P
peterand: NEJ, det är tätskiktet som skall ha fall annars blir vatten stående under platttorna
1 svar · 2,7k läst
A
arny: Svårt är väl fel ord, men det tar naturligtvis mycket längre tid än att ställa dit en vanlig toalett. Men snyggt och lättstädat blir det!
4 svar · 6,4k läst
A
arny: Så gjorde plattsättaren hos oss i alla fall (ang. fog runt rör).
1 svar · 6,5k läst
T
Tompa01: Normalt rekommenderas 110 rör för avluftning, men då jag bytte satt där klenare gjutjärnsrör. Det hade varit bökigt att få dit ett 110 så jag nöjde mig med 75rör, har det funkat hittills duger det nog även i framtiden. Angående lutningen så tror jag normen är 1cm per meter, men enligt min röris så spelar det inte någon roll om lutningen ökas. Några säger att med för brant
2 svar · 6,4k läst
S
sollentuna: Vi har ARTic från Gustavsberg och nog skvätter det lite om man spolar fullt. Men man lär sig leva med det och sen är det ok. Fast det är klart, golvet är alltid blött om man tvättat sig ordentligt, så om man kan leva med det eller ej är nog upp till användaren.
2 svar · 3,3k läst
S
Stenback: Ja nu har jag kört lite pytagoras sats och kommit fram till att ett badkar som är 150 cm långt och inte alltför högt ska gå att få in. Då blir diagonalmåttet ganska precis 160 cm. Det känns ändå lite osäkert att beställa när det diffar på någon centimeter när.
1 svar · 3,6k läst
J
Jehu: Jag kollade på nya WC och t ex Gustavsberg - men den och flera andra diskvalificerade sig med att ha locket i hårdplast! Varför har de de tnär det finns porslin? Risken är att det blir repigt och fult efter ett antal år. Kollade också på en del snygga men tokdyra stolar 4000+ Köpte sedan en kines för 395:- på Silvan. ;D Var inte överraskad när cisternen läckte efter installation.
7 svar · 14,4k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: FJ (Frej Jonsson) i Högsbo industriområde.
1 svar · 2,7k läst
S
solang: Någon som känner till tillverkare av inbyggnadsbadkar i gjutmarmor. Badkaret skall vara helt "plain" alltså inget bubbelbadkar?
0 svar · 3,6k läst
morsan
morsan: http://www.duschbyggarna.se/ har en dörr för snedtak Produkter, Blöta boken, Perfekt men den löser bara en sida :-[ Oups, priser från 2005, finns på sid 16 http://www.duschbyggarna.se/pdf/Prislista%20duschväggar%202005.pdf
6 svar · 23,4k läst
·
L
lordi: Hmm.. det där kladdet runt golvbrunnen ser inte sådär bra ut... :-/
5 svar · 5,0k läst
Jesca_j
Jesca_j: Vi valde glas för att det är tåligare och som gaia skrev tycker jag att akrylväggarna känns fladdriga.
2 svar · 5,1k läst
G
gaia: är det olja i smutsen så prova brunsåpa och skurbörste .... skadar ej kakel eller fog men effektiv mot fett ;) gaia
3 svar · 8,2k läst
D
Duvbo-bo: Hakar på frågan... Håller på att göra om det gamla pannrummet till dusch, bastu och WC. Frågan är om tätskikt ska användas eller ej. Plattan är av modell gammal, dvs utan ett kapillärbrytande skickt. Väggarna är från 30-talet och i sten och bruk. Den tidigare ägaren hade målat med plastfärg på väggarna vilket har resulterat i att fukten krypit upp högt i väggarna och
2 svar · 3,1k läst
D
Dontino: [citat] Köpte min på Tradera (auktion). Verkar finnas fortfarande flera kvar till salu. Priset varierar (självklart) eftersom det är auktion. Mitt pris plus frakt blev ungefär 800:- //Dontino
6 svar · 1,7k läst
·
MathiasS
MathiasS: Nädu, "fulingar" går inte. 8-) Jag låser denna tråd så får vi fortsätta i den ursprungliga tråden där all info finns. http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=1323/15
1 svar · 3,5k läst
L
LadyLad43: Bakom är den ren mdf-skiva och stripper har jag ingen aning om vad är. Jag ringde en färg och golvfirman här i stan, killen jag pratade med kunde bara beklaga att det fanns bara två alternativ. Skrapa och få cirka 1-2cm i taget eller sätta över renoveringsgips, det sista ser jag inte som alternativ. Men jag har börjat köra bort det med värmepistol förvisso inte så hälsosamt men det
3 svar · 4,1k läst
ikeahantverkaren
ikeahantverkaren: denna fråga får du nog enklast svar på under EL här på forumet.
