Hur är läget för husleverantörerna nu när ekonomin sakta har återhämtat sig?
Är det köparens eller säljarens marknad? Kan man pruta på priset eller har de kunder så det räcker? Om det är någon som vet specifikt hur det är för de som tidigare varit nära konkurs eller blivit sålda så skriv gärna det i svaren.

Hålta skrev:
Hur är läget för husleverantörerna nu när ekonomin sakta har återhämtat sig?
Är det köparens eller säljarens marknad? Kan man pruta på priset eller har de kunder så det räcker? Om det är någon som vet specifikt hur det är för de som tidigare varit nära konkurs eller blivit sålda så skriv gärna det i svaren.

Vi har kunnat pruta en hel del hos vissa tillverkare. Men T ex Eksjöhus som ökade sin försäljning 60% under 2009 har inte varit lika lätt att pruta hos. Dom har dock varit bra på att bjuda på en del tillval men det märks att det inte går nöd där.
Jag vet inte om det går så mycket nöd hos tillverkarna men det finns ju helt klart färre kunder som bygger om man jämför med 2006 då de flesta hade en massa att göra, i alla fall i Jönköping där vi ska bygga.

Det känns ändå som att det är köparens marknad i vårt fall, vi får väldigt mycket för pengarna.

jag tror man ska vara vaksam när man plötsligt får mycket i rabatt,efter vad jag hörde från en f,d säljare så är det vanligt bland trähussäljarna att dom lägger på en slant.
och denna pålaga får kunden pruta på sedan och känner sig jättenöjd.
för hur tror ni annars att t,e,x siba m,f,l höjer sitt pris på varor veckan innan mellandagsrean ??

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.