Hustillverkare
carlbanan: Är inte nån expert på siffror och så, men om man kollar på www.allabolag.se så verkar det vara rätt så nystartat...
danielgronbek: Vårgårdahus tar 4.800 :- för valmat tak på Lövås !!! Billigt
tjommeost: Är det någon som vet vad ett Falsterbo av Modulenthus kostar? Alltså vad byggsatsen utan tillval, grund och tomt kostar. Vet ju att dom har ett fast pris på alla sina hus, sen tillkommer ju naturligtvis en massa saker men det vore intressant att veta vad det börjar på.
Malmöbyggaren: Kan ju faktiskt vara så enkelt att dom gör en ny lev.deklaration. Dom har ju en ny grund dom kanske ändrar något på eller ny lev.dekl i samband med de nya energikraven....
essetR: Okej tack! Anlednigen är att vi kanske köper ett annat kök. Om jag har rätt så drar Eksjö alltid av det de kostar som inte mång andra tillverkare gör..
barajag: [citat] Precis, den mänskliga faktorn fungerar väldigt.........mänskligt.:) [citat] Nä. Tyvärr, håller det nog för mig själv.:blushing: Ville bara påpeka det, för vissa är lite väl konservativa och andra är lite väl innovativa. Alla har inte riktigt tänkt färdigt, men slutresultatet blir ju "nästan" detsamma.
magnuse74: Det finns ett annat forum som endast behandlar ä-hus byggare. Där är det lättare att komma i kontakt med folk som verkligen byggt, och har erfarenhet av dem som hustillverkare. Finns säkerligen ett flertal personer du kan komma i kontakt med där som har både goda och dåliga erfarenheter av skånekontoren. mvh / Magnus
Malmöbyggaren: Finns fler i samma prisklass som ni kan titta på, Smålandsvillan, Björklidenhus, fiskarheden...
byggankan: [citat] När vi äntligen fick kontakt igen så visade det sig att de hade jobbat på ärendet så nu hjälper de oss dels med markplaneringen och dels med marklinjer till garaget (som vi köper av en annan leverantör så där har de ju ingen skyldighet att göra någonting) så nu är jag betydligt nöjdare. Men jag tycker fortfarande att det tagit för lång tid med själva
sventable: [citat] japp både glad och positiv, huset är numera täckt, tur va väl de som de har regnat hela helgen hade varit risk för pool i vardagsrummet annars...så nu är de bara att vänta på att de ska bli klart så att man kan flytta in...
saturnus: Jag tycker taket är det viktigaste på huset, med detta menar jag regäla överhäng/utsprång, detta för att skydda väggar o fönster. Tycker också villorna blir vackrare med utsprånget. Men visst det fördyrar, och mer underhåll. Men ser man på de nya funkishusen, de där med fuktskador runt fönstren, så har dessa inget överhäng, taket löper längs med väggarna, vilket får all
Tina.m: någon här som byggt med smålandsvillan, och gärna i blekingeområdet? vill gärna ta del av era erfarenheter, om ni är nöjda med hus och säljare? Om kalkylen stämde etc. Alla erfarenheter mottages tacksamt!
LindaLs: Hej. Vi har byggt ett trivselhus,skis no905 och håller nu på att kolla hur vi ska göra med kommande altan. Finns det någon här som har ett liknande hus och har bilder på altan som man skulle kunna få se??? Tacksam för all hjälp!!
anette_jonas: Hej vi håller på att starta upp vårt hus bygge på en tomt som slutar från gatan och ned till trädgården. Vi kommer att bygga ett 2 planshus på tomt så på baksidan av huset kommer grunden vara ca 1,4 men på fram sidan lite över marknivån. Höjd skillnaden kommer vi att ta upp med två stödmurar så det blir tomt på både fram och baksidan. Vi provade med att rita in ett etagehus &
blekarn: Tack för alla bra förslag och ideer.. Tångudden Myresjöhus såg ju väldigt trevlig ut.
Leffe_k: Skulle själv inte våga detta, jag tycker att golven sviktar lite när man hoppar på detta. Ska lägga klinker i hall och även i koridoren förbi sovrum och toa + köket, men jag limmar en golvgips skiva först och sedan flyter in golvvärme rör som hålls ner av ett tunnt stålnät som då även armerar, kanske onödigt stabilt på detta sätt men hellre det än att golven ska svaja och
sungam666: Hallå! Någon som vet ungefär vad dessa hus kostar nyckelfärdiga. Wise 5 av Trivselhus Solviken av Myresjöhus Mvh Magnus Ps. Jag har frågat säljarna om så många hus innan så jag skäms...
ThePhotographer: Vi har mycket goda erfarenheter hittils från Varbergshus. Vi är mitt uppe i byggprocessen (bygger själva) men byggsats/ritningar/handlingar via varbergshus. Har bytt säljare ett par gånger p.g.a föräldraledighet, men det har de löst mycket snyggt. Snabb kontakt, lätt att komplettera eller ändra. Vi har ritat huset själva och de har tillgodosett alla våra önskemål. Dessutom klart
Sarcer: [citat] Jo vi har också valt en "nedsänkt" diskho, men den som vi har valt är överlimmad, dvs något sämre än underlimmad som är att föredra ur hållbarhetssynpunkt... enl vår säljare fanns det inte underlimmade diskhoar i smv:s sortiment, vilket är konstigt eftersom det gör det i myresjököks sortiment, men men man kan inte få allt här i världen!
essetR: Ja vi kanske ska träffa en på fredag, om han bekräftar.. Han verkade trevlig i telefonen i varje fall det lät inte helt omöjligt om vi vill göra lite själva..
essetR: Nika? Vad får ni för pris på ert hus? Vi har cokså varit i kontakt med vallsjöhus.
Lena&Peter: Är det någon som har byggt ahus i Stävie/Furulund? Är ni nöjda med ahus? Vi funderar på ett Mölle hus. Tacksam för ett svar :)
ollo99: [citat] Vad exakt gick fel? Att Smålandsvillan använder torpargrund kan väll inte kommit som en överaskning, eller att tillvalen är dyra? Så min undran är bara, vad gick fel?
Destroyer: Wow, vad fint det blir. Kom loss och la upp lite bilder själv också, gå att se här: http://mockfjard.bloggplatsen.se/
orstigsnybro: [citat] Beror på. Om du anlitar SMV för övervåningen blir det lite dyrare, antar jag, då säljaren (som är den som förmedlar snickarkontakten gissningsvis) ska ha lite provision. Vi frågade om det gick att göra något åt priset men det var tvärstopp. Vi fick iofs "Sommaryra"-paketet (trappan till öv, kyl/frys/spishäll/diskm rostfritt) för 19999:- och det var bra. Du får försöka