Tänkt att bygga ett dubbelgarage med föråd. ca 10 grader på vinterhalvåret men möjlighet att kunna höja värme om man ska jobba lite i garaget. löser det med en luft/luft

Tanken är att isolera väggar mm, men undrar om det är värt att isolera plattan, eller är det andra problem som kan uppstå med fukt o dyligt om man inte isolerar grunden?
Tänkte att det var mest för golvvärmen som det behövdes

Ska bygga i lösvirke o vill komma billigt undan......

Betonggolvet är ju svårt att isolera i efterhand, så jag skulle nog kosta på ifallall 100mm markskiva. kostade i mitt fall 54:- /m2 på lokala bygvaruhuset efter lite förhandling. det blir kallt nog ändå på golvet.

Jag bygger ut mitt garage med ytterligare 36m2 och är rätt "kostnadsmedveten" (enligt frun) 18meter kantelement(smidigt) + 200mm isolering, lite armeringsjärn och annat plock kostade ca 6500:- . bygger också lösvirkes, och skall försöka hamna kring 50' för rubbet.

Benny_Steen skrev:
Jag bygger ut mitt garage med ytterligare 36m2 och är rätt "kostnadsmedveten" (enligt frun) 18meter kantelement(smidigt)  + 200mm isolering, lite armeringsjärn och annat plock kostade ca 6500:- . bygger också lösvirkes, och skall försöka hamna kring 50' för rubbet.

Vad har du för kontakter???
kan du inte förmedla dom till oss alla andra, priserna du nämner finns inte i Sverige
inte om det handlar om nya vita ärliga byggvaror !

..//N

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.