A
AG A: Som @Bröstmjölk säger så är det där ett laminatgolv som inte går att slipa. Det har ett mycket tunt översta ytskikt som tyvärr inte går att slipa.
5 svar · 1,1k läst
·
Huddingebo
Huddingebo: Vad är problemet? Är golven kalla? Luktar det?
3 svar · 1,7k läst
·
PI_3_141592654
PI_3_141592654: [citat] Om man rånar banker och skallar folk på krogen kanske man inte bryr sig om att gå med mjuka tofflor med hänsyn till grannarna? Men det kan ju finnas undantag att de som arbetar som kyrkvärdar och hänger upp mässingsskyltar med siffror för psalmerna som sjungs spelar hårdrock på högsta volym så snart de kommer hem? Att om man ser ett lejon äta upp en tysk turist kanske lejonet
107 svar · 44,3k läst
·
B
BosseHansson: Den jag målade med skulle man spädas med vatten som grund för de skulle fästa.
6 svar · 2,2k läst
T
tank77: [citat] Och frågar du en annan snickare så säger denne något annat. Personligen tycker jag det låter dumt att blanda in golvgips och det kommer inte att bli ett dugg stummare förutom om du limmar dit golvgipset med kakelfix men det kommer inte att ta bort någon svajighet utan då får man åtgärda bjälklaget!
10 svar · 1,8k läst
S
sepani: Det tar sig…kommer säkert att knarra lite men lumppapp har gjort underverk…40 m2 av 70 avklarade…. [bild]
28 svar · 7,7k läst
·
R
Rickard.lj: Vad du har hemma eller får tag i , alla 4 sakerna tätsr så du kan spackla
13 svar · 4,9k läst
·
B
bearmaniac: [citat] Å ena sidan: hela husets konstruktion bygger ju på att många detaljer med liten bärighet tillsammans ger en stabil konstruktion (jag menar - det är ju 3 mm masonit som är den bärande byggdetaljen i hela huset). Å andra sidan: 18 mm är rätt tunt, särskilt på sättet det kommer att belastas. Baserat enbart på min magkänsla är jag orolig att det är i klenaste laget. Men det
38 svar · 11,9k läst
·
Boyner
Boyner: Torpargrund
2 svar · 1,6k läst
E
El-Löken66: [citat] Vill du ha träd golv så kör på det. Hunnen ska ju leva den med. Detta kan du slipa eller byta som en baga tell om 15 år då du flyttat.
1 svar · 1,4k läst
Minnie Mesola
Minnie Mesola: [citat] Råvaran är humanguano. Av omsorg för de svenska arbetarna skickas råvaran till Bangladesh för upparbetning. Tillbaka kommer en lukt, smak och bakteriefri produkt som valsas i svenska pappersbruk och tada.. ännu en ekologisk, närproducerad samt koldioxidneutral svensk naturprodukt. Mullpapp. När du vill rädda världen (godkänd av Greta)! Minnie
7 svar · 1,7k läst
·
T
tank77: [citat] Vad sa du? Lades klinkern 20 dagar efter att plattan gjöts? Ja, där har du svaret på varför plattorna har lossnat och har ingenting med vissa andra svar i tråden om att fixet är feldraget m.m för då blir det i värsta fall bara "bom" i plattorna eller att dom släpper inte som i ditt fall att plattorna reser sig.
15 svar · 5,7k läst
·
M
myrstack: Inga problem att ta ner eps på höjden men risken är att krävs ordentlig avspärrning så att dammet inte sprider sig. Speciellt om någon får för sig att göra det genom att spåra tex med vinkelslip först
4 svar · 1,4k läst
H
Han nya husägaren: [citat] Hej! Det var så jag gissade i texten också. Jag undrar bara om nån vet fler orsaker till dessa vertikala/stående reglar. Tack för svar!
4 svar · 1,8k läst
S
sepani: Golvet är 14mm, tråd Junckers skeppsgolv tvåstav med bygel - läggtips...? | Byggahus.se
14 svar · 3,5k läst
·
T
tank77: Som sagt, du har bara tagit bort ytskiktet alltså det som är slipbart på ett parkettgolv så fortsätt riv så kommer du snart att se det riktiga undergolvet!
5 svar · 2,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: Plast och linoleum kan väl ha olika värmeövergångskoefficienter, på samma sätt som parkett känns varmare än klinker fast de ligger precis varandra och förstås har samma temperatur, dvs. rumstemperatur. Trä är dåligt på att överföra kyla till hud medan klinker är bra på det. Om du vill isolera för att betongen ligger direkt på marken eller över en kall källare så räcker det
7 svar · 1,5k läst
MathiasS
MathiasS: Nej det var inte fasadbrädor. Dessa är typiskt 22mm klyvsågade. Jag använde brädor från undergolvet jag bröt upp för att fixa detta. Det finns säkerligen något motsvarande på brädgården.
26 svar · 8,7k läst
·
M
mino: Så här ser det ut. Vill minnas att hantverkaren använde bruk, inte sand.
2 svar · 954 läst
·
M
maria01: måla och sen lite flakes eller vad det heter var vanligt för eller så slippar du bara
2 svar · 1,0k läst
E
Emilfi: Hej. Jag grävde ur, fyllde med singel-frigolit-golvvärme-betong. Ett jäkla jobb men ack så bra det blev
2 svar · 2,2k läst
nino
nino: Prova att gnugga lite försiktigt med en kökssvamp, med den grova sidan alltså så kanske det mattas ner
46 svar · 16,2k läst
·
E
ErvinBenz: Hej vad har du gjort i slutet? Har du bytat golvspån eller? Är lukten fortfarande kvar?
7 svar · 3,3k läst
·
J
Joe.org: [citat] Precis, hårdvaxolja är ett alternativ. Där kan man väl också styra mängden pigment om jag förstått saken rätt.
2 svar · 1,2k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Ja, köksöar har ju tyngden bara nedåt och kommer att låsa fast golvet.
8 svar · 2,1k läst
S
sofia_lovisa: [citat] Jag har inte kommit så långt att jag hunnit riva ut det än, men Det ser ut att vara ett tjickare och jämnare lager betong som kommer ut från där nuvarande golv ligger. Så förhoppningsvis spacklat på nåt sätt. Klivkgolvet ligger stabilt så det borde vara jämnt åtminstone.
4 svar · 1,5k läst
·
Q
Qvick: [citat] Ok jo jag vet hur det kan bli med livet. då har jag koll på varför man har den extra kanten där. Tack. nästa är hur man ska göra med dränering. Bara lägga det runt plattan i ytterkant? idag är det asfalt där och vatten trycker upp så det blir fukt inne i garaget som varit carport förr.
11 svar · 32,8k läst
·
A
annaww: Tack för tipsen! Klar förbättring iallafall! :)
15 svar · 5,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.