M
Martin_355: Hej. Jag har samlat in en massa offerter på PVC- fönster. Jag har två fönster märken att välja mellan. Det ena är Rehau Briliant och det andra heter Salamander? Det är treglas i båda märkerna. U värdet i karmen ligger runt 1,2 beronde på storlek på fönster. Båda märkerna. Men priset skiljer sig väldigt mycket. Briliant får jag betala 48000 kr för och för Salamander får jag
0 svar · 3,6k läst
H
henrikgran: jättelätt att bygga ett fast fönster själv. behövs endast en fals som man betställer en kasset till och sedan monterar glaslist
8 svar · 6,1k läst
H
hempularen: Jag har raderat lite dold reklam för doorwin här i tråden. De (eller snarare det) positiva inlägg som fanns här var skrivet av dom själva under falsk flagg.
2 svar · 2,4k läst
J
Jonastostared: Hej!! Jag skulle satt in PVC fönster gjort det själv i mitt hus helt underhållsfria och ser ut som vilket fönster som helst många bekanta har trott att det är träfönster.Jag är jättenöjd
1 svar · 1,2k läst
dangerousdave
dangerousdave: Har bett om hjälp att fixa bilderna, så de ska förhoppningsvis snart vara mindre. Men ingen som kan säga om detta är farligt för min ett och ett halvtåriga dotter? Det luktar inget men jag är nervös för att det finns fukt innanför plankorna som kan skada mitt barn!? Mvh Dave
2 svar · 5,6k läst
·
F
frohike: [citat] 9032 är ett kitt motsvarande assa 2000 paketet. Medans DL912 är enbart kista med rak låskolv motsvarande Assa 8765. 9032 är en hakregel.
1 svar · 1,8k läst
H
hempularen: Jag har handlat bra dörrar från Gk doors. De har en modell som jag tror liknar din dörr, fast det är ett halvår sedan jag var inne på deras sida, så jag är osäker. Själva glaset kan du beställa från din lokala glasmästare, det är billigare än man skulle kunna tro med specialmönstrat glas. Jag beställde visserligen betydligt mindre bitar till våra köksskåp, de kostade typ 300kr
3 svar · 1,5k läst
·
P
peffe: Hur har det gått? Fick du något svar på detta? Har nämligen precis samma problem, fast mina fönster är köpta från TK-Gruppen, och där får man ingen som helst hjälp när väl fönstren är betaldaq(;^;)p
1 svar · 4,4k läst
T
Tovelainen: Låter enkelt o bra! Så göra jag. Tack :-)
2 svar · 1,5k läst
klarssson
klarssson: Undrar om det är någon som har byggt om sina en glas till kopplade?
0 svar · 979 läst
F
fusion: Kolla in http://www.bellevuepersienne.com/ verkar ha smutta lösningar för energifönster.
2 svar · 7,4k läst
G
Gano: Hej och tack. Orsaken till att jag ville veta var att: -Då slipper jag sprätta loss spiklisterna och mäta den befintliga kassetten. -Då kan jag uppge mått och beställa direkt via tillverkaren av kassetterna. MVH/Gano
5 svar · 4,0k läst
L
lägenhet1927: Har köpt ny lägenhet i en fastighet från 1927 (=träfönster) och upptäckte efter att vi flyttat in att den förre ägaren misskött fönsterna, dvs han har inte rengjort eller underhållit bågen mellan rutorna. [bild] Färget har trillat av på nederdelen av bågen mellan rutorna i fönstret och träet är lite grånat och sprucket. Nu undrar jag om någon har erfarenhet av att renovera
0 svar · 1,3k läst
·
Raceman
Raceman: Här får du ett tips som fungerar på inte alltför tjocka skivor av massivt trä. Jag upptäckte metoden av en ren olyckshändelse, men har sedan dess använt den medvetet. :) Du skrapar bort färgen på den konkava sidan så att det är helt trärent, samt slipar. Därefter målar du ytan med en vattenbaserad grundfärg tjockt och flödigt. (själv har jag använt V-slip, och hällt ut färgen
3 svar · 2,0k läst
smiler
smiler: Söker ett stilrent svart trycke me låsring å vred.... Tipps på vart man hittar de på nätet? :)
0 svar · 1,2k läst
D
defrost: Kan ett 3 glasfönster från 80 ha ca ? fönstret heter vikmanshyttans isoleringsglas tillverkad 80
0 svar · 1,0k läst
H
Hubbe2: Om nu 600 spänn kan få tyst på klagomålen så kanske TS tycker det är värt det.
