Renovering av badrum med avlägsnade väggar och synliga VVS-installationer, isoleringsmaterial och verktyg på golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installationsvy av en innervägg med rörkopplingar och ledningar, del av renoveringsprojekt i ett badrum.
Skapa konto
Renoveringsprocess av badrum, rivet golv med avloppsöppningar och vattenanslutning synlig.
Skapa konto
Renovering av badrum med exponerade vattenrör och avloppsrör i bjälklaget, träspån och verktyg syns.
Skapa konto
Nu renoverar jag mitt badrum.
Delar med mig lite av min resa, Med mitt mockfjärdshus och hur jag löste strulet på vägen...

Redigerat:
  • Gilla
Anorlunda och 3 till
  • Laddar…
Lite fler bilder...

• Sammanfogning av trä med vita limlinjer på en byggplats.
    Skapa konto
  • Renoveringsarbete med synliga rörinstallationer, elsladdar och trävägg under konstruktion.
    Skapa konto
  • Vattenpass som mäter horisontal nivå på en vit toalettstol monterad på röd vägg.
    Skapa konto
  • Installation av väggmonterad VVS-fördelare och rördragning i väggen under renovering.
    Skapa konto
  • Gilla
Uka Zeciri och 1 till
  • Laddar…
Nästa fas...

• Renoveringsprojekt med delvis installerat eluttag, verktyg och material på ett trägolv.
    Skapa konto
  • Installation av vägg med gipsplattor, elledningar och VVS i pågående byggprojekt, verktyg på golvet.
    Skapa konto
  • Renoveringsfas med ouppvärmd gipsskiva, elinstallationers genomföringar och markerad skärning för infälld dörr.
    Skapa konto
  • Oinreddt rum under förberedelse för målning med målarburk, roller, pensel och golvskydd.
    Skapa konto
  • Tak med infällda spotlights i en oavslutad ombyggnation av ett rum.
    Skapa konto
  • Gipsvägg under konstruktion med två hängande glödlampor, ännu ej spacklade skruvhål synliga.
    Skapa konto
  • Gilla
Anorlunda och 3 till
  • Laddar…
Fanns det inte plats i väggen för fördelarskåpet?

För stort ingrepp i väggen ..reglar i vägen, plus inkommande vattenrör lite för korta..
Men det skulle ändå byggas in i samma låda som wc-fixturen, så skåpet blir liksom på vägg ändå, inga rör upp genom golv och tätskikt.

• Installation av WC-fixtur och rörskåp i vägg på ett pågående badrumsprojekt.
    Skapa konto
  • Gilla
SusoDus
  • Laddar…
Några bilder till...

• Badrum under renovering med markerat golv redo för klinkers, gipsväggar och en skyddad golvränna.
    Skapa konto
  • Renovering av ett badrum med väggar täckta av Bostik-vattentätningsskivor, murbruk och installationsrör.
    Skapa konto
  • Hörn av ett rum med isolerade väggar täckta av Bostik smart adhesives-logotyper och en öppen kabelkanal.
    Skapa konto
  • Renoveringsprojekt med kakelvägg som visar kakelkryss och rörisolering på golv.
    Skapa konto
Färdigt.

• Nyinstallerad grå kakelvägg med rördelar och ventiler för dusch synliga före slutmontering.
    Skapa konto
Sista bilderna;)

• Avslutande närbild av en golvgenomföring med svart rör och silikontätning mot gråa kakelplattor.
    Skapa konto
  • Nyinstallerat blått avloppsrör i gipsvägg och golv under renovering.
    Skapa konto
  • Kakelarbete i badrum med spackel och kakelskärare nära en avloppsbrunn.
    Skapa konto
  • Nyinstallerad avloppsrör i en hörna av ett rum med kaklade golv och en vit dörrkarm.
    Skapa konto
  • Renoverat badrum med väggmonterad toalett, stora grå kakelplattor och två taklampor.
    Skapa konto
  • Modernt badrum med belyst spegel, grått handfat på vit skåpskommod och vit värmehanddukstork mot mörkgrå kakelvägg.
    Skapa konto
  • Gilla
Chr3 och 8 till
  • Laddar…
S Steverto skrev:
För stort ingrepp i väggen ..reglar i vägen, plus inkommande vattenrör lite för korta..
Men det skulle ändå byggas in i samma låda som wc-fixturen, så skåpet blir liksom på vägg ändå, inga rör upp genom golv och tätskikt.
En fråga om fördelarskåpet... det ser ut att ha ett rör i nederkanten som jag antar är för att evakuera eventuellt läckagevatten. Men på bilderna av det färdiga resultatet ser det helt tätt ut. Har du byggt in detta rör utan möjlighet att ta hand om eventuellt läckande vatten, eller är det bara så att det inte syns på bilderna?

Sitter en öppning både under inspektionsluckan och en mot duschen.. så det tom 2 läckage indikeringshål.. syns dåligt på bild bara...

Resultatet är blev fint tycker jag, bra jobbat.

Bor också i ett Mockfjärds elementhus. Ser att de bärande elementen är urtagna för nedfällning av avloppsrör mm i det badrum ni rivit ut, det har inte givit sättningar eller har man förstärkt under eller liknande?

Tidigare ägare av vårat hus har kapat tre "I-balkar" för att dra skorsten från vardagsrummet o upp. I vardagsrummet hänger nu innertaket ner något pga att inget håller dessa uppe... Knarrar också betänkligt i sovrummet ovanför.

• Gilla
Anorlunda
  • Laddar…
Har tagit ur minsta möjliga, är i stort sett samma urtagning som original. drog bara om handfatet.. kändes riktigt stabilt innan jag la på golvspånet.

• Gilla
Björn_E
  • Laddar…
Tack, golvspånet fördelar ju onekligen ut lasterna över flera element.

T
Fint förutom plattsättningen på inbyggnadslådan till toan där fogarna inte följer övriga väggar, hur tänkte du där?:thinking:

Smaken e som baken.. Var smidigast så, kände inte att lådan absolut måste lina med väggen... hade blivit fult längst upp på lådan tyckte jag...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.