Z
är det någon som vet hur hög vägghöjden på övervåningen vanligtvis är om man inreder en 1½ villa? den normala takhöjden brukar kanske vara 2,40, men hur brukar det vara vid lägsta höjden? jag kan förstå att det kan variera lite och att man kan få det högrelägre om man vill. men i snitt.

Det vanliga är 1 m. Då blir snedtaket 2 m.

Z
grävaren skrev:
Det vanliga är 1 m. Då blir snedtaket 2 m.
ok, tack.
--------

jag sitter och klurar på hur jag skulle vilja inreda en övervåning på Björklidenhus Villa Frisk.
kanske en simpel sak, men vår sänggavel+byrå till är strax under 80cm höga,vill man då ha någonting ovanpå känns 1 meter lite tajt. men det brukar inte va några problem att fixa till tex 1,2 m istället för 1 meter.

är det någon som är händig med photoshop som skulle kunna hjälpa mig meden "mall" på övervåningen (liknande den jag gjorde som jag vet inte stämmer) men med rätt storlek på överväningen/rätt proportioner och där lägsta takhöjden är 1,2 m. jag har väldigt svårt att få till rätt proportioner själv nämligen.

på nedre plan skulle jag vilja ta bort väggen mellan det lilla sovrummet och vardagsrummet och istället sätta dit en ganska rejäl köksö där Björklidenhus föreslagit att man kan ha köksbordet.

• skiss copy.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ca 105 cm, Björklidenhus villa trendig, 45 graders taklutning.

Z
FriscoJoones skrev:
Ca 105 cm, Björklidenhus villa trendig, 45 graders taklutning.
ok. borde ju va samma på deras andra hus. vet du om man kan fixa de ändringar jag skrev om innan?

Z
nån som är bra på photoshop/planlösningar?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.