4 576 läst · 4 svar
5k läst
4 svar
Varbershus erfarenheter?
Någon som har erfarenheter av Varbergshus? Vi har ritat ett 2-planshus på 165 kvm och har kommit nästan ända fram med Varbergshus, hittills har allt fungerat mkt bra och priserna (14.000 sek/kvm) är få andra konkurrenter som når upp till med samma byggstandard och utrustning.
MVH
Marcus
MVH
Marcus
Vi är i samma fas som er ang Varbergshus, dock känner jag att vi fastat i vår process. De verkar ha mycket att göra då våra önskemål inte har blivit en ytterligare offert trots flera påstötningar och sex veckors väntan. Vi kommer nu att använda oss av en annan firma. Vi har fått några andra offertförslag som hamnar på samma peng inräknat schakt och utvändig slutmålning. Dessa företag, ff ett är mycket mera intresserade av oss som kunder, jag hoppas att ni fått ett annat intryck än vi fått. Lycka till med ert bygge
Vanilja: Vilka husföretag har har ni varit i kontakt med som ni tycker är bra? Vi letar också efter prisvärda husföretag i Halland.
Om man inte vill använda sig av de stora nationella drakarna kan man med fördel vända sig ex Onsalavillan, Adekvathus m fl. En prisklass upp finns ex Etikhus och Moliorhus. En annan lösning är lokala byggfirmor men de vill gärna att man kör delad entreprenad vilket inte vi vill. Vi har haft en bra kommunikation med några av dessa och har nu droppat Varbergshus helt. Vi var tydligen inte tillräckligt intressanta för dem. Synd att de tappar kunder bara för de inte återkommer, valfriheten och standarden är bra. I det företag vi valt är det nästan inget som vi behöver välja till. Allt är med i priset inkl schakt och all målning. Jag vet att jag som kund alltid får betala för det arbete som utförs men bara att man slipper börja sitt boende med att måla fasader ett par gånger alt hitta en villig firma gör mig lite trött. Jag vill att det ska vara klart när jag flyttar in. Dessutom har vi fått ett mycket gott bemötande hos denna nya firma till skillnad från V-hus. Hoppas att jag inte skrämt iväg ev kunder för dem men så här var/är det för oss. Tycker nästan lite synd om dem att inte ha rätt personal (trevliga är de men inget händer) samt att vi tillsammans med dem gjort mycket arbete som de nu inte får betalt för. Lycka till med ert val av företag
Vi har mycket goda erfarenheter hittils från Varbergshus.
Vi är mitt uppe i byggprocessen (bygger själva) men byggsats/ritningar/handlingar via varbergshus.
Har bytt säljare ett par gånger p.g.a föräldraledighet, men det har de löst mycket snyggt.
Snabb kontakt, lätt att komplettera eller ändra.
Vi har ritat huset själva och de har tillgodosett alla våra önskemål.
Dessutom klart prisvärdast.
Vi har jämfört med Bollebygdshus, Trivselhus, LB-hus, Sjödalshus, och Varbergshus var oslagbara.
Kan bara rekomendera dem varmt!
Vi är mitt uppe i byggprocessen (bygger själva) men byggsats/ritningar/handlingar via varbergshus.
Har bytt säljare ett par gånger p.g.a föräldraledighet, men det har de löst mycket snyggt.
Snabb kontakt, lätt att komplettera eller ändra.
Vi har ritat huset själva och de har tillgodosett alla våra önskemål.
Dessutom klart prisvärdast.
Vi har jämfört med Bollebygdshus, Trivselhus, LB-hus, Sjödalshus, och Varbergshus var oslagbara.
Kan bara rekomendera dem varmt!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kulturhistoriskt värdefullt hus - erfarenheter?
Bygglov -
Robotdammsugare köpråd, erfarenheter
Teknik -
Vad finns det för erfarenheter av Naturdörren från Naturfönster här?
Fönster & Dörrar -
Rev duschvägg, ej svetsad våtrumsmatta funnen - erfarenheter/vad göra?
Badrum -
Erfarenheter av sanering av markradon i äldre hus med källare?
Miljö & Hälsa