27 941 läst ·
34 svar
28k läst
34 svar
Ska starta byggföretag, behöver lite hjälp!
Sådana där slogans ("som nytt fast bättre") tycker jag enbart är fåniga. och skulle inte påverka att få mig som kund. Som företagsnamn föredrar jag ett rakt enkelt, inte alltför långt namn. Kan du inte använda ditt eget namn, "Emil Jönssons Bygg" eller "Jönssons Bygg". Ordet "montage" har jag svårt att förstå innebörden av. Montera vadå? Montera ställningar eller köksinredningar". Allt detta ingår väl redan i ordet "Bygg".
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Inte för att vara petig men... hur funkar det om du har redan har kunder men inget företagEmil Jönsson skrev:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Om slogans:
Här i trakten finns en målarfirma, vi kan kalla den XXs måleri.
Deras slogan är Vi målar så ni trivs
Det tycker jag låter trevligt, lagom anspråkslöst och kundcentrerat.
Och de gör faktiskt jättebra jobb
Här i trakten finns en målarfirma, vi kan kalla den XXs måleri.
Deras slogan är Vi målar så ni trivs
Det tycker jag låter trevligt, lagom anspråkslöst och kundcentrerat.
Och de gör faktiskt jättebra jobb
Klicka här för att svara
