Redaktionen
Redaktionen: Om du vill bygga växthus på trädäck finns en hel del att tänka på. Byggahus.se har pratat med en expert som ger vägledande råd. Du kan läsa artikeln här: Växthus på trädäck - både uterum och odlingsmöjlighet
0 svar · 1,5k läst
I
ichigo: [citat] Äsch, om man är öppna med alla kort så kan det istället bli dröm!
5 svar · 1,9k läst
H
hydrolift: Hörde lite "reklam" ;) för besiktning av el i radion häromdagen: https://sverigesradio.se/artikel/7464398
8 svar · 1,9k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: De andra bilderna på pergola hon gjort har jag visat tidigare.
4 svar · 4,8k läst
M
MetteKson: [citat] Länsstyrelsen är första instans, sen Mark- och miljödomstolen därefter Mark- och miljööverdomstolen.
55 svar · 13,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: Det färdigställdes färre småhus 2019 än året före. Du kan läsa artikeln här: Färre husbyggen i fjol
0 svar · 631 läst
tttomten
tttomten: [citat] Klart du ska ;) Ett exempel: läkare träffar patient, patient går, läkare spritar, släcker och går hem.
12 svar · 2,4k läst
Redaktionen
Redaktionen: Energimyndigheten flaggar för att husägare inte kommer få klart solcellsinstallationer i tid och att slutdatumet måste flyttas fram. Du kan läsa artikeln här: Slutdatum för solcellsstödet måste skjutas fram
0 svar · 646 läst
M
Myckling: [bild] Jag gillar huset och menar inte att vara elak men kan arkitekten hämtat inspiration från svenska flygbaser? :)
4 svar · 3,0k läst
F
FRS05: [citat] Helt rätt, för få bostäder är problemet. Tyvärr är det många som tjänar på detta. Det finns inte många som egentligen vill lösa problemen.
16 svar · 2,4k läst
a.o.f
a.o.f: Nog svårt att hitta en arkitekt i Sverige som vill rita ett hus utifrån en historisk byggnad.
13 svar · 2,5k läst
T
torkelb: [citat] Du menar förstås oansvariga arkitekter. Inte särskilt charmigt.
90 svar · 15,7k läst
·
O
Oldfart: Som vanligt måste jag invända mot följande formulering: "Vidare visar statistik att det förekommer olagliga elinstallationer i 3 av 10 hushåll. Det är därför viktigt att man även väger in elanläggningen när man undersöker bostaden." Den undersökning som ligger bakom den där handlade över huvudet taget inte om elinstallationernas skick. Det handlade om huruvida folk bryter mot
6 svar · 2,8k läst
trähandtag
trähandtag: Hur går det ränteigelkotten! Nu är alla prognoser satta ur spel! Tar väl en 2-4 år innan vi är tillbaka på vanliga banan igen!
44 svar · 8,9k läst
·
E
Erik Salhammar: Hade ni funderingar kring att flytta er entré med farstu att sen så att säga ställa balkongen på? Det hade nog blivit ännu bättre tror jag. Lite som på en kaptensvilla? Fråga Nr två: har ni målat den nu?
8 svar · 8,6k läst
·
M
maria01: inget nytt ju engelsk tattare har ju vart sverige i minst 20år nu varje vår och sommar ställer upp sina husvagnar hur som helst
5 svar · 3,2k läst
S
Snickaren46: När det gäller färgen som redan sitter på gavlarna är det absolut inget fel på efter 6 år,men att inte färgen håller sig i burken verkar ju konstigt,men även Beckers menar att 2-3 år mer än så skall man inte förvara färg gäller väl kanske öppnad burk,men som jag sa hade jag Beckers färg också som var ännu äldre och var som ny,men ofta är det ju så att man får vad man
24 svar · 12,6k läst
Redaktionen
Redaktionen: Dagens besked från Riksbanken är att man arbetar aktivt för att säkerställa att Sveriges ekonomi går runt. Du kan läsa artikeln här: Reporäntan kvar på noll och kan komma att sänkas framöver
0 svar · 1,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: Huspriserna steg under första kvartalet i år, men mäklarna ser en dämpad bostadsmarknad kvartal två. Du kan läsa artikeln här: Uppåt för huspriserna men mer försiktig prognos framöver
0 svar · 836 läst
wildeside
wildeside: Kan finnas en anledning att det här är en punkt i hantverkarformuläret! C. Hantverkarens avrådande Arbete som beställaren vill ha utfört trots att hantverkaren har avrått. Kontentan är åter igen skriv avtal!
15 svar · 5,3k läst
Appendix
Appendix: Extremt viktigt att det enda som är totalentreprenad är just det. nyckelfärdigt. Startklart, inflyttningsredo och diverse uttryck har INGEN legal verkan. Det verkar som väldigt många tror de betalar för totalentreprenad när de i själva verket inte gör det. Eller. De kanske betalar för det men de får inte det.
8 svar · 3,1k läst
HomeboY
HomeboY: Vilka barn hoppar studsmatta i en tromb då?
38 svar · 7,5k läst
·
Sophie
Sophie: [citat] Hej! Fasaden är målad med en blandning jag gjort av tre olika kulörer så den är lite krånglig. Dock har vi en kulör som vi tagit fram som heter Dammstorps gula som är ganska lik. Foderkulören heter Linns gröna. Båda kommer från Enetorpets färg.
7 svar · 6,8k läst
Redaktionen
Redaktionen: ARN rekommenderar ett besiktningsföretag att betala 50 000 kronor till husköpare efter att badrummen visat sig vara felbyggda. Du kan läsa artikeln här: Besiktningsman gick på säljares uppgifter utan att kontrollera dem
0 svar · 1,2k läst
L
Linnea86: Det [citat] Det pågår en rättegång just nu, gällande grovt miljöbrott. Finns en hel det att läsa om man är intresserad, hos P4 Örebro till exempel!
6 svar · 3,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Säljarna har blivit mer avvaktande och det är köparnas marknad just nu, men det kan även vara på väg att vända igen. Du kan läsa artikeln här: Svängningar på bostadsmarknaden
0 svar · 651 läst
Redaktionen
Redaktionen: Branschorganisationens samling med ritningar blir nu 3D och med möjlighet att anpassa färg och material på projektet. Du kan läsa artikeln här: Tips: Byggbeskrivningar uppdateras och byggs ut
0 svar · 753 läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Nu har vi lagt upp alla bilderna här: https://www.byggahus.se/finalisterna-i-sm-i-fagelholk
4 svar · 1,5k läst
·
N
Nalleman64: [citat] Jag pratade med ett par bekanta som har EON. De fick en sänkning på runt 100:- per månad. Enligt mediauppgifterna före nyår skulle Vattenfalls sänkningar handla om "tusenlappar" vilket jag iofs inte tror mycket på men ändå. Någon sänkning borde vi ha fått men icke. Det är mera principen det handlar om med tanke på att Vattenfall är de som höjt mest de senaste åren (skall
25 svar · 5,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.