Badrum
JonasSun: Hej, Du har redan svarat på din egen fråga. Måttbeställ spegel från en glasmästare och be dem sätta tunna distanser på baksidan. Köp dock belysning innan så de kan förbereda hål för lamporna.
BirgitS: [citat] https://www.clasohlson.com/se/Duschlist-T-profil-40-mm-x-2-meter,-vit/p/40-8797 Eller flyttbar sarg: https://www.bygghemma.se/kok-och-bad/badrum/duschtillbehor/duschsarg-och-duschlist/ [citat] Varför då? Så hade föregående ägare av den här lägenheten gjort eftersom de hade småbarn. Skruvhålen syntes knappt när de var fyllda med silikon i samma färg som kaklet och inte tänkte
Maxwells demon: Så överjävligt dyra verkar de inte vara. Ett par tusen plus från "standard". https://interglas.se/shop/enkel-duschdorr-203c1.html
mexitegel: Finns visst till Bosch GOP som jag har också 👍. [bild]
ByggarenLasse: Hej! Jag håller på med mitt badrum på övervåningen där jag ska flytspacka med armeringsnät ca 5-15 mm. Har planer på att lägga golvvärme på en 1 meter bred 3 meter lång yta. Frågan är då, fäster man armeringsnätet i spånskivan lägger sedan ovanpå evp golvvärmeplattan eller ska man lägga golvvärmeplattan först sen armeringsnätet ovanpå? Tacksam för alla kunniga som tar
Great: [citat] Nja, helt upp till den som gör de/hur man vill ha det, verkar finnas alla varianter. Mitt badrum jag gjorde slipade jag tills de var helt blankt, onödigt enligt försäljaren 🤷♂️😂
Jonatan79: [citat] Svårt att säga men det blir ju så när fogen inte bottnar.
tergo: ser ut som du har en mutter under skruvhuvudet ,vad händer om du håller emot på den och skruvar på skruven eller raka motsatsen
Stefan1972: jag har köpt lös propp till en sådan på just bauhaus. Originalgrej. Ganska dyr den också men ja vad gör man ibland......
Paul-Staffanstorp: Problemet med offerter är att du sällan vet vad du får levererat. Jag vet t.ex att eftersom jag är ensam blir jag ofta något dyrare än om man t.ex anlitar en lite större firma. Detta bland annat p.g.a att jag vill kunna leverera 100% och åtager mig därför ytterst sällan mer än ett projekt i taget vilket gör att jag har full fokus på pågående projekt och kund men när jag får
Paul-Staffanstorp: Någon lär ju ha tyckt det passade ihop när det gjordes iaf :P
Bidépojken: [citat] Har haft min Lyfco i snart 2 år och funkar bara fint än så länge. Har ingen annan bidétoalett att jämföra med då det är första gången så har inget att riktigt jämföra med, men den funkar lika bra som när den först installerades för nästan 2 år sedan.
J0n4s: [citat] Hej! Vi lät den gamla vara. Hantverkarna verkade tycka att det inte var några problem heller.
Nenad_: [citat] Hej, vad jag kan se skall du vrida "knappen" (den utstickande delen åt höger på bilden) medurs. Om det inte hade gjorts på ett antal år kan det vara trögt att starta.
yonna: [citat] Det fungerar utmärkt om man lämnar ca 20 cm öppet till tak. Om det fungerar hos TS är en annan sak då det beror på takhöjd.
Gott1: [citat] Det är nog första gången jag läser att någon på detta forum inte kan utföra arbetet sjufalt bättre och snabbare än alla hantverkare, trevligt med lite ödmjukhet och bra exempel, det är ju så det ska vara, hantverkaren ska besitta kunskap att utföra arbeten snabbt och bra. Idag handlar inlägg tyvärr om alla klåpare som tar för mycket betalt, utför dåligt arbete, maskar
BirgitS: Du reklamerar jobbet till företaget som du har avtalat om badrumsgolvet med och sen får det företaget lösa det. Troligen genom att ta bort mattan och flytspackla ett bättre fall.
BirgitS: Vill man ha det så att försäkringsbolaget ger ersättning vid skada pga. rörgenomföring i golvet så gör man som branschreglerna säger här: https://www.gvk.se/branschregler/rorgenomforing/rorgenomforingar-i-golv/ Vill man ta risken att själv få betala en gång till pga. vattenskada så kan man göra som man vill och då får man själv väga för- och nackdelar med olika lösningar,
Dilato: Du får väl börja med att dra fram badkaret så du ser nåt.
_Mannen: [citat] Det finns ingen vettig anledning att smeta silikon runt blandarfästet. Man använder det bara i skruvhålen på blandarfästet.
Potatisskalare: Hej, Jag har köpt en bide och med det fick ja en t-koppling. Rören jag har idag på toaletten är större (R15, 19mm resp 21 mm) och t-kopplingen jag fick med verkar vara en R10. Biden jag ska koppla in är R10 så jag undrar vad som lättast för mig att göra? Köpa en ny T-koppling och sätta på en förminskning eller använda en bussring/nippel till t-kopplingen jag har idag? Tack på
Fredrik Forsberg1: Glömde, golvvärme samt flytspackel är oxå klart.
hedstrom: Precis som det redan var skrivet, vinkelslip och diamantskiva gick hur bra som helst 👍
Sidnas: [citat] Kan det inte vara smuts i silen som sitter där varmvattnet kommer in i duschblandaren [/QUOTE] Hej BirgitS, fixat du, skruvade isär för att hitta en sil, upptäckte då att en backventil för inkommande varmvatten till blandaren hade fastnat! Supertack för ditt råd, nu är det dags för en dusch!
Paul-Staffanstorp: Beroende på hur mycket så är det bara att tvätta bort men så har ni lärt er en sak. ;) Man målar aldrig taket förrän till sist vid en badrumsrenovering. När väggarna är satta och fogade så ska där ändå dras en mjukfog mot taket och den vill man måla in med takfärgen för att slippa den gulnar så DÅ färdigmålar man badrumstaket. :)
gaidin: [citat] Ingången är ganska smal, kabinen är väl också ganska smal i sig. Kommer du in och får plats är det nog inget problem med vikten.
Lamu: svårt att hålla i panelen samtidigt som du skruvar men om ni är två så kanske det fungerar.
amix amix: Hello all! I hope you can advice/help me (my apologies for the English). We bought the house 3 years ago. The bathroom was renovated 5 years before. Today it's 8 year for bathroom renovation. Recently we thought to change toilet and furniture in bathroom and when we took away the bathtub we found multiple cracks on walls tiles. It very visible under the bathtub, cause it's dirty there (I attached
FelipeRRM: Hi, I am in the middle of a total renovation project for my apartment and I am redoing the entire bathroom. We will add a niche to the shower area, and I really wanted to have a LED lightstrip inside the niche to add a nice effect. This is very popular in every design example. Our contractors said they would check with the authorities that regulate the water and waterproofing, but they said it's
paralun: [citat] Jo måste det vara och här är deras "guide" för äldre golvbrunnar. https://www.purus.se/wp-content/uploads/2023/10/Hitta-ratt-vattenlas-till-aldre-golvbrunn.pdf