M
M@ZE: Kaifas, den ser riktigt skön ut. Har ni en själva eller ?
3 svar · 4,5k läst
S
Strulputten: Jovisst, det vore lite långsökt men jag tänkte närmast på det motsatta fallet d v s hela rummet har fall mot brunnen i duschhörnan och i en av "sluttningarna" ligger brunnen för badkaret. Badkarsbrunnen är ju i första hand endast avsett för vatten som kommer via ett rör från badkaret (givet att man inte duschar även i karet).
2 svar · 4,1k läst
K
Kjell_G: Håller med - badkar eller inte måste nuvarande ägare bestämma efter egna behov. Kör två toaletter, båda med enbart dusch men nedervåningens kommer utrymmesmässigt att ha plats för badkar om någon (även vi själva!) skulle önska så i framtiden. Kan nog bli en duschkabin trots att det enligt flera på forumet skulle vara helt offside i ett nybygge (städningsaspekten) men jag ser till
9 svar · 3,6k läst
H
Henriettae: Kvik har ett ritprogram på deras hemsida, men naturligtvis bara med deras produkter (www.kvik.se).
2 svar · 3,9k läst
H
Henriettae: Har gjort en planering i Room 328, vad tror ni om möbleringen? Vi vill inte ha badkar och kan inte flytta på fönster och dörr. :) [bild] [bild] [bild] [bild]
0 svar · 2,1k läst
A
AnKe: Tack för tipset! Den var ju mycket lik i utformning, helt klart ett bättre pris! /Anna
2 svar · 2,0k läst
J
johan77: [citat] Att försäkringsbolagen får punga ut med miljarder varje år pga vattenskador (pengar som vi får betala via premierna) tycker jag är indikation nog på att rollade tätskikt och keramiska material inte är toppen på evolutionen. Även plastmattor är, förutom att de har kortare livslängd än keramiska material, att föredra ur säkerhetssynpunkt. Själv är jag inne på att nästa
17 svar · 21,1k läst
·
F
fredrikochemma: Hej Mattias ok, tack
2 svar · 8,5k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Vilken platta är det? Modell, alltså.
1 svar · 2,9k läst
C
cpalm: [citat] Ja det är ju helt åt skogen. Kolla med styrelsen vad som gäller med badrumsfläktar. Kanalen får inte vara delad och måste vara provtryckt med godkänt resultat för att du skall få ha en fläkt.
1 svar · 4,2k läst
K
kisen: Sökte runt lite om det, men det enda jag hittade var att en blandarspak låg från ca 4000:-. det ställe som nämndes också som leverantör var Norema kök och bad. Sökte om det  men kom bara till någon norsk sida... Hoppas det hjälpte dig något... Ett tips kan ju i och för sig vara att ta kontakt med någon inrednings- tidning.. de brukar ju leta godisar och dom duscharna var ju
2 svar · 4,6k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Det är lustigt; vulsthöjden har alltid varit 400. Vi satte våra vägghängda WC på 450 "för det kändes bättre". Gäster brukar alltid kommentera att "- De var sköna att sitta på!". Jag tror nog att 450 är bättre. En normal kökstol brukar ligga på 460-480mm.
3 svar · 8,2k läst
Snigla
Snigla: [citat] Hejsan! Det ligger till så här. Vi flyttade in i vårt hus för ca 6 månader sedan och vitvarorna (dvs tvättmaskin, torktumlare mfl) var väl det enda som var "relativt nytt" där ;) Det var därför jag frågade om det fungerade att göra sådär med alla "nyare" (de kanske är 3 år gamla eller nått) modeller. Lite klurigt och veta.. jag aldrig haft den sk tvättpelarlika
8 svar · 3,0k läst
L
lordi: Jepp. Den vanligaste orsaken är att vattenlåset inte är ditsatt ordenligt. Dvs om det är en plastgolvbrunn.. Smörj gummiringen med lite flytande tvål (obs använd ej olja), så är det lättare att få dit den.
3 svar · 2,9k läst
M
monikaw: [citat] Nej inte har vi tänkt oss att lägga mer än kanske sex sju tusen inte.
