Eksjöhus Trend Pulpet 2 480 000 inkl vidbyggt garage

Nybyggetankar skrev:
Ja jag känner också så ibland....att de bara chansar. Kanske har jag fått ett bra pris på Modern 147 för att han har "jagat " mig ett tag.

Men då kan jag säga att Vårgårdahus har två fina hus, varav det ena är väldigt likt Modern 147 fast ännu större 163 m2 om jag minns rätt. De heter Hagaberg och Ekenäs. Båda dessa kostade för ca 8 månader sen ca
2 250 000 NF i standard.

Vi tänker i så fall bygga i Borensberg
Det här svaret fick jag nu från Ekeforshus Modern 147:
"Ja det är märkligt! Ska försöka ge några möjliga förklaringar till detta.

1. Är det verkligen Modern 147 som de fått pris på och inte vårt tvåplanshus 147?
2. En del säljare ger priset ovanför grusbädden och kanske har de inte heller med kakel och klinker.
3. Kanske har den säljaren inte med vår nya bergvärmepump Nibe F 1245 i sitt pris.
4. Kanske har den säljaren engagerat ett litet enmansföretag som driver bygget i en helt annan takt än vad vi gör. Långa byggtider leder till kostnader. Det gäller att få tag i rätt man och det har vi verkligen lyckats med. Det kan tidigare kunder intyga. Trots allt är det allra viktigaste när man köper hus att huset blir byggt med kvalitet utan fusk
Jag är ledsen. Det är rätt pris du fått av oss. Du får också ett hus som du kommer att vara nöjd med."

Vi har utgått från Fiskarhedenvillans Domherren. Yttermåtten är desamma men mittskeppet är förskjutet så att framsidan blir rak. Det har vi gjort för att vi vill kunna ställa huskroppen så nära gatan som möjligt.

Vi bygger med ekeforshus och har slutbesiktning i morgon:)
Om ni vill får ni gärna titta in på min blogg, där finns massa bilder.
Vi bygger ekonomen 134,5 kvm funkis men har gjort om både planlösning och fasad.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.