5 769 läst ·
21 svar
6k läst
21 svar
Delad eller totalentreprenad
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Lycka till. Det ska bli spännande att höra om era framsteg.
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Starta en blogg istället, enkelt, smidigt och så behövs det nästan ingen administration.
Husmodellen heter Björkvik 141F.
Planlösningen är precis som vi vill ha den, dock spegelvänd! med tanke på vädersträck, sjöutsikt mm. En barnavdelning med TV-rum, en vardagsrum- och köksdel och en föräldrasomrum- och arb.rumsdel. För att det inte ska vara helt öppet mellan kök och vardagsrum byggs det en smal vägg där emellan varvid kaminen ska stå (med snygg vedförvaring i). Två andra små väggsnuttar i vardagsrummet och en till klädkammare i F-sovrummet är allt som går från std-planlösningen. Allt utan extrakostnad. Det blir skitbra tror jag.
Blogg... hm, är lite "anti" alla dessa bloggar som varenda människa har nu för tiden, men jag inser såklart att det är smidigt. Var ska man ha sin blogg då? Kan inget om bloggeri.
Annars är lillebror a.k.a. datateknikern/hackern gratis...
Vi får se, så snart det läggs ut lite bilder så får ni veta var i alla fall.
Ja nu återstår bara att kugghjulen börjar rulla igång.
Planlösningen är precis som vi vill ha den, dock spegelvänd! med tanke på vädersträck, sjöutsikt mm. En barnavdelning med TV-rum, en vardagsrum- och köksdel och en föräldrasomrum- och arb.rumsdel. För att det inte ska vara helt öppet mellan kök och vardagsrum byggs det en smal vägg där emellan varvid kaminen ska stå (med snygg vedförvaring i). Två andra små väggsnuttar i vardagsrummet och en till klädkammare i F-sovrummet är allt som går från std-planlösningen. Allt utan extrakostnad. Det blir skitbra tror jag.
Blogg... hm, är lite "anti" alla dessa bloggar som varenda människa har nu för tiden, men jag inser såklart att det är smidigt. Var ska man ha sin blogg då? Kan inget om bloggeri.
Annars är lillebror a.k.a. datateknikern/hackern gratis...
Vi får se, så snart det läggs ut lite bilder så får ni veta var i alla fall.
Ja nu återstår bara att kugghjulen börjar rulla igång.
Produkter som diskuteras: "vedförvaring"
Vedförvaring
Vedförvaring kan vara både praktisk och estetisk, och finns i en mängd olika stilar och material. För att hålla veden torr och redo att bränna är det viktigt att förvaringen har god ventilation. Positionering kan också vara avgörande, för
Läs mer
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Be 'hackern' starta upp en blogg åt er på Blogger eller liknande, sedan kan ni enkelt och när ni vill fylla den med text och bild utan att behöva ta hjälp.
http://www.bloggspace.se , hur smidigt och enkelt som helst!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Totalentreprenad eller fördela per delområden?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Totalentreprenad eller enskild fakturering
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Totalentreprenad eller delad entreprenad?
Hustillverkare -
Delad eller totalentreprenad - vad är bäst?
Hustillverkare -
Myresjöhus, delad eller totalentreprenad?
Hustillverkare