Håller på att ta in offerter från tre olika husföretag; Hjältevadshus, Eksjöhus och St Annahus. Har ni erfarenhet från någon av dessa och då främst från St Annahus som jag inte hört något om alls tidigare.

Ska bygga i Kalmartrakten...

/Emma

Hej Emma,

vi ska bygga ett hus med s:t Anna, dock är det inte färdigt än, så jag kan inte mer än spekulera i resultatet. Dock tycker jag att de verkar bygga hus av bra kvalitet, något dyrare kanske men mycket ingår. Titta i deras leveransbeskrivning på hemsidan, där finns mycket info.
.
Här är en tråd där vi pratar lite av varje om s:t Anna hus:
http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/33062-s-t-annas-hus-vill-bokoe.html

Abbe_ bor i ett befintligt s:t Anna hus lärkö så om du kollar på hans poster så hittar du lite matnyttigt.

Lycka till!

Abbe, tack för svaret. Det som gör oss tveksamma till St Anna är deras grund. Uteluftsventilerad torpargrund är ju ingen höjdare. Men ska prata med säljaren om det verkligen inte finns något alternativ. Hjältevadshus ligger nästan bättre till för oss då de har en annan typ av grund.

EmmaE skrev:
Abbe, tack för svaret. Det som gör oss tveksamma till St Anna är deras grund. Uteluftsventilerad torpargrund är ju ingen höjdare. Men ska prata med säljaren om det verkligen inte finns något alternativ. Hjältevadshus ligger nästan bättre till för oss då de har en annan typ av grund.
Ja, uteluftsventilerad grund kan bli ett problem. Jag mätte upp hög relativ fuktighet förra vintern och sommaren. Såg förvisso inga problem med mögel, med för att sova bättre så gjorde jag som så många andra satte igen ventilerna och satte in en avfuktare.

Det är ett ganska lätt och billigt jobb, det som kostar är avfuktaren. Jag valde Munters homedry som går på ca 13000kr. Övrigt material gick på en 500-ring (frigolit, fogskum, ventilationsrör).
Sen till kommer el-uttag i grunden. St Anna hus hade förberett med tomma rör från elskåpet ned till grunden, så det var enkelt.

Men ligg på St Anna, de borde komma på en bättre lösning från start.

Mvh/Abbe_ /St Anna hus-bo

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.