K
Krille4: Det enda vettiga alternativet är att de får göra om hela badrummet. Tänk också på vad detta kan innebära den dag ni säljer. Antagligen kommer en potentiell köpare att "värdera ner" huset minst lika mycket som kostnaden för ett nytt badrum. /Krille
12 svar · 4,6k läst
V
vilpi: Det var väl inte hantverkaren som fick skit, det var väl den berömda mellanhanden?
2 svar · 4,8k läst
E
SBH: en vecka tills du kan flytta in inredning. alltså från början tills det är fogat
1 svar · 3,7k läst
AnneFi
AnneFi: [citat] Haha! Vi är nöjda dock blev det fel med offerten där det stod "att betala efter rot" fick vi veta efter att arbetet var gjort att den summan var vad vi fick dra av på rot. Så där är kanske mer jobb med fakturan eller något för vi tänker inte betala mer än vad som stod. Eller rättare sagt vi har faktiskt inte råd att fakturan ökar till det dubbla Vi påminde om fakturan i
177 svar · 45,1k läst
·
D09
D09: [citat] Ett argument är väl att du kommer att bygga in ett engagemang / intresse i att det går bra för företaget samt delar på riskerna. Kolla upp ekonomin noga först :)
1 svar · 3,7k läst
J
SBH: man får kolla till exempel boverkets byggregler. AMA är ett referensverk att använda vid upprättande av beskrivningar och utförande av husbyggnadsarbeten
8 svar · 5,7k läst
·
H
hempularen: Sedan brukar man ju få betala för restid också. Så jag ser inte riktigt problemet.
10 svar · 6,5k läst
P
Poperick: Hej! Någon som har tips på bra målare för målning invändigt. Bor i norra Stockholm. /Poperick
0 svar · 3,5k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Sök upp Olof Svensson i Löberöd... duktig noggrann kille... det jag har sett när jag jobbat ihop med honom. :) Typ här.... http://www.rejta.se/sok/svensson,+olof/l%C3%B6ber%C3%B6d
2 svar · 5,1k läst
hantverkare1
hantverkare1: Har han lämnat ett fast pris är det det som gäller. Oavsett om det går fortare eller långsammare än beräknat
3 svar · 4,0k läst
K
Kurtivan: En mer trolig förklaring är att radongränsvärdet sänktes från 400 till 200 Bq/m3 luft 2004
20 svar · 8,7k läst
O
oskee: Det gick bra. Det vart en MBB- Mark Bygg och Betong AB. Kanon bra att ha att göra med. De var kreativa och såg lösningar på de mesta. De lade även nya ytskickt efter platonläggningen. Bara en sådan sak som att sätta endbitar på lister som vätter ut mot vissa utrymmen. Iställer för att bara kapa och att man istället ser träet. MBB-rekomenderas starkt. Offertarna var väldigt bra
4 svar · 6,4k läst
H
hangun: Olika objekt och olika typer av arbeten som ska utföras kräver olika storlekar och typer av ställningar. Orimligt att alla (små som stora) byggfirmor ska ha flera olika typer av ställningar i stora mängder. Nu hyr man in ställning för de objekt där det behövs och som ovan skrev så får kunden betala i slutändan i vilket fall. Allt ska betalas i slutändan och i det stora hela blir det
61 svar · 22,2k läst
·
E
EyEr0n: Eller så skickar de sitt största monster till rörmockare och tar med motor- alternativt tigersåg så är problemet löst!
12 svar · 5,5k läst
A
anglosvensken: Okej perfekt. Gjorde ju misstaget att lägga ut om detta på servicefinder och offerta. Fått lallare som pratar om 2 gubbar och 2 veckor.. Sen hade vi en snickare som vi känner löst genom en bekant som sa att på 5 dagar så kommer det vara gjort utan problem. Verkligen högt och lågt här, alla offerter ska komma in nästa vecka. Ska bli intressant läsning.
3 svar · 10,6k läst
T
tjofras: Hej! Ska börja titta på att bygga en lite längre trappa i trä upp till vårt hus och letar därför altan/trappbyggare i norra stockholm. Någon här som har tips på sådana?
0 svar · 3,4k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Givetvis inte. Har ni inte kommit överens om ett pris för besöket är det kostnadsfritt. Får du mot förmodan en faktura så är det bara returnera den med ett BESTRIDES skrivet tvärs över. Du kan kontakta en annan hantverkare hur du vill. Nästa gång, tänk på att avtala tid för offertleverans + byggstart redan från början....
7 svar · 3,3k läst
D09
D09: [citat] En sån idiot bör du namnge riktigt tydligt här 🙀
12 svar · 9,0k läst
S
SwiftD: Villa Tak Syd AB fd Saxtorps Plåt skulle inte jag rekommendera. De verkar inte ha riktigt kompetensen att göra ett tätt tak, dock inte upplevt dem som lurendrejare. Men ett tätt tak runt kupor är dock viktigt nog, så välj någon annan.
1 svar · 5,4k läst
A
asppie: Jape och Granab har jag bara positivt att säga om när det gäller snabba svar och bra service. Jag har varit i kontakt med båda nyligen och fått offerter på kort tid. Nivell är klart dyrast och det beror på att det blir en massa mellanhänder eftersom de säljer inte direkt till slutkund utan det går via ett företag som i sin tur säljer vidare till bygghandeln där man som privatperson
6 svar · 3,5k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Firman svarade inte på frågor utan utgav sig för att vara en tredje part. Vidare diskussion kring detta tas i PM.
23 svar · 13,3k läst
M
M.Kristensen: Gör det i god tid bara så du inte står utan en del pga. Fel i lagret
7 svar · 3,9k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Ja, det var ju ett tag sedan jag slutade läsa i den här tråden. Ber om ursäkt att jag missat den totala urspårningen och stänger tråden.
919 svar · 113,2k läst
·
hantverkare1
hantverkare1: [citat] Vad är det som är fel på arbetet?
7 svar · 2,8k läst
C
carra: Japp,så är det...Kvaliten är sämre idag men det beror inte på de anställda....det beror på bolagen....de är idag o har varit ett bra tag besjälade av att spara pengar på de anställdas kompetensutveckling,Jag har också varit lärare på IFU,Institutet för försäkringsutbildning, så jag vet vad jag skriver om.... Likaväl som de hänger sig till en "snäv juridisk tolking" av
12 svar · 4,5k läst
D
Dethåller: I mina drömmar så skulle jag önska att det gick att få tag på en rörmokare för att dra vatten i ett litet badrummet under mellandagarna, blandare, toa och kommod. Mkt enkelt jobb. Några tips på någon som kan tänkas ha tid mellan 27-30 eller eller strax efter nyår?
0 svar · 2,3k läst
Nimajneb
Nimajneb: [citat] Visst, deras lockande Nettopriser kan bli en sur överraskning om man vill checka in ett par väskor, välja säte och betala med kreditkort. Men jag skulle nog säga att 9 av 10 tillfällen är lågprisbolagen billigare brutto. Men ofta är det värt att betala någon tusenlapp extra för att få humana flygtider och flygplatser nära avresemålet och resmålet.
69 svar · 15,5k läst
·
D
Dethåller: Snickarna som skulle bila bort golvet och bygga upp mitt badrum (där väggarna är rena till stommen redan) har försvunnit från planetens yta. Har egentligen inte tid att bila bort golvet samt sätta skivor på väggar + golvspån. Jag erbjuder en trislott med chans till miljoner för den som kan lämna tips om person som kan antigen bila bort golvet enbart, alternativt hela kalaset med skivor
0 svar · 2,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.