Hej,

Är det ok att köra med 2x13 mm golvips + flytspackel. Utan att ha golvspån under.

Det är reglat cc30 plus tvärsgående reglar.

Det ska ligga klinker på det sen.

Mvh / Henrik

cc30, glespanel 22x120 och limmad dubbelgips på det ger tillräcklig bärighet. Flytspackel behövs inte.

Handlar det om badrum finns det bättre konstruktioner, olika beroende på om du ska ha vattenrör i golvet eller inte.

Hej,

Nja, för det första så har jag redan golvgips som skulle räcka till detta badrum för dubbla lager.

Det ska vara värmematta som golvvärme, jag har hört att man ska spackla in detta så att man inte råkar skada kablarna när man tandar fixet.

Glespanel, dubbelgips och ett tunnare lager flytspackel för att täcka värmemattan,, låter det ok?

Jag har byggt för fall i rummet med ca 2cm/meter mot golvbrunn.

Mvh
Henrik

Jag tycker konstruktionen blir tveksam vid golvbrunnen med avseende på bärighet. Och hur har du tänk bygga upp fallet? är glespanel/bjälkar lagda med fall? Blir inte gipsen knäckt på vid rummets hörn då?

Det är reglat för fall som det är idag. Golvbrunnen är en bit in från hörnen, så det känns inte som om det blir nån sån knäckrisk.

Men iof, låter det som en risk så byter jag konstuktion. Det var bara det att jag hade material för dubbelgips mm.

Mvh / Henrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.