Hej, jag ska renovera badrummet i min lägenhet (Brf). Ska leja bort alla tätskikts och rörarbeten men tänkte samordna och göra mindre riv/montage jobb själv.

Fråga vid flytt av golvbrunnen:
Brukar rörmokare göra hela jobbet inkl. bila upp och gjuta igen betongen. Eller brukar man ta in separat riv/byggfirma som gör själva bilningsarbetet?

BirgitS
För att undvika problem skulle jag be rörmokaren om förslag på någon som hen vet gör ett bra jobb, om du nu inte får kontakt med en rörmokare som tycker det är okej att bila.

• Gilla
Frunihuset20
  • Laddar…
Bäst och förmodligen billigaste är om röris kan bila själv som vet hur han vill dra rören så det inte uppstår massa missförstånd eller att det bilas bort för mycket i onödan. Men det beror ju som skrivits också att man hittar en röris som vill bila också

Om du tar in firma som skall göra om badrummet så brukar de kontakta VVS å löser frågan med dem.

På min firma så sköter vi hela badrummet och tar sedan in VVS och el , ex vi bilar upp ny ränna för stam och brunn , VVS sätter rör och brun , vi gjuter igen allt och mäter in brunnen så den kommer där vi vill ha den och så den är rak

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.