Hantverkare
Thomas_Blekinge: Håll inne med skälig del av betalningen. T ex motsvarighet till 2 arbetstimmar plus eventuell resekostnad för en plattsättare plus pris för ett paket ersättningsklinkers. Kanske 1500 kr. Sedan kan hantverkaren ju fundera själv att fixa det (han har säkert en plattkompis) för att få restbetalningen. Om inte, kan du ju göra det själv med dessa 1500 kr.
Bockstensmannen: Fanns inte någon sida det var rätt mycket rabalder om där man kunde söka någon som ville utföra jobb, och alla möjliga kan lämna pris på det hela? Föregångare till Offerta m.fl. osv fast inte alls lika uppstyrt, rabalder för man trodde det blir lönedumpning och ev svartjobb mm.
mandg: Det var bestämt att det skulle målas runt rören, jag och arbetsledare/säljaren gick igenom detta. Det var även bestämmt att de skulle måla där köksinredningen satt och detta gjordes inte, de glömde också att foga in bakar etc... Idag när jag har "lugnat mig" så skall jag skicka ett trevligt mail och förklara sitsen för arbetsledare så får de välja om de vill åtgärda det som
martinko: Hej! Skall till våren bygga dubbelgarage i Trosa Kommun. Garaget kommer i färdiga vägg-element (1200mm) samt färdiga takstolar (ramverk). I jobbet skall också betongpannor läggas, samt vindskivor etc. Hur finner jag hantverkare som kan göra detta jobb? bör jag ta fast pris eller rörligt? MVH Martin
Ewald: [citat] Ja, jag vet. Men då måste man kanske redan anlita flera konsulter om man vill få reda på alla fel som det kanske finns ... och det kostar ju en del pengar ... Det som är viktigt att veta är: - vilka fel finns det/ finns det några fel - krävs det reparationer/ åtgärdar ; hur angelägen är det - vad kostar det
rickardg: En hantverkare som gör ett bra jobb på kort tid är det nog ändå många som uppskattar. Ett problem är dock att för att riktigt kunna förstå hur bra hantverkaren är måste man nog ha provat på jobbet för att förstå och då är det mest svårt att förstå el och vvs som dels mycket av jobbet inte syns på och som många inte gör så mycket själva av och dessutom inte riktigt inser
Kilma: Vet inte om jag är på fel ställe då de flesta har hus men jag söker seriösa hantverkare som kan hjälpa mig att göra om min 3:a i Stockholmsområdet. Är det någon i detta forum som har erfarenhet av bra hantverkare i Stockholm? Söder om Stockholm? Känner att det är lite av en djungel vad gäller detta och skulle därför väldigt gärna höra med er i forumet om hantverkare som ni är
mr_bygg: [citat] TS kan istället be om en ungefärlig prisuppgift innan så vet man att den inte kan överskridas med mer än 15% förutsatt att inga tillägg görs eller något oväntat inträffar. Bra säkerhet om man vill köra löpande men innan få en uppfattning om slutkostnaden innan så man kan välja om det är värt det eller inte. Bra alternativ till en offert som kan vara svårt att få från
Mikael_L: Ja det finns flera tillfällen då ROT inte konkurrerar ut svartarbete. * Nybyggen och nya hus , ingen ROT under bygge eller de 5 första åren. * De som har gjort mycket under året, överskridit sin ROT-kvot. * Ej ROT-avdragsgilla arbeten, det finns några. * Utlandsboende (har kanske sommarhus i Sverige) * Man har inte lön. * Arbetet gäller en ekonomibyggnad Det finns väl mer saker också.
pauls: Valet föll tillslut på Accessa, som levererade grinder enligt ritning. Ej monterat ännu, men detaljarbetet som granskats ser bra ut.
Axelin: redan fixat med masen..det var enkelt!! och jag får sova gott om natten...betalar hellre till staten än till en girig gubbe som försöker sko sig!:)...Tack och hej på er!