10 svar · 1,3k läst
G
gaia: [citat] Bra slut på en tråkig historia! gaia
13 svar · 16,1k läst
P
pbengtsson: Dessa fönster är snygga, titta på en båtmast och du får känslan hur det ser ut om ett tag. Är det velfac fönster ni blivit offererade?
10 svar · 7,5k läst
·
V
verktygsgurun: [citat] Man får skråa in karmskruven så att den inte tar i samma hål som tidigare, det blir lättare med en längre skruv.
7 svar · 1,4k läst
T
Titan123: Är det någon som vet var man kan få ta på öppningsbara fönster nu mitt i sommaren med måtten 6x18? Vi har blivit lite försenade med vår beställning och nu har alla sommarstäng och tidigast leverans v.34. Är det någon som vet ngt företag som kan tänkas ha lite speciella fönster på lager så man slipper vänta till v.34?
0 svar · 1,2k läst
K
Kakelfog: Har samma problem som du och har tittat på en del olika lösningar på det. Vi har kakel som är svårt att dela på om vi vill sätta in nya karmar som då är högre. Om ni har tur så är er gamla dörrkarm enligt den gamla standarden (tror 60tal - 72) och då kan man köpa en sådan dörr till en lite högre peng (ca 1500kr) hos en del byggfirmor. Sedan sätter man ett sorts mellangångjärn
1 svar · 9,9k läst
ranzor
ranzor: Vi har 2 halvrunda fönster utan karm som ska monteras på vinden (byta tillbaka till orginalfönster istället för 80-tals fyrkantiga) orginalfönstren finns kvar men inga karmar. Går det att montera dessa fönster endå utan karmar? hur löser man det isåfall? Eller måste jag köpa nya fönster med karmar? har tittat på fönster från dromfonstret.se men även dessa 1 glas fönster är
0 svar · 2,3k läst
E
Edvuld: Jag har bara satt igen en dörr i en liknande vägg, så har inte så stor erfarenhet. Jag reglade upp med vanliga reglar av matchande tjocklek, som jag fäste med spikplugg, och det blev stabilt. Tycker det verkar som en bättre idé att ha något riktigt att skruva i än lättbetong, eftersom du inte lär kunna använda lika feta skruv för montering av skjutdörren.
1 svar · 1,8k läst
·
B
Byggtagen: Tack för din hjälp! Då beställs fönstret imorgon, lite skillnad i pris nämligen:-)
4 svar · 2,9k läst
V
Vringhed: Min ytterdörr är från 1964 och har tre infällda glasrutor. Jag har tagit ut glaset för att renovera hela dörren. I höstas satte jag tillbaka de yttre glasen och tätade runt dem mycket noga. När det blev kallt ute, blev det kondens på insidan av glasen - vilket jag liksom hade glömt var väntat. Jag insåg att jag inte vet hur jag skall göra och där har arbetet avstannat. Jag
0 svar · 868 läst
V
verktygsgurun: Elitfönster kanske har lite mer "Mercesedeskänsla" i sig men SP har ett stiligare fönster och en snyggare profil på Alu-klädseln. Insidan är lite mer arbetad oxå och jag tror det passar in bättre i ett hus från -47.
4 svar · 8,6k läst
H
Hernis: Ska bygga ett lusthus och vill använda englasfönster + pardörr med spröjs, var hittar jag det ? Finns det nya eller är det begagnat som gäller ?
0 svar · 6,0k läst
Bezt
Bezt: Och tack för återkopplingen, är alltid roligare att läsa när folk utnyttjat tips som fås. d^_^b
13 svar · 11,2k läst
M
Martin_355: Ok. tack för hjälpen ska ta hit en snickare som ska göra jobbet och då får han samtidigt visa mig hur jag ska ta måtten så allt blir bra.. Ska också kolla draget. För vår del var det väldigt kallt i vintras (är kallt i huset annars med).
4 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.