K
Kajen: Nu har jag varit riktigt politiskt aktiv. Jag har frågat de flesta partier om jag kan få köpa deras valstuga efter valet. Personligen tycker jag kommunisternas var snyggast, men de hade bara en kvar och den var vandaliserad. Den skulle annars ha kostat 10 000 kr. Moderaternas kunde jag köpa för 12 500 kr men den tyckte jag inte var snygg. Sossarna var lite vaga i om och hur. Så de skrev upp
0 svar · 9,5k läst
G
gaia: gör som hustillverkare .... vänta med kabeldragning, isolering och gips till sist ;) gaia
1 svar · 2,4k läst
M
mhallman: Håller på att bygga ett garage med platt tak. Måste ha platt tak för att det ska vettigt ut. Ska sitta ihop med ytterväggen till huset. Någon som har lite ideer att dela med sig om detta? Bärfasthet, takreglar mm /mattias
0 svar · 1,7k läst
M
Mats: Moelven har ett dimensioneringsprogram på sin hemsida som kanske kan vara till nytta
1 svar · 3,3k läst
Bidda
Bidda: ......blir en dyr løsning :)
2 svar · 1,5k läst
K
kimtommy: I stort sett all plywood är vattenfast limmad i dag. jag har klätt min garageport med vanlig icke spårad plywood. och har tänkt att lägga på några läkt. gjorde detta som en tillgällig budgetrenovering då befintlig beklädnad var dålig.
1 svar · 5,8k läst
S
Stomp: Kikade på Hb garaget, varför har de så klena dimensioner på ytterväggarna? Reglar 34 x 95 mm och hammarband 22 x 95 mm? Är inte det lite klent?
7 svar · 2,1k läst
Bidda
Bidda: Har vært innom Vestkuststugan og Mjøbecks Villan for befaring og begge bruker råspontluckan som skjøtes på samme takstol over hele taket, skulle tro de hadde erfaring ::) Om det kommer regn kan dere se her: http://met.no/radar/radar_norden.html
11 svar · 6,5k läst
G
GR_B: Hej.Tack för ditt svar.Stog i valet och kvalet att lägga golvvärme ,men beslutat mig för en vedeldad varmluftspanna istället.
1 svar · 1,2k läst
ylven
ylven: Exakt vad är det du har tänkt att göra? Lägga ny takpapp på garaget? Täcker fritidshuset garagetaket? Vart tar ditt dagvatten från fritidshuset vägen?
1 svar · 4,3k läst
lier
lier: Jag tror att vi betalade 12,000kr för våran isolerade garage port + montering 1500kr Det är med motorstyrnig. Länk till sidan där dom finns. Nu är det ingen värsting isolering men den duger till oss iaf. http://www.novoferm.se/index.php 090-51169 NILS-ERIC FORSBERG BÅTBYGGARVÄGEN 1-5 TÄFTEÅ
12 svar · 9,8k läst
Bidda
Bidda: .........eller som meg ha en Citroën 8-)
17 svar · 9,7k läst
·
Z
Zeko: Kalas. Tror jag kör på den där varianten att sätta fodret i samma höjd som övriga panelen...kanske även i kombination med EB´s förslag om att ha en sparkplåt nedtill. Får sätta mig vid photoshop ett tag och se hur det blir. Tack för hjälpen !
7 svar · 3,3k läst
·
M
Mats: Och de borde din ide om ett plattjärn i botten kunna ta hand om rätt enkelt
6 svar · 9,7k läst
Kiwi
Kiwi: Tack för tipsen! Det blir nog så, två insug lågt och två utsug högt. Men man klarar sig utan att behöva ha aktiva fläktar som det skall dras fram ström till då? Hur är det med filter eller insektsnät förresten? Jag har märkt en klart förhöjd frekvens av smådjur hemma under sommaren och framför allt den tidiga hösten.
3 svar · 2,9k läst
Bidda
Bidda: Hvorfor ikke bruke råspontluckan? Raskt å legge, med papp og plåttaket direkte på D-papp uten reglar i mellan :) Di må nok ha en form for kondenssperre under taket og på varm side av takisolasjonen.
