H
huggan: Ni ska nog ändra cm till mm annars blir det knas
1 svar · 1,3k läst
D
Daniel_82: Kan det inte vara så att skippad amortering är första åtgärd som kan införas snabbt. Det kostar egentligen ingen då amortering är minska sin egen skuld. Gäller det 0 ränta så borde ju bli mer komplicerat då även är bankers inkomst. Det ränte fria lånen som banker blivit erbjudna verkar ju stor bankerna tacka nej till då fanns ju krav på säkerhet och annat.
27 svar · 4,7k läst
Redaktionen
Redaktionen: Norrmännen älskar svenska fritidshus visar färsk statistik från SCB. Du kan läsa artikeln här: Norskt ägande av fritidshus ökar
0 svar · 881 läst
N
niblom: En bild (eller två) säger mer än 1000 ord här! /N
1 svar · 1,2k läst
oscarwww
oscarwww: Snyggt. Är det fler som passar på att bygga eller renovera själv nu i permitteringstider?
44 svar · 17,5k läst
M
myrstack: Betänk att de flesta näten till folks hem är optimerade för 70-80% nerladdning och 20-30% uppladdning så det är inte bara en fråga om trafikvolym men även riktning och krav på de specifika tjänsterna. Att ungarna streamar, surfar och spelar dagtid (när de egentligen borde plugga) är egentligen samma användarmönster som kvällstid men nu kanske detta sker samtidigt som mamma/pappa
8 svar · 1,8k läst
Redaktionen
Redaktionen: Varje yrke har sina facktermer. Har du koll på plattsättarens? Vad är chamotte och vad innebär det egentligen att jolla? Här listar vi några ord som förekommer inom plattsättarens bransch. Du kan läsa artikeln här: Plattsättarens ordlista
0 svar · 827 läst
Thompasrealisten
Thompasrealisten: Klart att de flesta branscher blir negativt drabbade och en del positivt, så klart. Fastighetsmarknaden kommer dock alltid va het eftersom attraktiva orter/platser är begränsade.
4 svar · 1,5k läst
J
j-o75: [citat] När jag var där första gången hörde jag några diskutera utanför det där varuhuset vid röda torget att förr gick vi in för att se om det fanns något att köpa, idag går vi in för att se om vi har råd att köpa något.
6 svar · 3,3k läst
MrJay
MrJay: Detta är Isabella Löwengrips f.d. hus.
24 svar · 36,4k läst
·
J
JuliaUppsala: [citat] Det kanske beror på vilken zon den växer i? Har haft förmånen att smaka på Transparente Blanche från bl à Dalarna och sen dess är jag fast :) utsökt :) Har tom satt en i trädgården i Uppsala
13 svar · 5,7k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Redan nu till helgen finns det möjlighet att vara med på visning i realtid, men digitalt. Du kan läsa artikeln här: Hemnet börjar livestreama bostadsvisningar
0 svar · 769 läst
L
Lutte: Ja o vad förväntar dom ska bli effekten? Sänk skatten eller ta bort den, rånet av fastighetsägare måste få ett slut
1 svar · 1,4k läst
Bjor
Bjor: Problemet är att det används fel putts på trämatrial. Det finns putts som inte säljs på bygghandeln men som fungerar direkt i mot trä. Byggindustrin och bygghandeln är som den är, har svårt att ta till sig andra byggmaterial som inte ett stort företag har tagit fram. Men det är på gång inom byggandet men då som skivmatrial istället för gips
9 svar · 7,4k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Brist på tomtmark håller nere småhusproduktionen 2020. Du kan läsa artikeln här: Så många hus kommer det att byggas i år
0 svar · 990 läst
K
karlmb: [citat] Intressant, i batteribranschen går ju utvecklingen mot ensklld mangement. En bomb alltså...
122 svar · 35,5k läst
·
wildeside
wildeside: Är dom inte oftast här tillfälligt i flera år!
2 svar · 1,2k läst
R
Robert-san01: [citat] Nja. Det går lika mycket material och montagetid att montera en som är på 15 och 20% så jag skulle säga att kostnad per installerad W är det som är intressant. Poly är dessutom fula...
10 svar · 5,4k läst
Bjor
Bjor: [citat] bottenvåning 27, övervåning 37och förråd på 8,5. 72,5 m2 på 8 rum. men bara 33 m2 att bo på + 10 m2 till nå annat. Hur räknar man sådant här? Då har jag 5 rum på 35 m2 :D och 2 av dom är på 35 m2
7 svar · 2,9k läst
M
-MH-: Väldigt fint, men alldeles för mycket glas för att jag skulle vilja vara där. Skall man komma nära naturen, så går jag ut. När jag när inne vill jag känna mig skyddad från elementen (och insyn). Det måste gå att göra lika fint utan glas från topp till tå? Pluspoäng för den skyddande entren.
20 svar · 6,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: En byggare hade otillräcklig säkerhet för sina anställda vid ett husbygge. Du kan läsa artikeln här: Husbygge stoppades av säkerhetsskäl
0 svar · 806 läst
Huvudbrytaren
Huvudbrytaren: Skvallerforumet #1 tror sig ha svaret: https://www.flashback.org/t3010522p4
2 svar · 1,6k läst
Redaktionen
Redaktionen: Branschen arbetar löpande med att hålla regelverket modernt, och var femte år uppdateras det. Du kan läsa artikeln här: Branschregler för säkra våtrum uppdateras
0 svar · 1,1k läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Ur ett stadsperspektiv pratar vi alltså om en förort med en pizzeria, en thaikiosk och en buss (till Danderyd respektive Åkersberga) som går en gång i halvtimmen. Jag kan absolut förstå att man trivs där, men att det är den typen av Stockholmsnära plats där man kan få en tomt för tre miljoner är i mina ögon problemet frågan kretsar kring, snarare än att någon där trixar med
20 svar · 4,3k läst
N
Niunia: Det står i texten att takkupa kan bli bygglovsfri, men att sätta upp ett litet fönster på viden på gaveln behövs det byggnadslov är det så? Någon som vet?, takstolar berörs inte i det fallet.
16 svar · 17,9k läst
oscarwww
oscarwww: Får se om Corona har något effekt på bomarknaden
1 svar · 1,7k läst
Redaktionen
Redaktionen: Det är större produktionspotential i småhus än bostadsrätter för tillfället. Du kan läsa artikeln här: Fördel för hussäljare just nu
0 svar · 1,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Nu har Sveriges Arkitekter presenterat vinnarna av Kasper Salin-priset, och en rad andra utmärkelser. Du kan läsa artikeln här: Vinnarna av årets Kasper Salin-pris
0 svar · 930 läst
J
jalmars: [citat] Byggarea ja. 1,5 eller 2 plan beror på hustyp tror jag. Finns några originalhus med 2-plan. Många med 1,5 plan har byggt ut med lägre taklutning än originalhuset för full takhöjd på ovanvåning. 4,5 m till tomtgräns är grundregel för huvudbyggnaden. Går uppenbarligen att få dispens från detta. 0,5 m gäller för komplementbyggnad med granntillåtelse. Finns tillägg till
95 svar · 37,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.