Hej! Vi ska göra om vårt badrum och jag tittar på skåp till badrummet. I vårt förra boende hade vi ett ikea-skåp som var specificerat för badrum som blev fuktskadat nästan direkt. Fult var det också. Tänkte därför bygga eget och måla. Kommer stå en bit bort från duschen, i ett välventilerat badrum. Dock likväl ett badrum med den fukt det innebär. Hur hade ni gjort?

Vrana Vrana skrev:
Hej! Vi ska göra om vårt badrum och jag tittar på skåp till badrummet. I vårt förra boende hade vi ett ikea-skåp som var specificerat för badrum som blev fuktskadat nästan direkt. Fult var det också. Tänkte därför bygga eget och måla. Kommer stå en bit bort från duschen, i ett välventilerat badrum. Dock likväl ett badrum med den fukt det innebär. Hur hade ni gjort?
Det går säkert att använda en furumöbel i ett badrum (jag har träsaker i badrummet, inkl ikeaskåp)
Kanske itne direkt i duschen förstås.
Men om du bygger den så den klarar lite fukt (vad gäller att svälla upp osv) och ställer den på någon typ av fötter så den inte suger vatten från golvet vid spill så borde det gå utmärkt.

• Gilla
Vrana
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.