Hejsan!

Jag va och kollade på ett hus igår. Det fanns en hel del att göra. Bland annat så blir jag tvungen att riva ur ett badrum p.g.a fukt. Jag tänker att bygga upp hela badrummet från grunden själv, med nytt golv, nya väggar, golvbrunn m.m men jag tänkte låta en mattläggare lägga in en plastmatta för att vara på den säkra sidan.

Hur mycket kostar det att låta en mattläggare lägga in en plastmatta i ett badrum som är ungefär 5-6m2??

Uppgifter från min renovering:

Jag gav 6054:- inkl moms för badrum på 4m[sup]2[/sup]. Våtrumsmatta på golv och vägg. Då ingick även finjustering av mitt underarbete. ;D

Vår kombinerade Dusch/Tvättstuga på ca 12m[sup]2[/sup] kostade ca 11000kr för motsvarande. Golvläggaren är en enmansfirma i Småland. Gäller det en storstad antar jag att siffrorna är annorlunda (eller är det bara jag som har fördomar?)

/Ingenjören

Vi gav för 4m2 golvmatta i tvättstuga 1500:- och då endast arbetet med att lägga och spackla upp. Mattan kostade ca 1200:- (eminent matta)

Badrummet kostade ungefär likadant fast där tog vi en något dyrare matta = högre kvalitet 2mm eminent med antihalk inbyggt. Vi bor i Uppsala.

Peter

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.