2 svar · 1,7k läst
lier
lier: Det där med oljeavskiljare är inte alltid ett måste. Kolla med din kommun. Visst e det bra om man ha det, men det skiljer mellan kommuner om man måste eller inte. :) För övrigt så skulle jag ha flytspacklat så att inte vattnet når fram till väggen.
5 svar · 1,8k läst
D
dejmon: [citat]
2 svar · 3,8k läst
D
M
mgb62: Hej Alla Är det någon som köpt och byggt en Carport från rubricerad firma ? Hur gick det ? Fanns alla grejor med ? Begrep ni byggvägledningen ? Jag trodde att jag skulle hinna få upp min carport under semestern men det gick inte p.g.a. strul från Carporten.se Nu har jag äntligen fått all fästmateriel så jag kan spika ihop mina takstolar men väntar fortfarande på bärlina/balkar.
0 svar · 3,2k läst
B
Benjie: Jag skulle vilja ha ett fint garage
1 svar · 1,6k läst
H
Haagbard: Detta tror jag inte så många är införstådda i, inte när det gäller garage i.a.f. Tack för utförligt svar :)
23 svar · 16,8k läst
K
katrinomats: Hej, är det någon som har erfarenhet av slagportar från drömfönstret http://www.dromfonstret.se/ytterdorrar.html eller åtminstone sett en i verkligheten? Funderar på en stor port (25x24) därifrån. Mats o Katrin
0 svar · 3,1k läst
T
thomasd79: Hejsan. tänkte sätta upp ett plåttak emot garageväggen och ca 2 meter ut längs med hela gaveln. nån som vet vilka dimentioner man borde ha?taket blir 6 meter brett. tänkte köra med 3 st stolpar upp och en bärlina av tryckt 195, (145?) därimellan. kan man sedan köra med 145 reglar från vägg ut till bärlina på cc 120 eller kan man ha 120 reglar. ovanpå blir det någon form av läkt,
0 svar · 3,6k läst
L
LoKa: Här har du ett exempel http://www.svenskttra.org/byggbeskrivningar/byggbesk.asp?Item=13&Cid=724&Pid=&Type=2&Length=6324&Width=3924 Mvh LoKa
1 svar · 2,7k läst
J
JED: Hej Jag har monterat min Crawford G30 Classic och det var inga problem. Anvisningen som medföljer var lite bristfällig eftersom den innehåller monteringsanvisningar för flera olkia fjädertyper till porten. Motorn var lätt att montera, men det står tyvärr inte på vilket avstånd ovanför porten den kan monteras på. //Johan
1 svar · 2,1k läst
B
Benny_Steen: gjort så, annars är mitt mobilnr 070 5299832
5 svar · 1,2k läst
B
Banders: Hej, Jag skall bygga Smålandsvillans hus Villa Västervik som är ett 1,5-plans hus som byggs på torpargrund. Pga tomtens beskaffenhet så måste jag bygga garaget mot huset och jag har då vissa funderingar att två olika grundsystem, husets torpagrund samt garagets platta på mark, som kommer att ligga mot varandra (se bifogad bild). Mina frågor är följande: 1 - Går det att bygga en
0 svar · 3,4k läst
·
K
ktm525: klart du ska ha värme i garaget. Vad det kostar beror ju på hur varmt du ska ha det ? Du bör ju räkna med garage m2 när du bestämmer storlek på pump och borrdjup. Likaså bör du ju räkna på radiatorer(att de klarar att hålla den temperatur i garaget som du vill ha, utan att de behöver för varm radiator vatten) Om du kan tänka dig ngr tusenlappar extra så hade jag garanterat valt
1 svar · 1,4k läst
M
Mang3: Dubbekollade igen och beräkningsritningen som är gjord med datorprogram av en leverantör specar Kvalitet: K12 Väldigt konstigt eftersom det är som du säger att man ska nog ha C24/K24...
9 svar · 18,2k läst
U
Ubbe: Behövs ingen oljeavskiljare där jag bor :)
5 svar · 4,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.