1 svar · 2,5k läst
ikeahantverkaren
ikeahantverkaren: silicon har en tendens att se skaskig ut efter ett tag.och lite för blank och plastig enligt mitt tycke. man kan dra en tunn latexsträng ca halva plattans tjocklek och måla över detta med den färg som ni använt till väven så blir det en naturligare övergång.
1 svar · 4,5k läst
J
jcoboy: Om det är i källare så måste mattan väck. I vanligt träbjälklag så måste du ta reda på om det går att lägga klinker på mattan hos tillverkaren av mattan. Det finns endast ett fatal mattor som man kan göra så med. Gör du så ändå så riskerar du att fixet släpper och plattorna lossnar. / Christer
1 svar · 2,0k läst
P
peterand: [citat]
2 svar · 3,9k läst
B
bruse: riv gipset det är inga pengar att spara :)
5 svar · 5,9k läst
Harrieth
Harrieth: Jag tror inte att du kommer ifrån vibrationerna. De är nog detsamma. Däremot så står maskinen kvar på sin plats och repar inte golvet. Jag kan rekomendera att ställa maskinen på en upphöjning som vi gjort. Man får en bättre arbetshöjd och korgen brukar jag använda till att lägga den nytvättade tvätten i. På sommaren är det bara att dra ut backen och ta med den ut till sträcket.
15 svar · 13,4k läst
·
smiler
smiler: Ja hade då inte brytt mej om å hitta relarna... räcker gott å skruva i spånskivorna. Inte samma påfrestning på väggarna som i en dusch ;)
5 svar · 3,4k läst
H
Hickory: Vi har också en, en modell med kar i botten och bodysprays och lite sånt, vet inte på rak arm vilken modell det är... Men ja jag tycker den är ok. ::)det sa inte så mycket antar jag, men alltså jag tror visst det finns lite mer "kvalitets" grejjor. Känns väl ite super men absolut inte heller så att man känner att det är skit. Lite lagom alltså, bra svenskt svar ;) Tycker förresten
2 svar · 3,4k läst
smiler
smiler: Flytspacklar gör man när man vill ha ett nästintill jämnt golv. Man sparar runt brunnen för att senare spackla detta. Men vore ju lite dumt å inte ha en liten antydan till fall till brunnen i en tvättstuga me. Trisst å få stående vatten runt väggarna om ni spiller nåt typ.... Så lite fall fixar man lätt me flyt =)
2 svar · 6,3k läst
smiler
smiler: Som sagt..... du kan även spackla övergången vägg matta om du petig innan gummandet. Så du slipper att nedaresta plattan vinklas ut lixom. Du sätter ju kaklet en bit ner på mattan sen om man säjer.
2 svar · 2,8k läst
TyraMyra
TyraMyra: Mycket bra planering! :) tyramyra
4 svar · 2,7k läst
·
korsriddaren
korsriddaren: Jag hade kört på plast i taket. Inte trevligt med fukt i isoleringen, kanske rötskador som följd i bjälklaget.
4 svar · 5,4k läst
R
Richie: Tack för hjälpen! Som vanligt blir de mer jobb än man har räknat med... :P
5 svar · 3,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.