ByggareNick
ByggareNick: Mycket fint. Du har tur du. Det är sällan det går så enkelt.
7 svar · 7,6k läst
·
A
andersmc: För mig har de alltid hetat "Kalle Anka-fönster". De rasar alltid ner så Kalle får dem i huvudet.
3 svar · 2,0k läst
·
A
anteJ: Hey Läst om PVC-fönster å fastna för tk-gruppen efter ha läst om dom.. e de någon mer som har erfarenhet av dom? blir de snyggt me lister å sånt när de installerar? tack på förhand:)
0 svar · 3,1k läst
M
Munkedal: Hej! Jag har lyckats komma över fyra innerdörrar som har en formpressat fönster typ allmoge med kvadrat nedtill och båge upptill. Dom har antikvit färg med struktur i sig och kvadraten och bågen är i relief. Dörrarna är superlätta och väger nog inte mer än 9-10 Kg. Har letat överallt för att få tag på flera, har sett att det finns samma yta och mönster i Polen men enda skillnaden
0 svar · 1,1k läst
·
F
Fönstertillverkare: Hej! Om du importerar från EU genom egen firma så är moms 0%, annars 22% (vid import från Polen). mvh Marta
1 svar · 2,0k läst
C
callur: Tack för all information, ordet vikdörr missade jag. Jag hittade det jag sökte. Tack :D
5 svar · 12,1k läst
M
Mizzyz: Hej, Jag har en fråga om låsbeslagen på 2 glas fönster, vad behöver man tänka på för att det ska sitta tätt? Jag har hört att det ska finnas någon pigg som man ska ställa ut på låsbeslaget. Då undrar jag självklart även vad det är för skillnad om piggen är nedfälld/uppfälld på låsbeslaget samt om det påverkar elförbrukningen något? Vad jag förstått så blir
0 svar · 1,2k läst
Patrik_Hed
Patrik_Hed: T.ex. monterar en lysrörsarmatur dikt mot tak. //Patrik
13 svar · 3,6k läst
G
Gabbe1: Vi köpte nyligen en från mindörr.se och är nöjd med den.
6 svar · 1,9k läst
J
Joukko: ingen som vet??
1 svar · 2,4k läst
S
styrman1: hålet till ett 11x14 fönster ska vara 1100x1400mm. jag förstår inte vad snickarna gjort fel?
14 svar · 2,1k läst
Y
Yrrol: 20cm som de övriga.... eller tätare... komigen nu jag kan väl inte tänka själv förstår ni väl ;)
1 svar · 774 läst
O
ohvall: gå in på www.kbo-gross.se mvh robban:)
5 svar · 11,4k läst
F
frohike: [citat] Står ju att alla sätt är provade
5 svar · 10,1k läst
F
fusion: Hittade ett bra dokument med förslag på diverse plåtvinkel lösningar. http://www.sp.se/sv/index/services/buildingsystem/documents/yttrefonsteranslutningar.pdf
4 svar · 9,5k läst
morsan
morsan: Googla med täckskylt eller långskylt :)
6 svar · 3,1k läst
·
F
Farzan: Är de tillräckligt gamla (40-tal vet jag är OK men kanske senare också) kan nog Nacka Byggnadsvård eller Järva Byggnadsvård vara intresserade.
3 svar · 4,3k läst
A
Alphashooter: Hej gott folk, Har precis köpt en ny ytterdörr Dooria Edge. Funderar på hur man ska fästa tröskelplåten i tröskeln. Den yttre delen av tröskeln består bara av en aluminiumprofil med ett spår i. Det finns inget trä att spika plåten i som på den gamla tröskeln. Har sett att även Swedoor använder samma tröskel. Plåten ska ju in i spåret med hur fixerar man den? Är det nån
0 svar · 3,3k läst
T
Tomba6: Har fått in ett par offerter på fönster och skjutpartier (ca 35 enheter). Priserna varierar och de som verkar mest intresserade är NorDan, Traryd och Kvillsfors. Några erfarenheter från dessa eller andra tips?
0 svar · 1,7k läst
Y
Yrrol: Jag ska omplacera kyl och frys i köket, i samma veva får jag flytta det befintliga en bit för att det ska funka. Ifall kyl och frys står perfekt (vilket de inte lär göra) och om jag inte har något träskåp runt dom osv, då blir det ca 12cm från dem och fönstret... Det var menat att bli 15cm men snickaren var nog lite försnabb. Något jag aldrig tänkte på var detta med gardiner och
0 svar · 1,3k läst
F
fusion: Kolla på http://www.kfonster.se/ (Ej Polen) och de var inte så dyra. Finns både fasta och överhängda.
1 svar · 1,1k läst
shieldfire
shieldfire: Vi har en tillbygggd förstuga till vårt hus där redan säljaren informerade om den speciella manövern man måste ta till för att låsa. Man måste nämligen lyfta dörren en smula samtidigt som man trycker till den ordentligt för att låset ska gå att vrida runt. Det glappar vad jag kan se c 1-2 mm mellan kolv och hålet den ska in i. Själva uthuset står på betongplatta. Eftersom det
0 svar · 1,3k läst
H
henrikgran: spaltventiler skall du bara ha om du vill bättra på ventilationen och då ska du ha det i fönstret längst bort i rummet för att få längst drag
1 svar · 1,9k läst
·
F
Fredrik B01: Elitfönster har sådana troligen är det inte så bra priser
3 svar · 3,4k läst
D
DeepCore: Tja, jag har väl tänkt mig att bo här i en 30-40 år sisådär... Grannen har alu-fönster, och det ser inte så tossigt ut så utseendemässigt spelar det inte så stor roll. Jag vill ha fönster som är bra ur energisynpunkt, det är väl egentligen prio 1.
4 svar · 2,3k läst
D
Dagwood: Hej och tack för alla svar. ledsen om jag missat att posta ett tack. Arbetet har fortskridit med jämna mellanrum och nu är det dags att fixa med golvet. en uppdatering finns i följande länk http://www.byggahus.se/forum/byggmat...ml#post1076022
9 svar · 3,0k läst
T
Tomba6: Puffar
1 svar · 2,2k läst
T
1 svar · 2,2k läst
D
dextrocell: Om jag mins rätt så blir merkostnaden cirka 20% hos SP fönster ifall man väljer deras "lyxpaket" där fönsterlås och energi/ljudpaketet ingår. Det som är riktigt dyrt är balkong och altandörrar, särskilt om de ska vara i glas från topp till tå med tanke på personsäkerheten. Dessutom så har det börjat dyka upp persienner som är integrerade i kassetterna:
7 svar · 20,7k läst
P
Poggan: Vill ju helst slippa det, men måste jag det så.....
7 svar · 3,3k läst
W
WhoCan: :)Hejsan! Är det någon som har erfarenhet av de pardörrar som tillverkas av Starcenter? Såg att det var, vad som verkar, ett bra pris på dessa på bla Kbo-gross http://www.kbo-gross.se/.
0 svar · 6,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.