Har slipat av ett betonggolv helt från färg .
Min undran är om man lär lägga på primer innan målning ?
Eller räcker det att rengöra och sen måla ? Har en diffusion öppen färg för betonggolv som jag ska mål med ..
Stefan

T
Står det inte på färgens produktsida eller på burken men nej jag skulle inte ha strukit på primer då dom flesta primers inte är diffusionsöppna!

Nej tyvärr så hittar jag ingen info om att primer ! Såg att det fanns diffusionsöppen primer typ Finja primer . Men jag får väl fråga på någon färghandel så man inte gör något fel och får göra om allt Tack för svar

H Heavyguy skrev:
Nej tyvärr så hittar jag ingen info om att primer ! Såg att det fanns diffusionsöppen primer typ Finja primer . Men jag får väl fråga på någon färghandel så man inte gör något fel och får göra om allt Tack för svar
Fråga leverantören av färgen du ska använda, inte i butiken och helst ska du nog inte blanda leverantörer för bäst resultat.

• Gilla
Roga1337
  • Laddar…
Som sagt borde stå något om förarbeten på färgburken?
Vi köpte diff-öppen färg på Colorama som vi använde direkt på putsväggarna i vår tvättstuga.

Däremot till vårat oisolerade källargolv använde vi denna diffusionsöppna mur/puts-grund som primer/dammbindare innan klinkerläggningen…samt även på putsade garageväggar i huset. (Som dock ej målades)

https://www.biltema.se/bygg/farg/utomhusfarg/mur--och-putsgrund-2000021455

Mattias Andreasson Mattias Andreasson skrev:
Fråga leverantören av färgen du ska använda, inte i butiken och helst ska du nog inte blanda leverantörer för bäst resultat.
Jag gör så kontaktar leverantören för att vara på den säkra sidan !
Mattias Andreasson Mattias Andreasson skrev:

Den jag målade med skulle man spädas med vatten som grund för de skulle fästa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.