna arbetar som ett team och vågar säga till varandra om något är snett, konstigt mm.
Hur bra husfirman än är beror slutresultatet mycket på vilka som bygger..
Bygger själv inte Eksjöhus, utan stenhus med totalentrepenad. Vår underleverantör är inte Sveriges bästa, och då gäller det att ha en nitiskt KA som vi har
Hur bra husfirman än är beror slutresultatet mycket på vilka som bygger..
Bygger själv inte Eksjöhus, utan stenhus med totalentrepenad. Vår underleverantör är inte Sveriges bästa, och då gäller det att ha en nitiskt KA som vi har
Vi köpte vårat hus från S-tälje.......... :-?Jarppan skrev:
Om då Totalentreprenad hade hjälpt oss låter jag vara osagt men har svårt att tro det.
(sök på forumet)
Mvh
Jari
[/quote]
Jag tror inte heller det hade hjälpt er.
Jag svarade bara på frågan om Eksjöhus har totalentreprenad eller ej.
Totalentreprenad handlar enligt min mening om mindre jobb för byggherren med samordning osv, men är knappast någon garanti till att bygget går bättre.
Hej Anders,
Vad bygger ni för stenhus? Har ni hittat en prisvärd firma? Är det här i Helsingborgstrakten?
Vet du något om Finja betong och Arkitekhem?
//LL
Vad bygger ni för stenhus? Har ni hittat en prisvärd firma? Är det här i Helsingborgstrakten?
Vet du något om Finja betong och Arkitekhem?
//LL
Anders1010 skrev:Vår granne har arbetat som grovsnickare åt en firma som bara uppför Eksjöhus åt helsingborgskontoret . Han har stor yrkesstolthet och han säger att det inte är ofta de fått någon anmärkning vid någon besiktning. Snickarna arbetar som ett team och vågar säga till varandra om något är snett, konstigt mm.
Hur bra husfirman än är beror slutresultatet mycket på vilka som bygger..
Bygger själv inte Eksjöhus, utan stenhus med totalentrepenad. Vår underleverantör är inte Sveriges bästa, och då gäller det att ha en nitiskt KA som vi har![]()
Vi bygger i Marieholm med Roxistenhus, en trelleborgsfirma. 1½ plans hus 176kvm boyta med dubbelcarport o förråd i lättbetong. Pris exkl tomt,el, vatten ca 2,5 miljoner med totalentreprenad. Ungefär samma pris fick vi från Örementhus i Eslöv(skillnad i offerterna var 2000kr)
Ett betydligt högre pris fick vi från finjaleverantören( arkitekthem??) och då tror jag inte att de hade totalentreprenad.
Ett betydligt högre pris fick vi från finjaleverantören( arkitekthem??) och då tror jag inte att de hade totalentreprenad.
Hejsan,
Vi byggde ett Eksjöhus Sandhem ifjol i södra skåne. De hade totalentreprenad, snickaren hade byggt ca 250 hus åt Eksjöhus Malmö-Österlen kontor. Vi tycker att det funkat bra. Jag vet inte om det är samma snickare i Helsingborg som i södra Skåne. Lättast är väl att höra med kontoret.
MVH/MiaoFredrik
Vi byggde ett Eksjöhus Sandhem ifjol i södra skåne. De hade totalentreprenad, snickaren hade byggt ca 250 hus åt Eksjöhus Malmö-Österlen kontor. Vi tycker att det funkat bra. Jag vet inte om det är samma snickare i Helsingborg som i södra Skåne. Lättast är väl att höra med kontoret.
MVH/MiaoFredrik