7 svar · 3,4k läst
G
gaia: Olika fogfabrikat har olika toner fast dom heter "brun" så du kanske hittar något mindre rödaktigt hos annan tillverkare? Jag skulle välja en fog som liknar mest färgen på golvplatta och göra den så osynlig som möjligt. gaia
2 svar · 1,9k läst
J
johan77: Tack för dokumentet! Min tanke är att ha en fondvägg i kakel och resten i plast i ett nyrenoverat badrum. Genom att använda en plastmatta som kan användas för att sätta kakel på i hela rummet så kan jag själv fixa kaklandet i efterhand. Förmodligen är det inte speciellt mycket dyrare att låta en mattläggare lägga matta + väggmaterial i hela badrummet, än att lägga matta på golv
4 svar · 4,6k läst
M
monikaw: En sådan dusch vill min man oxå ha  :D Får se om vi kan hitta på för lösning till vår duschkabin. Smidigt med både fast och handdusch kan jag gissa? Tack för tipset att hafa har så små kommoder. Behöver även vi en mindre modell i vårt ena badrum.
7 svar · 5,7k läst
·
J
jimmy1976: Tänkte sänka taket och fälla in spottar i badrummet. Vilka alternativ till gips finns det? Lämna gärna tips om märke och inköpsställe /Jimmy
0 svar · 1,7k läst
J
JKPK_peter: Hej! Någon som hittat snygg & prisvärd lampa över spegel i badrum /Peter
0 svar · 2,3k läst
H
hempularen: Det finns ju i princip 3 sätt att göra badrum på. Dels kan man göra rätt. Då följer man ett dokumenterat godkänt system, man följer anvisningarna för detta system slaviskt. Upptäcker man att just det valda systemet inte beskriver hur man gör en detalj (ex. materialval med artikelnummer för tätningsmanschett för rör) så byter man system. För gör man minsta lilla egen
17 svar · 4,2k läst
D
Dontino: Tack för alla svaren! Jepp, toa-fixturen sätts fast "efteråt" när väggar o golv är färdigkaklade. Har bestämt mig att "behålla" sprickan då den är av mindre storlek samt att den även kommer att skymmas till viss del. Däremot ska jag "fylla i " något för att dölja sprickan. Silikon och flytande emalj har förslagits. Finns det andra substanser som kan användas? //Dontino
5 svar · 7,0k läst
L
lordi: latexfog kanske? Det går att måla på.
2 svar · 2,5k läst
Ardexsmitten
Ardexsmitten: Enligt Ardex ( som tillverkar S48) så skall skivorna läggas i samma riktning som spånskivorna. Orsaken till detta är att de skall bäras upp av golvreglarna, men de skall förskutas över spånskivans skarver.
1 svar · 3,1k läst
·
S
star_daddy: Detta måste provas snart!
9 svar · 6,5k läst
O
ompalompa: [citat]
4 svar · 5,5k läst
·
O
4 svar · 5,5k läst
·
Manberg
Manberg: Tackar för svaret, tycker även jag att det "borde" gå, men jag skulle vilja veta att det går utmärkt! Någon mer som har info?
2 svar · 2,2k läst
T
toal: När jag har vart och kollat på nybyggda lägenheter så brukar det nuförtiden sitta fönster helt i aluminum i badrummet, det kan ju vara en variannt.
16 svar · 7,2k läst
·
M
MarieHbg: Vi letar efter en vägghängd toalett i samma stil som V&B Subway. Tyvärr kan vi inte använda våran Subway eftersom fixturen som redan är på plats har en annan standard (jag tror det är 24 cm mellan bultarna istället av 15...). En toalett som skulle passa är Royal Scandinavians Axa One. Men tyvärr är leveranstiden alldeles för långt. Har ni några förslag på snygga vägghängda
0 svar · 3,5k läst
M
magnuskrist: När man lägger in ny våtrummsmatta (på golvet), lägger man den ovanpå den gamla eller ska den rivas bort först? Måste vi i så fall riva kaklet också eftersom den gamla går upp under kaklet?
0 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.