1 273 läst ·
10 svar
1k läst
10 svar
Cykelrumsdörr som slammrar?
Hejsna,
Jag har grannar som klagar på att vår cykelrumsdörr i bostadsrättsföreningen med dörrstängare slammrar så att de stör dem. Eftersom jag cyklar väldigt mycket så har jag fått en del klagomål pga detta.
För att slippa hålla på och träta med dem utan istället göra något mer konstruktivt så tänkte jag istället sätta upp en klassisk hydraldämpad arm med rulle med krok i dörrkarmen som ser till att dörren stängs utan slammer.
Problemet är att jag inte vet vad en sådan grunka kallas för, var man kan köpa den eller hur mycket en sådan kostar?
Är det någon som kan ge några tips?
Jag har grannar som klagar på att vår cykelrumsdörr i bostadsrättsföreningen med dörrstängare slammrar så att de stör dem. Eftersom jag cyklar väldigt mycket så har jag fått en del klagomål pga detta.
För att slippa hålla på och träta med dem utan istället göra något mer konstruktivt så tänkte jag istället sätta upp en klassisk hydraldämpad arm med rulle med krok i dörrkarmen som ser till att dörren stängs utan slammer.
Problemet är att jag inte vet vad en sådan grunka kallas för, var man kan köpa den eller hur mycket en sådan kostar?
Är det någon som kan ge några tips?
Är det en sån här du menar?
Länk med pris: http://www.olsana.se/store/comersus...kooclick&utm_term=Habo Dörrstängare 6000 galv
Vänd dig till en lokal låssmed så kan de säkert hjälpa dig om du vill ha kraftigare doningar.

Länk med pris: http://www.olsana.se/store/comersus...kooclick&utm_term=Habo Dörrstängare 6000 galv
Vänd dig till en lokal låssmed så kan de säkert hjälpa dig om du vill ha kraftigare doningar.
Tack för alla svar! Det var precis en sådan grunka som du länkade till som jag letade efter!
Jag har redan gett mig lös på dörrstängaren och försökt justera/spänna denna men den verkar bara hamna i två lägen, slammrande dörr eller en dörr som inte går i lås - och inget av de är riktigt OK ...
Jag tror jag får gå förbi låssmeden imorgon och se vad de har på lager.
Jag har redan gett mig lös på dörrstängaren och försökt justera/spänna denna men den verkar bara hamna i två lägen, slammrande dörr eller en dörr som inte går i lås - och inget av de är riktigt OK ...
Jag tror jag får gå förbi låssmeden imorgon och se vad de har på lager.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Och du bor förstås på Södermalm...
Inte precis
Hisings Backa i göteborg!
Det är tanten som bor ovanpå cykelrummet som klagar och håller på och sätter upp lappar å fjantar sig. Både jag och grabben cyklar så gott som dagligen så hon har ett extra ont öga till oss.
Jag orkar inte tjata, så jag får väl se till att dörren slutar slammra istället.
Det är tanten som bor ovanpå cykelrummet som klagar och håller på och sätter upp lappar å fjantar sig. Både jag och grabben cyklar så gott som dagligen så hon har ett extra ont öga till oss.
Jag orkar inte tjata, så jag får väl se till att dörren slutar slammra istället.
Produkter som diskuteras: "tätningslist"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
45 kr inkl moms
Läs mer
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Gör en felanmälan till föreningen så får de lösa problemet åt dig. T ex genom att byta dörrstängaren till en som fungerar, de är ändå slitvaror som ska bytas då och då. Hos oss bytte vi efter 20 år. Era avgifter ska ju täcka normalt underhåll inom fastigheten, så det ska inte vara något problem att få det fixat ganska fort.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden