Vi ska renovera gästtoaletten. Rummet är 1,5 m brett samt 1,3 m djupt (2,5 m i takhöjd). En dörr in långt till höger på den breda väggen samt ett fönster mitt på ena korta sidan.

Det vore en fördel om vi förrutom toa och handfat, som finns där i dagsläget, kunde få in en extradusch också! Men är det realistiskt??? Rummet är ju inte ens 2 m2! Har ni tips på länkar, trådar, bilder mm som vi kan kika på!?!

mvh

Blir nog väldigt opraktiskt och trångt.

Mvh Putte

Vi bodde på ett "hotell" i Italien en gång där men mer eller mindre satt på muggen när man duschade. INgen drömsituation direkt, men det funkar väl...

/Fredrik

Men det borde väl gå faktiskt. Toa och dusch längst in bredvid varandra. 80cm för duschen och 70cm för muggen på bredden. Framför toan ett litet handfat. Mittöver handfaten hamnar dörren om jag fattar rätt. Eller så blir det spegelvänt beroende på var dörren sitter.

Ja, visst borde det gå  :) Funderade lite i går och om man sätter toan direkt till vänster om dörren och sen handfatet framför den så får man plats med en dusch direkt framför dörren. Såg sånna där ihopfällbara duschdörrar, de byggde 78 cm innefrån hörnet och tar ju ingen direkt plats ihopfällbara!

Vi ska fundera massa mer, läsa tidningar & broschyrer, besöka utställningar samt ta hit en rörpulare som kopplar bort nuvarande toa, handfat och element så vi kan pula på själva! Jag lär garanterat återvända och be om mer hjälp från er erfarna badrummsrenoverare  ;D

Jag byggde en "Stockholmsdusch" av en toalett på 150cmx99cm.
Två draperier på stång så funkar det fint det också.
Nu är dörren iofs på kortsidan och inga fönster men ändå.
Det blev jäkligt snyggt i alla fall.
Duschen först, så man får kliva på brunner för att gå på toa men det spelar ju mindre roll.

Mvh

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.