Hugo Åkerstedt: Jag vet inte riktigt.. men 29 timmar x 600 blir ju just 17400 (med ROT borta blir det alltså bara ca 9000kr som du skriver) Det är en enplansvilla, inget jobb gjort i källaren förutom nya centralen, på boplan är det tre rum och kök - i köket har de inte gjort något nämnvärt jobb! har räknat efter, totalt är det följande som de stått för materialmässigt: 3st utanpåliggande uttag
pleqtiz: [citat] ohh okej.. host.. kan inget om sånt där så :thumbup:
Paul-Staffanstorp: Jag förstår absolut ditt tänk och kunde man fått det att fungera så hade det kanske varit ett strålande nätverk. Just det här med att kunden visar upp bilder på utförda arbeten är ju bra. Surfar man runt på nätet så dyker ofta samma bilder upp på olika hantverkarsidor så man kan inte alltid lita på att det är korrekt heller ju. Själv har jag gjort valet att ordna en enkät som
Robzon: Ha, skoj! Själv skulle jag nog gärna plocka upp en sån där "trollkarl". Ser man så där lustig ut så kan man väl inte vara farlig, typ. Hoppas det går bra för dem.
prototypen: http://www.bonton.se/?d=2014-10-09 Protte
roland53: [citat] Håller med dig till 100%, och med tanke på din signatur måste du väl ha stenkoll. :)
Plåster: Vid badrumsrenovering behöver man ofta flytta golvbrunnar och avloppsrör. Det är bland det bullrigaste och dammigaste jobb man kan tänka sig! I ett mycket litet rum, och med dörren stängd (för att inte damma ner resten av lägenheten) måste man bila med stora och små Hilti (vanligaste och bästa fabrikatet) för att få loss de gamla avloppsrören, och för att skapa rännor för de nya
Brandten: Flyttar snart in i nya huset (inte nytt men nytt för oss) och tänkte lägga in annons på offerta mfl men ser i en annan tråd att man bör undvika dessa tjänster. Därför tänkte jag kolla här om det är någon som åtar sig arbete i Kungsängen (Stockholm norrort). Lite kort beskrivet så är det tak och vägar som ska målas och vissa ska även bredspacklas. PM för mer info.
TechMark: Det kommunala fastighetsbolaget Svenbos har anlitat Jönköpingsbaserade Roofab Guteking Tak AB till att byta taket på Landboskolan. När en förälder, själv inom byggbranschen, påtalade och senare fotade brister i säkerheten på arbetsplatsen så blev han hotad av byggarbetare när han kom ut med sin dotter och senare per telefon.
Chrissofsweden: Det var precis så det gick till! Räknade själv ut att en snickare 3h x 450kr plus material 900kr = 2250kr Sen såg jag att ICA Maxi sålde ut PS3:or för 1299:- inkl. en dualshock 3 så då var saken biff. Domkraften hade jag redan. :) (Skulle tro att det startas en ny projekttråd snart.. en för ett hus med vita knutar)
Belic: Tjena! Ska göra en totalrenovering i min lägenhet. Måste riva ut allt och sätta nytt. Badrum Kök Väggar Klickparkett och klinkers(hallen) Är det någon som har tips på firmor i området? Ska man köra allt på en firma eller fördela ut det på 2-3? MVH Belic
ERJ: Söker hantverkare för badrumsrenovering i Göteborg/Mölndal. Tack för tips! :)
Angie99: Nu har jag pratat med konsumentrådgivningen och vi kommer kräva att köpet hävs. Jag behöver inte ge dem en andra chans att fixa det och jag kan kräva att de betalar tillbaka utläggen jag gjort för färg. Hade en annan målare här och kollade och även han kunde konstatera brister som tyder på att jobbet inte är fackmannamässigt utfört. Vi får se vart detta tar vägen. Har inte fått
vanpire: Byggbolaget Anders & Kalle är mycket duktiga och pålitliga Vet dock inte hur dom ligger prismässigt sett
radioshack: Jag ska ta bort en gasspis och sätta in en gashäll ett par meter bort så det är inte riktigt jämförbart men tack för en datapunkt.
Direktörpelle: Har stött på både kvinnliga och manliga plattsättare, jobbar på ett företag där vi har prövat att anställa en kvinnlig plattis. Fungerade inte bra alls, orkade inte bära och var totalt kass. Såklart så har vi haft provanställda manliga som vart lika kassa. Jag söker för övrigt efter en hemafrodit, ska flytta en taklampa och har provat med både kvinnlig och manlig elektriker, men
Renee P: Jag vill ändra planlösning för att lägenheten har renoveringsbehov, det börjar se dassigt ut. Och jag vill göra den till en 2:a ist för 1:a. Jag bor på bra läge i Sthlm:s innerstad så räknar med att det kommer att vara värt det. Jag gillar verkligen skissen med sovrum i hörnet, skulle kunna göra glasvägg överst för ljusinsläpp. Hantverkare ska göra allt :) Mvh